ד"ר דן כהן-וקס
ראש החוג לתואר ראשון

העשורים האחרונים הביאו לחיינו חידושים טכנולוגיים רבים ומגוונים, שהשפיעו עמוקות על היבטים רבים בחיי היום-יום, ובהם גם על הדרכים שבהן אנשים עובדים, מבלים ולומדים. השפעת הטכנולוגיות החדשות עמוקה במיוחד בכל הנוגע לעיצוב ולפיתוח תהליכי למידה והדרכה.

ייעוץ והרשמה
טלפון6404*
מזכירות סטודנטים
טלפון03-5026611
וואטסאפ:
טלפון03-5026611

למי מיועד התואר?

  • למי שמתעניינים בעולמות של ניו-מדיה ותוכן דיגיטלי ורוצים להפוך את התחביב למקצוע מבוקש.
  • לבעלי עניין ורקע בהדרכה (בצבא או במסגרת אחרת).
  • למי שרוצים ללמוד עיצוב ממשק ואינטראקטיב.

 

מכשירים מקצוענים בפיתוח ובהטמעת יישומי ניו-מדיה

מעצבי למידה והדרכה משתמשים כיום בטכנולוגיות מתקדמות של מציאות וירטואלית (VR), מציאות רבודה (AR) או שילוב של שתיהן (MR). בנוסף, בלמידה ארגונית הולך ומתרחב השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI).
כדי לענות על צורכי השוק מול קצב המציאות המתפתחת, הוקם במכון תואר אקדמי ייחודי: B.A. בטכנולוגיות למידה (טל"מ). מטרתו להכשיר בוגרים שישתלבו בארגונים במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי, ויובילו את תחום הלמידה וההדרכה בשוק העבודה של המאה ה-21.

במה עוסקים הבוגרים והבוגרות שלנו

בוגרי הפקולטה לטכנולוגיות למידה משמשים בתפקידי מפתח בארגונים מובילים במגוון תחומים:

  • פיתוח וניהול הדרכה
  • ניהול דיגיטל
  • עיצוב ממשקי מידע
  • פיתוח ועיצוב אפליקציות במובייל
  • פיתוח וניהול אתרים
  • פיתוח משחקים

אומרים עלינו

שיר פינקלשטיין
שיר פינקלשטיין
הלימודים בתואר "טכנולוגיות למידה" ב-HIT סייעו לי להפוך למעצבת מוצר מקצועית ומעמיקה יותר.
הם נתנו לי כלים ואסטרטגיות שאפשרו לי לראות את תפקידי לא רק כמעצבת ממשקים אלא כמעצבת חוויות שמשפיעות ישירות על המשתמשים ועל הצלחתם של העסקים שמאחוריהם.
האתגר הגדול ביותר עבורי הוא לא רק למצוא פתרונות לכל בעיה, אלא גם לפשט את הדברים. היכולת לקחת מערכות מורכבות ולזקק מהן את המהות החשובה ביותר היא מיומנות שזכיתי ללמוד במסגרת התואר.
התואר לא רק פתח בפניי את העולם הטכנולוגי, אלא גם העניק לי את ההבנה העמוקה כיצד טכנולוגיה וידע משתלבים יחד כדי ליצור חוויות למידה אפקטיביות.
תפקיד וחברה: Product Designer, AppsFlyer

#בוגרת
ג'אז ורשינין
ג'אז ורשינין
כמה מילים על התואר (שלנו) ואיך הוא תרם להצלחה/התכתב עם התפקיד שאותו אתם.ן ממלאים.ות היום:
אני יכול להעיד על עצמי שמגיל צעיר אני אוהב טכנולוגיה, ואני אוהב את כל מה שקשור בללמד, להדריך ולהעביר ידע. התואר בטכנולוגיות למידה הוא תואר שמציע שילוב בין שני הדברים. כשהתחלתי את הלימודים כבר עסקתי בתחום ההדרכה בבזק בינ"ל, ולמעשה שם גם שמעתי על התואר הזה. אורן בן אהרון, היום איש סגל במחלקה, עבד איתי בבזק בינ"ל כשהיה סטודנט במחלקה, והוא זה שסיפר לי על התואר. הייתי אז בן 32, וחיפשתי תואר שיוכל לקדם אותי מבחינה מקצועית. עד היום אני זוכר את ההתרגשות לפני ראיון הקבלה שעברתי אצל ראש המחלקה , פרופ' מיקי רונן. אשתי ישבה בחוץ והחזיקה לי אצבעות. יצאתי מהראיון עם תחושה ש"הגעתי הביתה", פתאום הבנתי, שזה למעשה מה שחיפשתי כל החיים. שנות הלימודים עברו כל-כך מהר בשבילי. אני חושב שהרלוונטיות של מה שנלמד במהלך התואר לתחום העיסוק שלי ברמה היום-יומית היא שהפכה את הלימודים למסע כל-כך מרתק עבורי.
תפקיד וחברה: Academy Manager, Torq, + יועץ עצמאי בתחום טכנולוגיות למידה

#בוגר
עדי סילגי
עדי סילגי
כשהתחלתי את התואר, חיפשתי משהו שמשלב בין עיצוב מערכות למשתמשים (UX), תכנות, ועיצוב הדרכה – שלושה תחומים שהיוו חלק בלתי נפרד מתשוקתי ליצירת פתרונות פרקטיים לבעיות של אנשים וארגונים. התואר לא רק שהעניק לי הבנה מעמיקה של תהליכים עסקיים וצרכי משתמשים, אלא גם סיפק לי את הכלים לעצב, לפתח וליישם פתרונות חדשניים. במהלכו, תוך כדי עבודה מלאה, פיתחתי כלי – SMS-HIT שנתן למורים ומרצים יכולות חדשות לאינטראקציה בזמן אמת עם הקהל. מעבר להישגיי בתואר, אני מרגיש שהוא השחיז במיוחד את יכולותיי בזיהוי בעיות וביצירת ערך עבור משתמשים – מה שהפך לאחת התכונות החשובות ביותר בקריירה שלי.
תפקיד וחברה: VP engineering and Product at Qualtero | סמנכ"ל פיתוח ומוצר בחברת Qualtero

#בוגר

אשכולות הלימוד

מסגרת הלימודים

מסגרת הלימודים: שלוש שנים

  • מסלול רגיל: ארבעה ימי לימוד בשבוע, במשך שני סמסטרים בשנה
  • מסלול גמיש: יומיים לימודים בשעות אחר הצוהריים והערב, ובנוסף יום לימודים אחד מלא, במשך שלושה סמסטרים בשנה

תחילת לימודים: סמסטר חורף

שכר לימוד: אוניברסיטאי

 

תנאי קבלה ורישום

זכאות לתעודת בגרות ישראלית או לתעודת בגרות מחו"ל.

ציון 550 ומעלה.

תנאי פטור

  • הנדסאי עם ממוצע חיצוני 80 ומעלה
  • ממוצע בגרות משוקלל 102 ומעלה
  • מועמדים בני 30 ומעלה יבחנו בבחינת מיון והתאמה פנימית כתנאי קבלה

ראיון אישי בפקולטה.

יחויבו במכינת השלמה במתמטיקה, פיזיקה ויסודות המחשב בהתאם לפקולטה/ מחלקה בה הם מעוניינים ללמוד ובהתאם להחלטת וועדת קבלה.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ליועץ הלימודים.

מסלול ישיר לתואר שני בטכנולוגיות למידה

מסלול ישיר לתואר שני 

בטכנולוגיות למידה

לפרטים נוספים

שאלות ותשובות נפוצות

טכנולוגיות למידה הוא מקצוע רב-תחומי ומתפתח המשלב מגוון תחומים הממוקדים במערכות טכנולוגיות להעצמת למידה והדרכה, עיצוב חוויית משתמש (UI/UX) ,כמו גם חדשנות, פיתוח והטמעה של מערכות אלו. תהליך הפיתוח של טכנולוגיות למידה מתחיל מאפיון פתרון, עיצוב קונספט גראפי וחווית משתמש עד לפיתוח והשקה של התוצר. במהלך הפיתוח נעשה שימוש בטכנולוגיות חדשניות תוך התאמת הפתרון לצרכים אותנטיים מהשטח. השימוש בטכנולוגיות למידה נועד לענות למגוון צרכים של ארגונים במגוון סקטורים לרבות ארגוני היי-טק, טלקום, פינטק (כספים-שוק ההון), ומוסדות ציבוריים וממשלתיים.

דוגמאות לטכנולוגיות למידה נפוצות כוללות:

  • מערכות ניהול למידה (LMS) כמו Moodle או Canvas.
  • כלים ליצירת תוכן אינטראקטיבי כמו Articulate Storyline, Canva, ,Camtasia
  • פלטפורמות למידה מבוססות וידאו כמו Kaltura, Vimeo, וYouTube.
  • טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR)

מערכות מבוססות בינה מלאכותית כמו: AI, GenAI, Machine Learning, Deep – Machine Learning

HIT הינו המוסד הראשון בישראל להציע תואר ייעודי בטכנולוגיות למידה. הפקולטה ידועה בקשרים ההדוקים עם התעשייה ובאיכות האקדמית הגבוהה. תוכנית הלימודים מותאמת לשינויים התכופים בתחום, ומכינה את הבוגרים להשתלבות מהירה בשוק העבודה. לפי סקר בוגרים אחרון, 90% מהבוגרים השתלבו בתפקידים רלוונטיים בתוך שנה מסיום התואר. במהלך הלימודים אנו מקפידים על יחס אישי וסיוע קשוב לצרכי הסטודנטים באמצעות מערך יועצים של הפקולטה בשיתוף היחידה לקידום הסטודנט.

הבוגרים משתלבים בתפקידי פיתוח ועיצוב בחברות היי-טק, במגזר הציבורי ובחברות פרטיות לייעוץ ופיתוח הדרכה. הביקוש לבוגרי התואר הראשון גבוה, ורבים משתלבים בשוק העבודה תוך שנה מסיום התואר עם תיק עבודות המוכיח ניסיון מעשי.

בוגרי התואר הראשון יכולים להשתלב במגוון תפקידים, להלן חלק קטן מהדוגמאות:

  • מפתחי הדרכה דיגיטלית ומעצבי חווית למידה.
  • מנהלי פרויקטים בתחום הלמידה הדיגיטלית.
  • מומחי טכנולוגיות למידה בארגונים.
  • מתכנתים ומפתחי טכנולוגיות למידה
  • מומחים בתחום בפיתוח ארכיטקטורות טכנולוגיות למידה מועצמות בבינה מלאכותית

מעסיקים רבים פונים אלינו ישירות לגיוס סטודנטים ובוגרים, אנו ממליצים לעיין בעמוד המשרות החמות שהקמנו כשירות לסטודנטים.

כן! התוכנית מדגישה למידה מעשית עם שיתופי פעולה בתעשייה בפעילויות ובקורסים שונים.
כלל הסטודנטים מחויבים בביצוע פרויקט גמר שנעשה בצוותים ובביצוע בתנאי שוק בארגונים בסקטורים שונים. פרויקט הגמר מאפשר לצבור ניסיון מעשי שהופך לגולת הכותרות בתיק העבודות המגוון שנצבר במהלך הלימודים .

התוכנית מאפשרת לסטודנטים להעמיק את הידע באחד מהאשכולות (פיתוח טכנולוגי בעידן הבינה המלאכותית, עיצוב חוויית משתמש (UI/UX), פיתוח ועיצוב למידה והדרכה) באמצעות קורסי בחירה בשנה האחרונה ללימודים. בנוסף, פרויקט הגמר מאפשר התעמקות בתחום ספציפי (ע"פ נושא הפרויקט) שנבחר על ידי הסטודנט.

למרות שהלימודים דורשים השקעה, התוכנית מותאמת לשילוב עבודה, במיוחד בשנים המתקדמות של התואר. המסלול הגמיש כולל יום לימודים מלא אחד בשבוע ושני ימי לימודים בשעות אחר הצהריים. דבר זה מאפשר לסטודנטים לעסוק בעבודה חלקית או מלאה במהלך לימודיהם.

תואר ראשון בחינוך ותואר ראשון בטכנולוגיות למידה הם תארים שונים לחלוטין בהיבט המיקוד וההכשרה המקצועית, כל אחד מהתארים מתמקד בפיתוח יכולות ומיומנויות אחרות. התואר הראשון בטכנולוגיות למידה הינו הראשון מסוגו בארץ, הוא מכוון להיות תואר יישומי מאוד (דגש רב על פרויקטים מעשיים) וייחודו הוא ברב-תחומיות ושילוב קורסים (משותפים) בשלושת אשכולות הלימוד: פיתוח טכנולוגי בעידן הבינה המלאכותית, עיצוב חוויית משתמש (UI/UX), פיתוח ועיצוב למידה והדרכה. תוכנית הלימודים מתמקדת בהקניית ידע פרקטי ויישומי בשילוב של טכנולוגיה וחדשנות ומטרתה הכשרת הבוגרים לעולם האמיתי (גם מעולם החינוך) תוך השתלבות בתפקידי מפתח לקידום תחום טכנולוגיות הלמידה.

טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית משולבות בתוכנית הלימודים בכלל אשכולות הלימודים וברוב הקורסים במטרה לחשוף את הסטודנטים לכלי העבודה העדכניים ביותר שישמשו אותם בתהליכי פיתוח טכנולוגיות הלמידה בשלב הרעיון, העיצוב, הפיתוח הטכנולוגי ויישומו.

התוכנית מעודכנת באופן שוטף כדי להתאים לשינויים המהירים בעולם הטכנולוגיות למידה וההדרכה. הפקולטה מקיימת קשרים הדוקים עם מגוון תעשיות לרבות ההיי-טק, טלקום, פינטק וארגונים ציבוריים וממשלתיים גדולים. כל זאת תוך הקפדה על שילוב תכנים בכלל הקורסים שעולים מתוך צרכי השוק.

בהחלט! התוכנית מתאימה גם למי שאין לו רקע טכנולוגי קודם. כך לדוגמה קורסים כמו "מבוא לתכנות" ו-"יסודות החשיבה החישובית" מותאמים לסטודנטים מתחילים ומאפשרים להם להיכנס באופן ידידותי לעולם הפיתוח הטכנולוגי. במהלך הלימודים, הסטודנטים רוכשים בהדרגה את הכלים והמיומנויות הנדרשים להצלחתם בתעשייה.