"המצאתי תפקיד שלא היה קיים, גם בעולם"

אלעד דניאל, בוגר תואר ראשון בטכנולוגיות למידה והמסלול הישיר לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון משלב את עולמות פיתוח ההדרכה עם בינה מלאכותית

אלעד דניאל בתחום ההדרכה עוד מימי השירות הצבאי. עוד בזמן השירות הוא היה מש"ק צוות פיתוח הדרכה (צפ"ה) ועם סיום השירות הוא ידע שזה מה שהוא היה רוצה להתמקצע בו. "כבר בשירות שמעתי על התואר בטכנולוגיות למידה במכון. בתחילה חשבתי על חינוך אבל ברגע שקראתי ושמעתי עוד על תכנית הלימודים, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעצמי" מספר דניאל.

אלעד התחיל את התואר הראשון בטכנולוגיות למידה ולאחריו המשיך למסלול ישיר למצטיינים לקראת תואר שני בטכנולוגיות למידה. במהלך העבודה על הגשת הסמינריון בתואר הראשון, אלעד החליט שהוא רוצה להתמקד ולעסוק באחד התחומים שפרצו לחיינו בסערה בשנים האחרונות – בינה מלאכותית. "זו הייתה עבודה של רוני חלילוב ושלי והצענו לעשות את כל פרויקט הגמר באמצעות המערכת של ChatGPT ולמעשה בנינו מערכת טכנולוגית שתומכת במפתחי הדרכה על ידי איתור צרכי הלמידה ותמיכה בביצועים" הוא מספר ומוסיף שאפילו דקנית הפקולטה, פרופ' גילה קורץ, התלהבה מהרעיון וליוותה את הפרויקט.

"שילוב כלי בינה מלאכותית בהשכלה האקדמית היא המהלך הנכון. עבודתם של אלעד ורוני סייעה לנו בהבנת התרומה והאתגרים בשילובם " אומרת פרופ' קורץ.

עם סיום התואר הראשון אלעד מתחיל לעבוד בתפקיד מפתח הדרכה בחברת Dentsply Sirona אשר מתמחה במכשור רפואי בעולמות רפואת השיניים. החברה מייצרת סורקים למערכות שיניים, שתלים וכלים ליישור שיניים. במקביל לתפקידו בחברה, אלעד מתחיל את התואר השני בטכנולוגיות למידה ב-HIT.

"כשהתחלתי את התואר השני בטכנולוגיות למידה ידעתי שאני רוצה להתמקד בכלי AI ולבחון את מידת השימושיות שלהם בעולם שלי של פיתוח הדרכה" אומר אלעד. "התחלתי את תפקידי בחברה כמפתח הדרכה מסורתי וככל שהעמקתי בקורסים של התואר השני נחשפתי ליותר ויותר כלים שקיצרו את העבודה שלי בהמון זמן והתחלתי לחשוף יותר ויותר אנשים מהחברה ליכולות של בינה מלאכותית עד כדי שכמעט 90 אחוזים מהלומדה שבנינו הייתה באמצעות בינה מלאכותית".

כשנה בתפקיד מפתח הדרכה בחברה, אלעד מקבל תפקיד חדש, אשר נתפר למידותיו ואין לו אח ורע, לפחות בעולמות ההדרכה – AI LEARNING MANAGER. "זה תפקיד שלא היה קיים קודם בחברה ובכלל בעולם. יש מטמיעים של בינה מלאכותית בתחום השיווק או המכירות אבל בפיתוח הדרכה אין" הוא אומר. "אני עובד היום ברמה גלובאלית, מול מומחי תוכן ולקוחות עסקיים בתוך הארגון ומחוצה לו".

בינה מלאכותית משנה ועתידה לשנות את שוק התעסוקה, הלמידה והאנושות בכלל. פריצתן של פלטפורמות GenAI כדוגמת ChatGPT מציבות אתגרים חסרי תקדים לדרכי הלמידה וההדרכה. מתוך רצון לתת מענה לצרכים אלו נפתח מסלול התמחות בינה מלאכותית במסגרת התכנית לתואר שני בטכנולוגיות למידה. מטרת התמחות היא להקנות סל רחב של מיומנויות הנדרשות לשילוב למידה והדרכה מועצמת באמצעות AI.

 

קריאה נוספת