חגיגת חדשנות ופרויקטים פורצי דרך בתחום הלמידה

מפגש הסיום החגיגי של תוכנית התואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב HIT מכון טכנולוגי חולון מהווה מידי שנה את פסגת שלוש שנות הלימודים, ומוצגים בו תוצרי סופיים מרשימים של הסטודנטים והסטודנטיות לטכנולוגיות למידה.

בתמונה: מסיימי התכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה
בתמונה: מסיימי התכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה

הפרויקטים מתבצעים עבור לקוחות מהתעשייה ומהאקדמיה בליווי מנחים מסגל הפקולטה. האירוע חגג את כישרונם של הסטודנטים והציג את חזית החדשנות והיצירתיות בתחום טכנולוגיות הלמידה. הישג זה בולט במיוחד בשנת לחימה שבה חלקם נמצא במילואים, כוחות הבטחון ומפונים מביתם.

במהלך האירוע, נבחרו שלושה פרויקטים מצטיינים שהצליחו לשלב טכנולוגיות מתקדמות עם פתרונות מעשיים בתחום הלמידה. הזוכים קיבלו פרסי הצטיינות שנתרמו על ידי משפחתה של פרופ' מיקי רונן ז"ל, מייסדת הפקולטה לטכנולוגיות למידה והדקנית הראשונה.

Sensei Adventures
פרויקט זה, שפותח על ידי אדיר סגל וגלעד ברונשטיין בהנחיית ינאי זגורי, מציע פלטפורמה ליצירת משחקי למידה במציאות מדומה (VR). הפלטפורמה משלבת עורך תוכן אינטרנטי המאפשר למורים, מדריכים ומומחים בתחומים שונים ליצור משחקי שאלות ותשובות מותאמים אישית. המשתמשים חווים את המשחקים בסביבה אינטראקטיבית ותלת-ממדית, כולל ניתוח סטטיסטי של ביצועים והתאמות תוכן בזמן אמת. הפתרון מספק למורים כלי דינמי לעדכון ושיפור תוכן הלמידה, במטרה להגביר את מעורבות הלומדים.
למידע נוסף על Sensei Adventures

GENIE – מחולל חוויות למידה מבוסס בינה מלאכותית
הפרויקט, שפותח על ידי קורוטנקו וסתיו שמי בהנחיית נטע שורק ועדי חי ליבנה, מתמקד ביצירת סביבות למידה מותאמות אישית. GENIE, המופעל על ידי OpenAI, מסייע בעיצוב חוויות למידה המורכבות משלושה שלבים: לפני החוויה, תוך כדי ואחריה. הכלי מציע קונספטים ייחודיים, מספק מסמך אפיון מפורט ומבטיח התאמה אישית לכל פעילות למידה. הפלטפורמה נועדה לשימוש במחלקות HR ו-L&D בארגונים ומעצימה את תהליכי ההדרכה והלמידה בארגונים.
למידע נוסף על Genie

מכביה על הזמן
משחק לימודי דיגיטלי שנועד לעודד את הסקרנות והמעורבות של תלמידי כיתות ה'-ח' בנוגע לאירועי המכביה. הפרויקט נועד להשתלב בתוכנית הלימודים בבתי הספר ומספק פלטפורמה חינוכית חדשנית המשלבת תכנים אינטראקטיביים יחד עם חוויות למידה מעשירות. המשחק נועד לטפח כישורי למידה, שיתוף פעולה, וסקרנות בקרב התלמידים. הוא פותח מתוך מחשבה לשלב בין עולם התוכן ההיסטורי והערכי של המכביה לבין חוויות למידה עכשוויות. המטרה הייתה לא רק לחשוף את התלמידים להיסטוריה העשירה של המכביה, אלא גם לספק להם כלים לעבודה בקבוצות, חשיבה ביקורתית, וחיבור לערכים כמו מצוינות, אחווה וכבוד.
מידע נוסף על "מכביה על הזמן"

ינאי זגורי, רכז פרוייקטי גמר, הודה לסטודנטים על מאמציהם בהכנת הפרוייקטים ואיחל להם הצלחה במסלול הקריירה שיבחרו. "אני אחזיר אתכם להבטחה שנתתם לעצמכם לפני שלוש שנים – לתכנן, לאפיין ולעצב חומרי למידה אבל כעת, ניתן גם להוסיף שגם משיקים את המיזמים בתנאי שטח ואל מול אתגרים אמיתיים" אמר ד"ר דן כהן וקס, ראש התוכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה.

HIT מכון טכנולוגי חולון ממשיך להוביל בתחומי החדשנות והפדגוגיה, ומפגש הסיום הזה הוא עדות נוספת למחויבותו למצוינות אקדמית ולהכשרת הדור הבא של מקצועני ומקצועניות טכנולוגיות הלמידה.

בתערוכה הוצגו והודגמו 34 פרויקטים במגוון קטגוריות נושא: חשיבה ניידת וחווייתית, משחקים לימודיים, תוצרי תוכן דיגיטלי, לומדות ומחוללי תוכן. ניתן להתרשם ו"לשחק" עם התוצרים בעמוד הפקולטה.

קריאה נוספת