עשרות מחקרים הוכיחו שארגון לומד הוא ארגון מצליח יותר. הטכנולוגיה מאפשרת ללמידה הארגונית להיות חווייתית יותר, מותאמת לצורכי הפרט ונגישה בכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר. מי שעוסקים ועוסקות בטכנולוגיות למידה ובלמידה ארגונית הפכו בשנים האחרונות לנכס משמעותי לכל ארגון שמוביל תהליך מתמיד של למידה שמאפשר לו להתקיים ולהצליח.
השוק הישראלי והשוק הגלובלי צמאים לאנשי ונשות מקצוע שמשלבים יכולות פיתוח למידה, עיצוב חזותי ושליטה בכלים טכנולוגיים למגוון תפקידים באגפי הלמידה ובחברות הייעוץ הרבות המספקות שירותים בתחום.
הפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT היא בית מקצועי לתחום טכנולוגיות הלמידה בישראל זה יותר מ-15 שנה. תוכנית הפקולטה לתואר שני בטכנולוגיות למידה מקנה ידע אקדמי מתקדם וכישורים יישומיים עדכניים הנדרשים בעולם הלמידה הארגונית. היכולת לפתח מסלולי למידה ופתרונות למידה ולשלב בהם טכנולוגיות למידה עומדת בבסיס העשייה בתחום כיום ובעתיד. שוק טכנולוגיות הלמידה צומח בקצב אדיר בארץ ובעולם, ויש ביקוש לאנשי ונשות פיתוח וניהול בעלי כישורים רלוונטיים בכל תחומי התעשייה, האקדמיה והחינוך.
תוכנית הלימודים לתואר שני בטכנולוגיות למידה מעשירה את ארגז הכלים של מי שעוסקים ועוסקות בפועל בהדרכה ארגונית וביישומי טכנולוגיות למידה, והיא נועדה להרחיב ולהעמיק את הידע שלהם: ליישם חשיבה מערכתית בתכנון התערבויות הדרכתיות, לפתח תובנות לגבי אתגרים ניהוליים בהקשר של למידה והדרכה, ולשכלל את יכולות העיצוב וההפקה שלהם בהקשר של פתרונות למידה והדרכה מבוססי טכנולוגיה.
הסטודנטים והסטודנטיות שלנו נחשפים להתפתחויות הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום, למודלים מובילים וחדשניים בלמידה נתמכת טכנולוגיה, למחקר והערכה של תהליכי למידה והטמעה בארגונים. התוכנית לתואר שני מתמקדת בהיבטים תאורטיים ומעשיים של פיתוח והטמעת טכנולוגיות למידה בסביבות ארגוניות, והיא כוללת שלושה אשכולות שהם ליבת המקצוע:
התוכנית כוללת כמה סוגי קורסים ופרויקט:
דרכי הלמידה בתוכנית הלימודים לתואר שני בטכנולוגיות למידה הן מגוונות ועשירות, וכוללות למידה היברידית, למידה מרחוק, למידה עצמאית, למידה מסרטונים ובמגוון מערכות טכנולוגיות מתקדמות.
תואר שני בטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי בחולון (HIT) מתאים למגוון רחב של אנשי ונשות מקצוע ולבוגרי ובוגרות תארים ראשונים שמעוניינים להתמחות בתחום החדשני של שילוב טכנולוגיה בחינוך ובהדרכה.
התוכנית מתאימה במיוחד לכל מי שמעוניינים ומעוניינות ללמוד איך לשלב כלים טכנולוגיים בתהליכי למידה:
גמישות התוכנית ב-HIT מאפשרת לאנשים ונשים שעובדים במשרה מלאה לשלב את הלימודים עם קריירה פעילה.
הבינה המלאכותית (AI) שינתה את שוק התעסוקה, את דרכי הלמידה ואת האנושות בכלל. פריצתן של פלטפורמות בינה מלאכותית כדוגמת ChatGPT מציבה אתגרים חסרי תקדים לדרכי הלמידה וההדרכה. כדי לתת מענה לצרכים אלו נפתח מסלול התמחות ייחודי בבינה מלאכותית במסגרת התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות למידה.
מטרת ההתמחות היא להקנות סל רחב של מיומנויות הנדרשות ללמידה והדרכה המשלבות בינה מלאכותית. במסגרת ההתמחות הסטודנטים והסטודנטיות ירכשו כלים לאפיון, לפיתוח ולהשקת פתרונות למידה מבוססי AI. מי שיסיימו בהצלחה את המסלול יקבלו תעודת סיום התמחות בטכנולוגיות למידה בבינה מלאכותית במסגרת לימודי התואר השני בטכנולוגיות למידה.
המסלול כולל את הקורסים:
מסלול ההתמחות כולל 14 נ"ז מתוך 42 נ"ז בתוכנית.
המסלול פתוח ואפשרי לכלל הסטודנטים והסטודנטיות שלומדים בתוכנית לתואר שני בטכנולוגיות למידה.
תואר שני המתמקד בישומי טכנולוגיות למידה בארגונים
משך הלימודים: שנתיים
ימי לימוד: שני סמסטרים, יום לימודים אחד באמצע שבוע בשעות אחר הצוהריים והערב, ובנוסף לימודים מרחוק (בזום) ביום שישי בשעות הבוקר
תחילת לימודים: סמסטר חורף
שכר לימוד: אוניברסיטאי
מלגות למצטיינים ולמצטיינות יינתנו כפוף לתקנון
מספר המקומות מוגבל, הקבלה על בסיס מקום פנוי לאחר שקלול כל נתוני הקבלה.
תואר ראשון המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון ממוצע 80 ומעלה.
תארים רלוונטיים:
תואר ראשון בטכנולוגיות למידה ב-HIT, או תואר אקדמי דומה ממוסד אקדמי בישראל או בחו"ל.
התוכנית יכולה להתאים גם לבוגרים ולבוגרות של תואר ראשון מוכר ממוסד אקדמי בישראל או בחו"ל במדעי החברה, חינוך, מדעים, מדעי המחשב, תקשורת חזותית ואחרים, שעוסקים בפועל בתחומי ההדרכה הארגונית וטכנולוגיות הלמידה.
מן המניין
סטודנט שוועדת הקבלה קבעה כי נתוניו מאפשרים את קבלתו ללימודים לתואר שני, והלומד על פי תכנית הלימודים.
על תנאי
סטודנט שממוצע ציוניו בלימודים לתואר הראשון נמוך מן הנדרש ב-5 נקודות לכל היותר, אך נדרש לעמוד במטלות שתקבע ועדת הקבלה (לדוגמה, ממוצע ציונים מסוים בסוף השנה הראשונה).
התואר השני בטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי חולון מציע שילוב ייחודי של מיומנויות פדגוגיות עם ידע טכנולוגי מתקדם, המאפשר לבוגרים ולבוגרות לפתח פתרונות למידה חדשניים שמתאימים לעולם הדיגיטלי. התוכנית מתמקדת בהבנת המגמות החדשות בתחום, והיא כוללת התמקדות בתחומי בינה מלאכותית, מציאות מדומה ורבודה, חוויית משתמש ועוד.
בנוסף, הביקוש בשוק העבודה לאנשי ונשות מקצוע בטכנולוגיות למידה ובלמידה ארגונית הולך ומתרחב, והמוסמכים שלנו משתלבים בו במהירות.
מי שסיימו תואר שני בטכנולוגיות למידה ב-HIT משתלבים במגוון רחב של תחומים בשוק העבודה, ובהם פיתוח ועיצוב פתרונות למידה בחברות היי-טק וסטארט-אפים, ועיצוב והובלה פרויקטים חינוכיים במוסדות חינוך, ארגונים ובמגזר הציבורי. רבים מהמוסמכים והמוסמכות מתקדמים לתפקידי ניהול ידע, ייעוץ בתחום טכנולוגיות הלמידה או מקימים מיזמים משלהם בתחום.
התוכנית מותאמת לאנשי ונשות מקצוע עובדים, והיא מתקיימת לרוב בשעות אחר הצהריים והערב, כך שאפשר לשלב אותה עם עבודה במשרה מלאה.
התוכנית כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה וסמינריונים מתקדמים, והיא משלבת פרויקטים מעשיים שבמהלכם הסטודנטים והסטודנטיות מפתחים פתרונות למידה.
שעות וימי הלימוד המדויקים עשויים להשתנות משנה לשנה, ולכן כדאי לבדוק מול התוכנית את לוח הזמנים המדויק לשנה הקרובה.
תוכנית הלימודים כוללת אפשרות להתמחות ייעודית ביישומי בינה מלאכותית בלמידה. ההתמחות קיבלה את אישור המל"ג, ובהתאם מוענקת תעודה ייעודית למסיימי ההתמחות בנוסף לתואר השני (M.A.) בטכנולוגיות למידה. ההתמחות כוללת קורסים ממוקדים בתכנון, בעיצוב ובהפקת למידה בשילוב AI, וכן מחקר ופרויקט גמר ביישומי AI בלמידה.
דרישות הקדם כוללות תואר ראשון מוכר בציון ממוצע של 80 ומעלה. עדיפות בקבלה ללימודים תינתן לבעלי ניסיון רלוונטי בתחומי חינוך, טכנולוגיה, למידה ארגונית, פיתוח הדרכה או ניהול ידע. מועמדים ומועמדות יכולים להתבקש להציג תיק עבודות או לעבור ריאיון אישי, בהתאם לרקע שלהם ולקריטריונים של התוכנית.
במהלך התואר השני בטכנולוגיות למידה הסטודנטיות והסטודנטים רוכשים מיומנויות בתכנון ובעיצוב למידה, כלים טכנולוגיים חדשניים כמו יישומי בינה מלאכותית (AI), מערכות לניהול למידה וכלי מחקר למעקב אחר הצלחה ואפקטיביות של תהליכי למידה. הדגש בתוכנית הוא על יכולת עבודה מעשית והבנה עמוקה של צורכי הלומדים והארגון, כדי לפתח ולהוביל פתרונות מעשיים ואפקטיביים בתחום.