חדשות ואירועים

בואו להכיר את הלל אייל, מרצה במחלקה ללימודים רב-תחומיים

 

הלל אייל הינו מרצה במחלקה ללימודים רב-תחומיים, עומד בראש התוכנית האקדמית ליזמות וחדשנות.

 

 

מדובר בתוכנית חדשה שהיא הקבץ של מספר קורסים מתחומים שונים בעולמות העיצוב והטכנולוגיה. התוכנית פועלת בחסות Future HIT, מרכז היזמות והחדשנות במכון. הקורסים הם קורסי בחירה ומיועדים לסטודנטים המעוניינים להכיר את עולם היזמות והחדשנות, ולקחת בו חלק בתחומים שלהם.

 

"אנו חיים בעולם מהיר של התקדמות טכנולוגית מואצת, כך שכל מי שפועל בכל תחום חייב להיות ער למה שמתרחש במרחב העסקי, היצירתי ואף החברתי, כדי להציע משהו חדש. הכוונה היא ליצור מעין ממשק בין הלימודים והתעשייה, בין תיאוריה ליצירה. הקורסים המוצעים נוגעים בחשיבה וביישום של משמעויות שונות של חדשנות, יזמות ויצירתיות. המאה ה-21 היא עולם שבו אלו פרמטרים קריטיים לקריירה במישור האישי ולמנהיגות בקהילה ובחברה".

 

אייל, היסטוריון בהכשרתו, אומר כי בתמונה הכללית, הקידמה אינה רק טכנולוגית. בחשבון הכללי, העולם הולך ומשתפר למרות כל הזוועות והצרות. חלק ניכר מהשיפור החברתי והאישי מתרחש הודות לטכנולוגיה, ועוד מוסיף כי לסטודנטים אשר נכנסים לעבודה בתעשייה יש, כמכלול, תפקיד חשוב, גם אם הם אינם מודעים לו, בפיתוח המשק והחברה.

 

"חלק מתפקידה של המחלקה שלנו הוא לספק ידע ואופקים רחבים בתחומים שאינם בהכרח יישומיים במובן הפרקטי המיידי. יש חשיבות רבה גם לידע שמעבר לנישה שבה מתמחים סטודנטים במהלך הלימודים. הרב-תחומיות של הקורסים אינה רק סיסמה, אלא גישה עדכנית המיושמת בעולם בו רעיון ההתמחות כבר אינו מה שהיה בעבר".

 

בהתאם לחזונו של המכון ליצור את הדור הבא של המנהיגים, מציין הלל אייל כי המחלקה ללימודים רב-תחומיים מהווה ערוץ חשוב ליצירת מנהיגות קהילתית של אזרחים מודעים ומשכילים. "אנו זקוקים למנהיגות ולמנהיגים רחבי אופקים שייראו ויבינו את העולם שבו הם חיים ואת תהליכי השינוי שהוא עובר, מעבר למקום העבודה ומעבר לגבולותיה של ישראל. אני חש שיש צמא בקרב הסטודנטים לידע רחב והיכרות עם תחומים שאינם נוגעים ישירות למקצוע שלהם, וכן קיימת התעניינות בהיסטוריה, פילוסופיה, פוליטיקה, דתות ותחומי דעת אחרים".
 

 

לאתר לימודים רב-תחומיים >> | לאתר FutureHIT >>

 

פורסם: 31/07/2019