הפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון הטכנולוגי חולון היא היחידה מסוגה בישראל המציעה תארים יישומיים ייחודיים לתואר ראשון ושני בטכנולוגיות למידה. התוכניות משלבות התמחות בבינה מלאכותית יוצרת לעיצוב פיתוח וניהול סביבות למידה חדשניות המותאמות לעידן הטכנולוגי.
הפקולטה מקיימת קשרים שוטפים ונרחבים עם התעשייה בכלל המגזרים במשק הפרטי, העסקי והציבורי. בוגרינו מועסקים בתפקידי מפתח בארגונים כמומחי פיתוח למידה, מעצבי הדרכה ומנהלי הדרכה. הצטרפו אלינו וצרו יחד איתנו את הדור הבא של מקצוע טכנולוגיות הלמידה בישראל על גווניו השונים.
העשורים האחרונים הביאו לחיינו חידושים טכנולוגיים רבים ומגוונים, שהשפיעו עמוקות על היבטים רבים בחיי היום-יום, לרבות הדרכים שבהם אנשים עובדים, מבלים ולומדים. השפעתן של הטכנולוגיות החדשות עמוקה במיוחד בכל הנוגע לעיצוב ופיתוח תהליכי למידה והדרכה.
הטכנולוגיה מאפשרת ללמידה הארגונית להיות חווייתית יותר, מותאמת לצרכי הפרט ונגישה בכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר.
אנשי טכנולוגיות הלמידה והלמידה הארגונית בכלל הפכו בשנים האחרונות לנכס משמעותי עבור הארגון החייב לקיים תהליך מתמיד של למידה כדי להתקיים ולהצליח.
השוק הישראלי והגלובאלי צמאים לאנשי מקצוע המשלבים יכולות פיתוח למידה, עיצוב וויזואלי ושליטה בכלים טכנולוגיים למגוון תפקידים באגפי הלמידה וחברות הייעוץ הרבות המספקות שירותים בתחום.
המסלול הישיר בטכנולוגיות למידה מאפשר לסטודנטים מצטיינים ללמוד בתכנית ייחודית - קבלת תואר ראשון ושני ב-4 שנים בלבד.
בשנה ב‘ בתואר הראשון, סטודנטים מצטיינים (ממוצע 90 ומעלה) זכאים להגיש מועמדות למסלול הישיר. במהלך המסלול הישיר הסטודנטים רוכשים סט כלים ייחודיים הכולל יישומי בינה מלאכותית ומציאות מדומה בתחומי הלמידה הארגונית.
מנהלת פרויקטים, יחידת EduCore - שירותי מחקר בחינוך, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע.
המתודולוגיות שלמדתי בתואר סייעו לי לפתח את קשת המיומנויות הנדרשות לניהול פרויקטי טכנולוגיות למידה.
אלו, לצד ההתנסות בתהליכי מיקרו - פיתוח, הפקה וממשקי משתמש, העניקו לי את הכלים הדרושים להוביל פרויקטים מורכבים ולגשר בין עולם הטכנולוגיה לעולם החינוך והמחקר האקדמי.
#בוגרת
ג'אז ורשינין
אני יכול להעיד על עצמי שמגיל צעיר אני אוהב טכנולוגיה, ואני אוהב את כל מה שקשור בללמד, להדריך ולהעביר ידע. התואר בטכנולוגיות למידה הוא תואר שמציע שילוב בין שני הדברים. כשהתחלתי את הלימודים כבר עסקתי בתחום ההדרכה בבזק בינ"ל, ולמעשה שם גם שמעתי על התואר הזה. אורן בן אהרון, היום איש סגל במחלקה, עבד איתי בבזק בינ"ל כשהיה סטודנט במחלקה, והוא זה שסיפר לי על התואר. הייתי אז בן 32, וחיפשתי תואר שיוכל לקדם אותי מבחינה מקצועית. עד היום אני זוכר את ההתרגשות לפני ראיון הקבלה שעברתי אצל ראש המחלקה , פרופ' מיקי רונן. אשתי ישבה בחוץ והחזיקה לי אצבעות. יצאתי מהראיון עם תחושה ש"הגעתי הביתה", פתאום הבנתי, שזה למעשה מה שחיפשתי כל החיים. שנות הלימודים עברו כל-כך מהר בשבילי. אני חושב שהרלוונטיות של מה שנלמד במהלך התואר לתחום העיסוק שלי ברמה היום-יומית היא שהפכה את הלימודים למסע כל-כך מרתק עבורי.
תפקיד וחברה: Academy Manager, Torq, + יועץ עצמאי בתחום טכנולוגיות למידה
#בוגר
שיר פינקלשטיין
הלימודים בתואר "טכנולוגיות למידה" ב-HIT סייעו לי להפוך למעצבת מוצר מקצועית ומעמיקה יותר.
הם נתנו לי כלים ואסטרטגיות שאפשרו לי לראות את תפקידי לא רק כמעצבת ממשקים אלא כמעצבת חוויות שמשפיעות ישירות על המשתמשים ועל הצלחתם של העסקים שמאחוריהם.
האתגר הגדול ביותר עבורי הוא לא רק למצוא פתרונות לכל בעיה, אלא גם לפשט את הדברים. היכולת לקחת מערכות מורכבות ולזקק מהן את המהות החשובה ביותר היא מיומנות שזכיתי ללמוד במסגרת התואר.
התואר לא רק פתח בפניי את העולם הטכנולוגי, אלא גם העניק לי את ההבנה העמוקה כיצד טכנולוגיה וידע משתלבים יחד כדי ליצור חוויות למידה אפקטיביות.
תפקיד וחברה: Product Designer, AppsFlyer
#בוגרת
עדי סילגי
כשהתחלתי את התואר, חיפשתי משהו שמשלב בין עיצוב מערכות למשתמשים (UX), תכנות, ועיצוב הדרכה – שלושה תחומים שהיוו חלק בלתי נפרד מתשוקתי ליצירת פתרונות פרקטיים לבעיות של אנשים וארגונים. התואר לא רק שהעניק לי הבנה מעמיקה של תהליכים עסקיים וצרכי משתמשים, אלא גם סיפק לי את הכלים לעצב, לפתח וליישם פתרונות חדשניים. במהלכו, תוך כדי עבודה מלאה, פיתחתי כלי – SMS-HIT שנתן למורים ומרצים יכולות חדשות לאינטראקציה בזמן אמת עם הקהל. מעבר להישגיי בתואר, אני מרגיש שהוא השחיז במיוחד את יכולותיי בזיהוי בעיות וביצירת ערך עבור משתמשים – מה שהפך לאחת התכונות החשובות ביותר בקריירה שלי.
תפקיד וחברה: VP engineering and Product at Qualtero | סמנכ"ל פיתוח ומוצר בחברת Qualtero
#בוגר
דורין פסט עמר
ראש צוות טכנולוגיות למידה במכון מופ״ת, (וראש התמחות היזמות בעידן הבינה המלאכותית בבית הספר להתמחויות במכון מופ״ת)
התואר הראשון בטכנולוגיות למידה העניק לי חוויית לימודים מעשירה שהשפיעה רבות על הקריירה וההתפתחות המקצועית שלי. במהלך התואר, רכשתי כלים מעשיים שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מארגז הכלים המקצועי שלי ומשמשים אותי בכל יום בעבודתי.
הקורסים היו מגוונים ורלוונטיים, ושילבו בין תיאוריה לפרקטיקה תוך התמקדות בעולמות התוכן העכשוויים ביותר בתחום החינוך והטכנולוגיה. התכנים הלימודיים הותאמו לצרכים המשתנים של עולם החינוך והדרכה, וכללו בין היתר חשיפה למערכות למידה מתקדמות, פיתוח כלים דיגיטליים לתמיכה בלמידה, ויישום טכנולוגיות חדשניות.
כמו כן, חוויתי סביבת לימודים דינמית ותומכת, שהתאפיינה ברמה אקדמית גבוהה, בעידוד חשיבה יצירתית ובשיתופי פעולה עם עמיתים למקצוע. אפילו כיום, שנים לאחר סיום הלימודים, אני מרגישה שמחלקת טכנולוגיות הלמידה היא עדיין בית עבורי,
מקום שבו נבנתה התשתית המקצועית שלי והוצתה הסקרנות והמחויבות שלי להמשיך ללמוד, להתפתח, ולחדש בתחום הזה.