יו"ר הגלריה

גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי מציגה באמצעות תערוכות מתחלפות ברמה מקצועית גבוהה, עולם חזותי עשיר ומתוחכם, המחבר בין אמנות ועיצוב – עם מבט אל העבר, ההווה והעתיד.
הגלריה היא זרוע של המכון הטכנולוגי חולון HIT ומקשרת בין קהילות היוצרים בארץ, הקהל הרחב וקהל העובדים והלומדים במכון.
הגלריה ממוקמת בקומת הקרקע של בניין 6 בHIT המכון הטכנולוגי חולון ויש לה שני חללי תצוגה סמוכים זה לזה המאפשרים תערוכות בהיקפים שונים.
עונת התערוכות פעילה בין נובמבר ליולי מדי שנה. במועדים קבועים מתקיימות בגלריה גם תערוכות של סטודנטים ובוגרים של המכון.

אוצרת הגלריה:
ד"ר דליה מנור

תערוכות הגלריה

2024

2023

התערוכה צבעים חיים פותחת צוהר להתבוננות עכשווית אל עולם האופנה והטקסטיל מתוך פריזמה משופעת במחקר, יצירתיות, דימויים וצבע. התערוכה מציעה חומרים למחשבה ולדיון על חלקנו כמעצבים וכצרכנים, ועל מקומה של תעשיית האופנה בתהליכים אשר יאפשרו להבטיח את עתיד הסביבה מבלי לאבד את התשוקה לצבע.

התערוכה מציגה מסע בעקבות תעשייה בתהליכי שינוי, המנסה לקחת אחריות. במסגרת התערוכה מוצג מנעד רחב של פתרונות, בהם שימוש בטכניקות מסורתיות, שמבוססות על תפיסה של כלכלה מעגלית ומקיימות קשר הדוק עם אדמה, טבע ואדם. לצידם פתרונות הניצבים בקדמת הטכנולוגיה ומהווים כוח חלוץ בתחום השימוש בצבע. כל אלה הם חלק מתנועה גלובלית החותרת לתעשייה מקיימת.

בחלל הכניסה לגלריה מוצגות עבודות עיצוב ואמנות בטקסטיל, חומר וצבע; עבודות שנוגעות במשמעויות אישיות, על אופנה וקיום אישי, חוויות של זיכרון ודימוי עצמי, תשוקה והיקסמות.

החלל הפנימי של הגלריה והמשך התערוכה בגלריה הקטנה מוקדשים לדיון חזותי יצירתי על פתרונות אפשריים, מתוך מחויבות עכשווית של עולם הטקסטיל והאופנה לרתום לשם כך תהליכי מחקר וטכנולוגיות מסורתיות וחדשניות בנות קיימא.

עבודות בגישה המסורתית מציגות תהליכי קראפט בצבע, תהליכי עיבוד איטי ברוח 'אופנה איטית' (slow fashion), תוך הקנייה של ערך מחודש לאובייקטים של אופנה וטקסטיל. עבודות הנשענות על טכנולוגיות לייצור צבעים ייחודיים במגוון רחב מחומרים אורגניים ובשיטות צביעה טבעיות העושות שימוש במרכיבים צמחיים, ידידותיים לסביבה. עבודות הנוצרות בתהליכי מִחדוּש ומִחזוּר של חומרי טקסטיל, במטרה לאפשר כלכלה מעגלית המפחיתה פסולת וחוסכת משאבים.

בגישת החדשנות מוצגים פתרונות ומחקרים פורצי דרך, המהווים חלק ממגמה מובילה בתעשיית הטקסטיל. שימושים בטכנולוגיות חדשניות, מבוססות על פתרונות דיגיטליים, לייצור פיגמנטים צבעוניים אקולוגיים, בשיטות דפוס המפחיתות את זיהום המים. שימוש בכלים של 'אפס פסולת' (zero waste), המאפשרים פיתוח מודלים ממוחשבים המייתרים תהליכי יצור פיזי, או מחליפים ייצור המוני בייצור מושכל על פי דרישה. מוצגת גם אופנה דיגיטלית, תחום חדש המשמש פתרון וירטואלי למרחבי הרשת ולפלטפורמות המדיה החברתית.

אוצרות התערוכה: פזית קידר וימית ניומן
אוצרת גלריה ויטרינה: ד"ר דליה מנור


המשתתפים בתערוכה:
אורית פרייליך וד"ר אילנה פרלשטיין, גליה רוזנפלד, דבורה קיווי, דנה פלד, ולנטין קראבאנוב, ניר ג'ורג'יו לוין, סוזנה תמר דקל, סטרטסיס בע"מ, עדי פרבר, ד"ר עומרי גורן, קובי לוי, שקד כהן, שלי ואילון סתת, Twine Solutions Ltd

תערוכה חדשה שנפתחה בגלריה ויטרינה חושפת צדדים נוספים של המותג "אוליבטי" כחברת תעשייה טכנולוגית איטלקית מובילה, שחוללה מהפכה בזכות גישה חדשנית לעיצוב כוללני.

מימין: עברי באומגרטן וסרג'יו ברבנטי | צילום: עופר עמרם

"אוליבטי" הייתה במשך שנים המותג המזוהה ביותר עם מכונת הכתיבה.
תערוכה חדשה שנפתחה בגלריה ויטרינה חושפת צדדים נוספים של המותג כחברת תעשייה טכנולוגית איטלקית מובילה, שחוללה מהפכה בתחומי עיצוב המוצר, האדריכלות והפרסום בזכות גישה חדשנית לעיצוב כוללני.
למרות שמכונת הכתיבה עברה מן העולם והפכה לפריט מוזיאוני, המורשת של אוליבטי חיה וקיימת: חברות הזנק טכנולוגיות וחברות המחשוב המובילות היום בעולם הולכות בדרכה של אוליבטי בשילוב העיצוב והייצור של המוצרים עם אדריכלות תעשייתית, יצירת סביבות עבודה, מיתוג, וחנויות דגל גלובליות. אוליבטי שינתה את האופן שבו המושג "מותג" נתפש, נבנה ונצרך עד היום.

מכונת הכתיבה Valentine | צילום: עופר עמרם

בתערוכה מוצגות לראשונה בארץ, מבחר מכונות כתיבה איקוניות של אוליבטי, לצד מכונות חישוב ואף המחשבים הראשונים של החברה.
בין המוצגים: מספר מכונות כתיבה ניידות, כמו ה- MP1, מכונת הכתיבה הניידת הראשונה שיוצרה על ידי החברה ב-1932 בעיצובם של אלדו ואדריאנו מג'נלי וה- Lettera 22 האיקונית בעיצובו של מרצ'לו ניזולי, שנכנסה לאוספים הקבועים של המוזאון לאמנות מודרנית בניו יורק וזכתה בפרס קומפאסו ד'אורו בשנת 1954. מכונת הכתיבה המשוכללת הופכת לאחד הסמלים של איטליה החדשה והמתחדשת. מכונת כתיבה ניידת נוספת היא ה"וולנטיין" האדומה, שיוצרה בשנת 1969, אותה עיצב אטורה סוטסאס, מכונת כתיבה חדשה לגמרי שהומצאה לשימוש בכל מקום מלבד המשרד. דוגמה לוולנטיין מוצגת באוסף העיצוב הקבוע במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק.

מימין: ד"ר דליה מנור, מר סרג'יו ברבנטי, פרופ' אדוארד יעקובוב, ד"ר מריה סיקה | צילום: עופר עמרם

כמו כן מוצגות גם מכונות החישוב הראשונות של אוליבטי, בהן ה-Summa 19 מכונת החישוב הראשונה . הסומה עוצבה כמעט כצעצוע, כחפץ פופ, העוקף את הרעיון של מכשיר טכנולוגי מתקדם ויוקרתי לטובת חפץ בייצור המוני. ההיבט התלת ממדי שלו הוא מינימליסטי המדגיש צבע חזק – שחור כולו, עם פס רחב של ירוק זוהר ומבריק .המקשים משקפים גם הם את גישת הפופ – מקשים גדולים, לא מסוגננים, פשוטים בנפח ומזכירים יותר קוביות שוקולד. הדגם זכה בפרס קומפאסו ד'אורו בשנת 1970.

במסגרת המבט ההיסטורי התערוכה עוקבת גם אחר התפתחות הלוגו של אוליבטי, גופנים שונים שעוצבו עבור מכונות הכתיבה, כולל בעברית ותצלומים היסטוריים של חנויות הדגל של אוליבטי. פ
רק מיוחד ממחיש את תפישת העיר התעשייתית וחיי התרבות והחברה של עובדי החברה בעיר איבראה שבצפון איטליה – העיר שנבחרה בשנת 2018 לאתר מורשת של אונסקו כ "עיר תעשייתית של המאה ה-20".

מימין: מר סרג'יו ברבנטי ופרופ' אדוארד יעקובוב | צילום: עופר עמרם

בתערוכה מוצגות דוגמאות ממערך הפרסום החדשני והעיצוב הגרפי שכולל כרזות, מודעות וסרטוני פרסום.

כרזה נוספת מ-1920 מראה את מכונת הכתיבה "נוסעת" על מסילה ועוקפת את הרכבת – הסמל הפופולרי ביותר של מהירות וכוח. המהירות הייתה התכונה הטבעית למודרניות ולפונקציונליזם של כתיבה. "הקלדנית", כרזה של המעצב מרצ'לו דודוביץ' משנת 1928, מציגה סוג חדש של אישה שהחלה לאכלס משרדים, דמות חדשה זו נבחנה בזכוכית המגדלת של הספרות העכשווית.

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין גלריה ויטרינה, ארכיון אוליבטי באיבראה, שגרירות איטליה בישראל והמכון האיטלקי לתרבות בתל-אביב.
אירוע הפתיחה החגיגי התקיים בנוכחות נשיא HIT ,פרופ' אדוארד יעקובוב, שגריר איטליה בישראל מר סרג'ו ברבאנטי , בכירי המכון האיטלקי לתרבות ואורחים רבים.
את פני הבאים קידם מיצג "כתבן א'", עם אמיר חרש ואמיר עצמון.- פרפורמנס מבוסס טקסט ומפגש אנושי. שבו שיר או קטע פואטי הודפס מהמפגש בין היוצרים לאורחים, הוקלד במכונות כתיבה של אוליבטי

אוצר התערוכה: עברי באומגרטן
אוצרת ראשית גלריה ויטרינה: ד"ר דליה מנור

התערוכה מוצגת בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי
בניין 6 (הפקולטה לעיצוב)
ימים א-ה 10:00-17:00 | יום ו' 10:00-14:00
נעילת התערוכה 2.5.2023

תערוכה חדשה בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי ב -HIT מכון טכנולוגי חולון, מתמקדת באחד המותגים הבינלאומיים המפורסמים ביותר לאורך המאה העשרים: "אוליבטי".

אוליבטי שינתה את האופן שבו המושג "מותג" נתפש, נבנה ונצרך, חברות הזנק טכנולוגיות וחברות המחשוב המובילות היום בעולם הולכות בדרכה של אוליבטי.

התערוכה חושפת צדדים נוספים של המותג כחברת תעשייה טכנולוגית איטלקית מובילה שחוללה מהפכה בתחומי עיצוב המוצר, האדריכלות והפרסום בזכות גישה חדשנית לעיצוב כוללני. למרות שמכונת הכתיבה עברה מן העולם והפכה לפריט מוזיאוני, המורשת של אוליבטי חיה וקיימת: חברות הזנק טכנולוגיות וחברות המחשוב המובילות היום בעולם הולכות בדרכה של אוליבטי בשילוב העיצוב והייצור של המוצרים עם אדריכלות תעשייתית, יצירת סביבות עבודה, מיתוג, וחנויות דגל גלובליות. אוליבטי שינתה את האופן שבו המושג "מותג" נתפש, נבנה ונצרך עד היום.

בתערוכה יוצגו, לראשונה בארץ, מבחר מכונות כתיבה איקוניות של אוליבטי, לצד מכונות חישוב ואף המחשבים הראשונים של החברה.

בין המוצגים: מספר מכונות כתיבה ניידות, כמו ה- MP1, מכונת הכתיבה הניידת הראשונה שיוצרה על ידי החברה ב-1932 בעיצובם של אלדו ואדריאנו מג'נלי וה- Lettera 22 האיקונית בעיצובו של מרצ'לו ניזולי, שנכנסה לאוספים הקבועים של המוזאון לאמנות מודרנית בניו יורק וזכתה בפרס קומפאסו ד'אורו בשנת 1954. מכונת הכתיבה המשוכללת הופכת לאחד הסמלים של איטליה החדשה והמתחדשת. מכונת כתיבה ניידת נוספת היא ה"וולנטיין" האדומה, שיוצרה בשנת 1969, אותה עיצב אטורה סוטסאס, מכונת כתיבה חדשה לגמרי שהומצאה לשימוש בכל מקום מלבד המשרד. דוגמה לוולנטיין מוצגת באוסף העיצוב הקבוע במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק.

כמו כן יוצגו גם מכונות החישוב הראשונות של אוליבטי, בהן ה-Summa 19, מכונת החישוב הראשונה בעלות נמוכה. הסומה עוצבה כמעט כצעצוע, כחפץ פופ, העוקף את הרעיון של מכשיר טכנולוגי מתקדם ויוקרתי לטובת חפץ בייצור המוני. ההיבט התלת ממדי שלו הוא מינימליסטי המדגיש צבע חזק – שחור כולו, עם פס רחב של ירוק זוהר ומבריק .המקשים משקפים גם הם את גישת הפופ – מקשים גדולים, לא מסוגננים, פשוטים בנפח ומזכירים יותר קוביות שוקולד. הדגם זכה בפרס קומפאסו ד'אורו בשנת 1970.

במסגרת המבט ההיסטורי התערוכה עוקבת אחר התפתחות הלוגו של אוליבטי, גופנים שונים שעוצבו עבור מכונות הכתיבה, כולל בעברית ותצלומים היסטוריים של חנויות הדגל של אוליבטי. פרק מיוחד ימחיש את תפישת העיר התעשייתית וחיי התרבות והחברה של עובדי החברה בעיר איבראה שבצפון איטליה – העיר שנבחרה בשנת 2018 לאתר מורשת של אונסקו כ "עיר תעשייתית של המאה ה-20".

לצד יצירות קלאסיות של עיצוב המוצר יוצגו בתערוכה דוגמאות ממערך הפרסום החדשני והעיצוב הגרפי שכולל כרזות, מודעות וסרטוני פרסום.

בין הכרזות אנו מוצאים שעוצבה על ידי הצייר האיטלקי המוערך, תאדורו וולף פרארי, המדגים את תחילתה של מסורת החברה בשיתוף פעולה עם אמנים. הוא מתאר את המשורר והפילוסוף האיטלקי, דנטה אליגיירי, מצביע על מכונת הכתיבה האיטלקית הראשונה.

כרזה נוספת מ-1920 מראה את מכונת הכתיבה "נוסעת" על מסילה ועוקפת את הרכבת – הסמל הפופולרי ביותר של מהירות וכוח. המהירות הייתה התכונה הטבעית למודרניות ולפונקציונליזם של כתיבה. "הקלדנית", כרזה של המעצב מרצ'לו דודוביץ' משנת 1928, מציגה סוג חדש של אישה שהחלה לאכלס משרדים, דמות חדשה זו נבחנה בזכוכית המגדלת של הספרות העכשווית.
אירוע הפתיחה יתקיים ב 21/2, בשעה 19:00 בנוכחות כבוד שגריר איטליה בישראל מר סרג'ו ברבאנטי וכן יתקיים מופע פרפורמנס "כתבן א'" – פרפורמנס מבוסס טקסט ומפגש אנושי. המיצג מחזיר את הפרקטיקה של הכתבנות למרכז הבמה ונותן מילים לרגע של מפגש אישי. מהמפגש בין היוצרים לאורחים, מוקלד במכונות כתיבה של אוליבטי, שיר או פרגמנט פואטי המנציח את הרגע. עם אמיר חרש ואמיר עצמון.

שיח גלריה יתקיים עם אוצר התערוכה עברי באומגרטן והאוצרת הראשית של גלריה ויטרינה ד"ר דליה מנור, ביום שישי ה3.3 – בשעה 12:00.
ניתן להתעדכן בשאר האירועים, באתר המכון הטכנולוגי חולון www.hit.ac.il

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין גלריה ויטרינה HIT מכון טכנולוגי חולון, ארכיון אוליבטי באיבראה, שגרירות איטליה בישראל והמכון האיטלקי לתרבות בתל-אביב.

אוצר: עברי באומגרטן, אוצרת ראשית גלריה ויטרינה: ד"ר דליה מנור

ימי פעילות: 16.2 – 2.5 (לא כולל פסח)
שעות פתיחה: א' עד ה' 10:00 עד 17:00, יום שישי 10:00 עד 14:00
גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי הפקולטה לעיצוב, בנין 6, רח' הופיין 63, חולון

שתי תערוכות פותחות את עונת התערוכות החדשה בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי.
התערוכה "דרך הבד", של האמנית רות אדלר והתערוכה "רקמת אור" של האמנית חן תעוז.

 

בתערוכה "דרך הבד" מוצגות עבודות הטקסטיל של רות אדלר מחמש השנים האחרונות. היא מפגישה את חומר הגלם האהוב עליה – בדים – עם תפיסה ציורית מופשטת בתוספת טכניקות שונות מתחומי הציור וההדפסה. הבדים במגוון טיפוסים: מודפס או חלק, מבריק או מט, בצבע זוהר או בהיר – משמשים ככתמי צבע באמצעותם ועליהם היא יוצרת את ציוריה.

בתערוכה "רקמת אור "- מציגה חן תעוז שתי קבוצות של עבודות שמוקדשות לתאורה במפגש עם חומרים אחרים, קשים ורכים. יצירות אלה מרחיבות את תפקיד התאורה מן הצורך הפונקציונלי לאובייקטים דקורטיביים היוצרים אווירה מסתורית שבה לאור תפקיד של "חומר" הבוקע מן החומרים המוצקים, מאיר אותם מבפנים ומשפיע על סביבתם.

אוצרת: ד"ר דליה מנור
פתיחה 16.11.2022
נעילה 16.12.2022

גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי, בניין 6 הפקולטה לעיצוב
שעות פתיחה : ימים א-ה 10:00-17:00

אחת התגובות המפעימות שהתגלו עם פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר היא גל ההתנדבות ששטף את החברה הישראלית על כל רבדיה.

התערוכה עיצוב חירום מפנה זרקור אל פעילותם הייחודית של מעצבים, כיחידים ובמסגרת המחלקות לעיצוב באקדמיות שנרתמו למאמץ המלחמתי ותרמו את כשרונם ועבודתם למען צרכי הבטחון והחברה.

חלקה הראשון של התערוכה נותן במה לפעילותן של המחלקות לעיצוב תעשייתי ולעיצוב אופנה באקדמיות, שנרתמו למאמץ המלחמתי ונתנו מענה לפניות של יחידות צבאיות וגדודי מילואים בבקשה לתפור עבורם תוספות לאפודים, פאוצ'ים ותיקים לנשיאת ציוד מסוגים שונים – מרימון ועד רחפן – לצד ההתגייסות ליוזמות אזרחיות שונות, דוגמת חיפוי לאלונקה להעברת פצועים שנוצר עבור ביה"ח סורוקה בבאר שבע, תכנון וביצוע הסבה של מבנה תיירות בים המלח לבית ספר לחינוך מיוחד, ופיתוח של מנעול לדלת הממ"ד.

חלקה השני של התערוכה יוקדש לתחום התקשורת החזותית והתגייסותה למאבק על התודעה והתגייסותם של מעצבים להפיץ כרזות עם מסרים ברורים, לעתים בוטים ושנויים במחלוקת, כדי לסייע בהסברה.


אוצרת: ד"ר דליה מנור

25 בינואר – 14 במרץ, 2024, גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי, HIT מכון טכנולוגי חולון

הכניסה חופשית