ד"ר דן כהן-וקס
ראש החוג לתואר ראשון

העשורים האחרונים הביאו לחיינו חידושים טכנולוגיים רבים ומגוונים, שהשפיעו עמוקות על היבטים רבים בחיי היום-יום, ובהם גם על הדרכים שבהן אנשים עובדים, מבלים ולומדים. השפעת הטכנולוגיות החדשות עמוקה במיוחד בכל הנוגע לעיצוב ולפיתוח תהליכי למידה והדרכה.

ייעוץ והרשמה
טלפון6404*
מזכירות סטודנטים
טלפון03-5026611
וואטסאפ:
טלפון03-5026611

על תוכנית הלימודים

מעצבי ומעצבות למידה והדרכה משתמשים כיום בטכנולוגיות מתקדמות של מציאות וירטואלית (VR), מציאות רבודה (AR) או שילוב של שתיהן (MR). בנוסף, בלמידה ארגונית הולך ומתרחב השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI).

כדי לענות על צורכי השוק מול קצב המציאות המתפתחת, הוקם במכון תואר אקדמי ייחודי: תואר ראשון (B.A.) בטכנולוגיות למידה (טל"מ). מטרת התואר להכשיר בוגרים ובוגרות שישתלבו בארגונים במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי, ויובילו את תחום הלמידה וההדרכה בשוק העבודה של המאה ה-21 תוך שימוש בטכנולוגיות למידה מתקדמות.

כיום משמשים בוגרי ובוגרות הפקולטה לטכנולוגיות למידה בתפקידי מפתח בארגונים מובילים במגוון תחומים:

  • פיתוח וניהול הדרכה
  • ניהול דיגיטל
  • עיצוב ממשקי מידע
  • פיתוח ועיצוב אפליקציות במובייל
  • פיתוח וניהול אתרים
  • פיתוח משחקים

למי מיועד התואר?

תואר ראשון בטכנולוגיות למידה מיועד:

  • למי שמתעניינים בעולמות של ניו-מדיה ותוכן דיגיטלי ורוצים להפוך את התחביב למקצוע מבוקש.
  • לבעלי עניין ורקע בהדרכה (בצבא או במסגרת אחרת).
  • למי שרוצים ללמוד עיצוב ממשק ואינטראקטיב.

אומרים עלינו

ענבל ברד
ענבל ברד

מנהלת פרויקטים, יחידת EduCore במכון ויצמן למדע

בוגרת תואר ראשון בטכנולוגיות למידה

"המתודולוגיות שלמדתי בתואר סייעו לי לפתח את קשת המיומנויות הנדרשות לניהול פרויקטי טכנולוגיות למידה. אלו, לצד ההתנסות בתהליכי מיקרו – פיתוח, הפקה וממשקי משתמש, העניקו לי את הכלים הדרושים להוביל פרויקטים מורכבים ולגשר בין עולם הטכנולוגיה לעולם החינוך והמחקר האקדמי".


#בוגרת
דורין פסט עמר
דורין פסט עמר

ראש צוות טכנולוגיות למידה וראש התמחות היזמות בעידן הבינה המלאכותית במכון מופ״ת
בוגרת תואר ראשון בטכנולוגיות למידה.

"התואר הראשון בטכנולוגיות למידה העניק לי חוויית לימודים מעשירה שהשפיעה רבות על הקריירה וההתפתחות המקצועית שלי. במהלך התואר, רכשתי כלים מעשיים שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מארגז הכלים המקצועי שלי ומשמשים אותי בכל יום בעבודתי. הקורסים היו מגוונים ורלוונטיים, ושילבו בין תיאוריה לפרקטיקה תוך התמקדות בעולמות התוכן העכשוויים ביותר בתחום החינוך והטכנולוגיה. התכנים הלימודיים הותאמו לצרכים המשתנים של עולם החינוך והדרכה, וכללו בין היתר חשיפה למערכות למידה מתקדמות, פיתוח כלים דיגיטליים לתמיכה בלמידה, ויישום טכנולוגיות חדשניות. כמו כן, חוויתי סביבת לימודים דינמית ותומכת, שהתאפיינה ברמה אקדמית גבוהה, בעידוד חשיבה יצירתית ובשיתופי פעולה עם עמיתים למקצוע. אפילו כיום, שנים לאחר סיום הלימודים, אני מרגישה שמחלקת טכנולוגיות הלמידה היא עדיין בית עבורי, מקום שבו נבנתה התשתית המקצועית שלי והוצתה הסקרנות והמחויבות שלי להמשיך ללמוד, להתפתח, ולחדש בתחום הזה".


#בוגרת
שיר פינקלשטיין
שיר פינקלשטיין

Product Designer, AppsFlyer
בוגרת תואר ראשון בטכנולוגיות למידה

"הלימודים בתואר 'טכנולוגיות למידה' ב-HIT סייעו לי להפוך למעצבת מוצר מקצועית ומעמיקה יותר. הם נתנו לי כלים ואסטרטגיות שאפשרו לי לראות את תפקידי לא רק כמעצבת ממשקים אלא כמעצבת חוויות שמשפיעות ישירות על המשתמשים ועל הצלחתם של העסקים שמאחוריהם. האתגר הגדול ביותר עבורי הוא לא רק למצוא פתרונות לכל בעיה, אלא גם לפשט את הדברים. היכולת לקחת מערכות מורכבות ולזקק מהן את המהות החשובה ביותר היא מיומנות שזכיתי ללמוד במסגרת התואר. התואר לא רק פתח בפניי את העולם הטכנולוגי, אלא גם העניק לי את ההבנה העמוקה כיצד טכנולוגיה וידע משתלבים יחד כדי ליצור חוויות למידה אפקטיביות".


#בוגרת
עדי סילגי
עדי סילגי

VP engineering and Product at Qualtero
בוגר תואר ראשון בטכנולוגיות למידה

"כשהתחלתי את התואר, חיפשתי משהו שמשלב בין עיצוב מערכות למשתמשים (UX), תכנות, ועיצוב הדרכה – שלושה תחומים שהיוו חלק בלתי נפרד מתשוקתי ליצירת פתרונות פרקטיים לבעיות של אנשים וארגונים. התואר לא רק שהעניק לי הבנה מעמיקה של תהליכים עסקיים וצרכי משתמשים, אלא גם סיפק לי את הכלים לעצב, לפתח וליישם פתרונות חדשניים. במהלכו, תוך כדי עבודה מלאה, פיתחתי כלי – SMS-HIT שנתן למורים ומרצים יכולות חדשות לאינטראקציה בזמן אמת עם הקהל. מעבר להישגיי בתואר, אני מרגיש שהוא השחיז במיוחד את יכולותיי בזיהוי בעיות וביצירת ערך עבור משתמשים – מה שהפך לאחת התכונות החשובות ביותר בקריירה שלי".


#בוגר
ג'אז ורשינין
ג'אז ורשינין

Academy Manager, Torq
יועץ עצמאי בתחום טכנולוגיות למידה
בוגר תואר ראשון בטכנולוגיות למידה

"אני יכול להעיד על עצמי שמגיל צעיר אני אוהב טכנולוגיה, ואני אוהב את כל מה שקשור בללמד, להדריך ולהעביר ידע. התואר בטכנולוגיות למידה הוא תואר שמציע שילוב בין שני הדברים. כשהתחלתי את הלימודים כבר עסקתי בתחום ההדרכה בבזק בינ"ל, ולמעשה שם גם שמעתי על התואר הזה. אורן בן אהרון, היום איש סגל במחלקה, עבד איתי בבזק בינ"ל כשהיה סטודנט במחלקה, והוא זה שסיפר לי על התואר. הייתי אז בן 32, וחיפשתי תואר שיוכל לקדם אותי מבחינה מקצועית. עד היום אני זוכר את ההתרגשות לפני ראיון הקבלה שעברתי אצל ראש המחלקה , פרופ' מיקי רונן. אשתי ישבה בחוץ והחזיקה לי אצבעות. יצאתי מהראיון עם תחושה ש"הגעתי הביתה", פתאום הבנתי, שזה למעשה מה שחיפשתי כל החיים. שנות הלימודים עברו כל-כך מהר בשבילי. אני חושב שהרלוונטיות של מה שנלמד במהלך התואר לתחום העיסוק שלי ברמה היום-יומית היא שהפכה את הלימודים למסע כל-כך מרתק עבורי".


#בוגר
שרון ליטבק
שרון ליטבק

אחראית למידה והדרכה בהראל ביטוח
בוגרת תואר שני בטכנולוגיות למידה

"בחרתי בתואר השני ב-HIT כי הוא מתמקד בלמידה ארגונית ובעולם העסקי. התואר עזר לי לדבר את השפה הארגונית, שלא הייתה לי קודם. כשהתחלתי לעבוד בהראל זה לא היה לי זר, למרות שבאתי מתחום החינוך, וזאת הודות ללימודי התואר".


#בוגרת

אשכולות הלימוד

מסגרת הלימודים

משך הלימודים: שלוש שנים

ימי לימוד:

  • מסלול בוקר: שני סמסטרים בשנה, ארבעה ימי לימוד בשבוע
  • מסלול גמיש: שלושה סמסטרים בשנה, יומיים של לימודים בשעות אחר הצוהריים והערב, ובנוסף יום לימודים אחד מלא

תחילת הלימודים: סמסטר חורף

שכר לימוד: אוניברסיטאי

 

תנאי קבלה ורישום

זכאות לתעודת בגרות ישראלית או לתעודת בגרות מחו"ל.

ציון 550 ומעלה.

תנאי פטור

  • הנדסאי עם ממוצע חיצוני – 80 ומעלה
  • ממוצע בגרות משוקלל – 102 ומעלה
  • מועמדים ומועמדות מגיל 30 ומעלה – ייבחנו בבחינת מיון והתאמה פנימית כתנאי קבלה

ראיון אישי בפקולטה.

יחויבו במכינת השלמה במתמטיקה, פיזיקה ויסודות המחשב בהתאם לפקולטה/ מחלקה בה הם מעוניינים ללמוד ובהתאם להחלטת וועדת קבלה.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ליועץ הלימודים.

מסלול ישיר לתואר שני בטכנולוגיות למידה

מסלול ישיר לתואר שני 

בטכנולוגיות למידה

לפרטים נוספים

שאלות נפוצות

טכנולוגיות למידה הוא מקצוע רב-תחומי ומתפתח, המשלב מערכות טכנולוגיות להעצמת למידה והדרכה, עיצוב חוויית משתמש (UX/UI), חדשנות ופיתוח והטמעה של מערכות אלו.

תהליך הפיתוח של טכנולוגיות למידה מתחיל מאפיון פתרון, עיצוב קונספט גרפי וחוויית משתמש – ועד לפיתוח ולהשקה של התוצר. במהלך הפיתוח נעשה שימוש בטכנולוגיות חדשניות תוך התאמת הפתרון לצרכים שעולים מהשטח. השימוש בטכנולוגיות למידה נועד לענות על צרכים של ארגונים במגוון מגזרים: היי-טק, טלקום, פינטק (כספים, שוק ההון), מוסדות ציבוריים וממשלתיים ועוד.

דוגמאות לטכנולוגיות למידה נפוצות:

  • מערכות ניהול למידה (LMS) – למשל Moodle, Canvas
  • כלים ליצירת תוכן אינטראקטיבי – למשל Articulate Storyline, Canva, Camtasia
  • פלטפורמות למידה מבוססות וידאו – למשל Kaltura, Vimeo, YouTube
  • טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR)
  • מערכות מבוססות בינה מלאכותית – למשל GenAI, Machine Learning, Deep – Machine Learning

HIT מכון טכנולוגי חולון הוא המוסד הראשון בישראל שמציע תוכנית ייעודית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה. הפקולטה ידועה בקשרים ההדוקים עם התעשייה וברמה האקדמית הגבוהה.

תוכנית הלימודים מותאמת לשינויים התכופים בתחום, והיא מכינה את הבוגרים להשתלבות מהירה בשוק העבודה. לפי סקר הבוגרים האחרון, 90% מהבוגרים והבוגרות השתלבו בתפקידים רלוונטיים בתוך שנה מסיום התואר. במהלך הלימודים אנחנו מקפידים על יחס אישי ועל סיוע קשוב לצורכי הסטודנטים והסטודנטיות באמצעות מערך ייעוץ של הפקולטה ובשיתוף היחידה לקידום הסטודנט.

הביקוש לבוגרי ובוגרות התואר הוא גבוה, ורבים משתלבים בשוק העבודה בתוך שנה מסיום התואר, כשהם מצוידים בתיק עבודות המוכיח ניסיון מעשי. הבוגרות והבוגרים משתלבים בתפקידי פיתוח ועיצוב בחברות היי-טק, במגזר הציבורי ובחברות פרטיות לייעוץ ופיתוח הדרכה, למשל:

  • מפתחי ומפתחות הדרכה דיגיטלית ומעצבי חוויית למידה
  • מנהלי ומנהלות פרויקטים בתחום הלמידה הדיגיטלית
  • מומחים ומומחיות בטכנולוגיות למידה בארגונים
  • מתכנתים ומפתחי טכנולוגיות למידה
  • מומחים ומומחיות בפיתוח ארכיטקטורות טכנולוגיות למידה מועצמות בבינה מלאכותית

מעסיקים רבים פונים אלינו ישירות לגיוס של בוגרות ובוגרים ואפילו של סטודנטים שעדיין נמצאים בתקופת הלימודים שלהם. אנחנו ממליצים לעיין בעמוד המשרות החמות שהקמנו כשירות לסטודנטים ולסטודנטיות.

כן, תוכנית הלימודים לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה מדגישה למידה מעשית במסגרת שיתופי פעולה בתעשייה במגוון פעילויות וקורסים.
בנוסף, כל הסטודנטים והסטודנטיות נדרשים לבצע פרויקט גמר שנעשה בצוותים ובתנאי שוק במגזרים שונים. פרויקט הגמר מאפשר לצבור ניסיון מעשי שהופך לגולת הכותרת בתיק העבודות המגוון שנצבר במהלך הלימודים.

תוכנית התואר הראשון בטכנולוגיות למידה מאפשרת לסטודנטים ולסטודנטיות להעמיק את הידע באחד מאשכולות הלימוד – פיתוח טכנולוגי בשילוב AI, עיצוב חוויית משתמש (UX/UI), פיתוח למידה ארגונית – באמצעות קורסי בחירה בשנה האחרונה ללימודים. בנוסף, פרויקט הגמר מאפשר התעמקות בתחום ספציפי (על פי נושא הפרויקט) שנבחר על ידי הסטודנט או הסטודנטית.

אף שהלימודים לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה דורשים השקעה רבה, התוכנית מותאמת לשילוב עבודה בזמן הלימודים, במיוחד בשנים המתקדמות של התואר. המסלול הגמיש כולל יום לימודים מלא אחד בשבוע ושני ימי לימודים בשעות אחר הצהריים. כך מתאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לעסוק בעבודה חלקית או מלאה במהלך לימודיהם.

תואר ראשון בחינוך ותואר ראשון בטכנולוגיות למידה הם תארים שונים לחלוטין בהיבט המיקוד וההכשרה המקצועית, וכל אחד מהם מתמקד בפיתוח יכולות ומיומנויות אחרות. התואר הראשון בטכנולוגיות למידה הוא הראשון מסוגו בארץ, והוא מכוון להיות תואר יישומי מאוד (עם דגש רב על פרויקטים מעשיים). ייחודו הוא ברב-תחומיות ובשילוב קורסים בשלושת אשכולות הלימוד: פיתוח טכנולוגי בשילוב AI, עיצוב חוויית משתמש (UX/UI) ופיתוח למידה ארגונית. תוכנית הלימודים מתמקדת בהקניית ידע מעשי ויישומי בשילוב טכנולוגיה וחדשנות, ומטרתה להכשיר בוגרים ובוגרות (גם מעולם החינוך) לעולם האמיתי ולהשתלבות בתפקידי מפתח לקידום תחום טכנולוגיות הלמידה.

טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית (AI) משולבות בתוכנית הלימודים בכל אשכולות הלימודים וברוב הקורסים, מתוך מטרה לחשוף את הסטודנטים והסטודנטיות לכלי העבודה העדכניים ביותר, שישמשו אותם בתהליכי פיתוח טכנולוגיות הלמידה בשלב הרעיון, העיצוב, הפיתוח הטכנולוגי והיישום.

התוכנית מעודכנת באופן שוטף כדי להתאים לשינויים המהירים בעולם טכנולוגיות הלמידה וההדרכה. הפקולטה מקיימת קשרים הדוקים עם מגוון תעשיות, ובהן תעשיות ההיי-טק, טלקום, פינטק וארגונים ציבוריים וממשלתיים גדולים. בנוסף, בכל אחד מהקורסים משולבים תכנים שעולים מתוך צורכי השוק.

כן, התוכנית מתאימה גם למי שאין להם או להן רקע טכנולוגי קודם. לדוגמה, קורס מבוא לתכנות או קורס יסודות החשיבה החישובית מותאמים לסטודנטים ולסטודנטיות מתחילים, ומאפשרים להם להיכנס באופן ידידותי לעולם הפיתוח הטכנולוגי. במהלך הלימודים רוכשים בהדרגה את הכלים והמיומנויות הנדרשים להצלחתם בתעשייה.