"למידה היא חוסן. למידה היא הבסיס הטוב ביותר" כך פתח נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון, פרופ' אדוארד יעקובוב את הכנס והוסיף כי מדובר בדיסציפלינה ייחודית אשר נולדה במכון. פרופ' גילה קורץ, דיקנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה התייחסה בדבריה הפתיחה שלה למצב הבלתי נתפס שבו נמצאים המון סטודנטים וסטודנטיות, גם בפקולטה, אשר נאלצים להמשיך את לימודיהם גם באין תנאים מתאימים לכך, בשל העובדה שפונו מבתיהם או שבן או בת זוגם גויסו למילואים.
הרצאת הפתיחה ניתנה על ידי דני בולר, יוצר טיק טוק ישראלי בעל אחד הערוצים הפופולאריים ביותר בישראל שהתמקד בנושא למידה בטיקטוק. בולר הדגים כיצד פלטפורמת הווידאו הקצרה יכולה לשמש ככלי חינוכי עוצמתי, כשהוא מציג דוגמאות מעשיות וניתוח נתונים שמראה את ההשפעה החיובית של הפלטפורמה על תהליכי הלמידה.
הדרכה בזמן המלחמה On the Fly
בהמשך התקיים פאנל מקצועי "איך לומדים לאירוע שאי אפשר ללמוד אליו – פאנל של שבר ותקומה בהנחיית מוטי אלנקוה". חברי הפאנל: פרופ' ניר קידר, נשיא מכללת ספיר, ד"ר טל ברגמן, סגנית מנהל בי"ח ברזילאי, פרופ' גדי סגל, ראש ראשות ההוראה במרכז הרפואי שיבא תל השומר וסא"ל יניב אבן, מפקד בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה.
סא"ל יניב אבן "ברגעים הראשונים (7.10) אין הדרכה, יש מבצעיות, נעשות שתי פעולות, נכנסים להדרכות בתחום הכשירות, עובדים על בניית קיט הכשרה למלחמה."
ד"ר טל ברגמן "ביצענו תפקידים שלא הוכשרנו אליהם, תוך תפקוד באי וודאות למה הולך לקרות בבית החולים ובתוך בלאגן. נוכח גודל האירוע ורמת האי וודאות הצוותים יצרו מתודולוגית עבודה On the Fly ולמתן טיפול רפואי למטופלים."
פרופ' גדי סגל "באותו יום היה חשוב לבוא עם מתודולוגיה סדורה אבל האימפרוביזציה היא זו שקובעת."
פרופ' ניר קידר "הפעולות הראשונות הן על אוטומט, ישנה דאגה גדולה לצוותים, כ-1500 איש, חברי סגל וסטודנטים מפונים, 27 נרצחו. הדילמה הייתה איך לדאוג להם בזמן שלמדינה לוקח זמן. הבנתי שאני חייב לסמוך על האנשים. עברנו למוד חירום מול שגרה מול פיתוח תוך שינויים בתוך המערכת. הייתי צריך לחשוב אפילו את מי לשלוח להפעיל את הגנרטורים שהמערכות ימשיכו לפעול."
הרצאות הכנס
בנוסף, התקיימו בכנס הרצאות בנושא שימושי AI בחינוך ובפיתוח טכנולוגיות למידה מתקדמות, תוך הצגת פרויקטים חדשניים ודיון בהשפעות העתידיות של הטכנולוגיה על תחום הלמידה. וכן, מושבים בנושא עיצוב מצגות באמצעות AI, וסדנת storytelling שהעניקה כלים וטכניקות ליצירת סיפורים חזקים ומעוררי השראה.
לסיכום
הכנס האחד עשר של הפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון הוכיח שוב את מקומו המרכזי בקידום ידע ומחקר בתחום. ההרצאות, הפאנלים והמושבים המעשיים סיפקו למשתתפים תובנות חדשות וכלים שימושיים להמשך הדרך.
הכנס לא רק העשיר את הידע של המשתתפים אלא גם חיזק את הקשרים בין אנשי המקצוע והחוקרים בתחום, והיווה פלטפורמה לשיתופי פעולה והשראה מקצועית. המגוון הרחב של הנושאים שנידונו בכנס והאיכות הגבוהה של ההרצאות והפאנלים מבטיחים כי הכנס ימשיך להיות אירוע מרכזי ומשמעותי בשנים הבאות.