חדשות והודעות

שגרירים בני עשר


השבוע השתתפו מאה וארבעים תלמידי כיתות ג' ו-ד' מבית הספר "גורדון" בחולון בהתלהבות ובעיניים בורקות באירוע השיא של סיום קורס "שגרירים ירוקים" שהתקיים ב-HIT.

שגרירים בני עשר: סיום קורס 'שגרירים ירוקים' ב-HIT מכון טכנולוגי חולון
צילום: מור אבנר -ארט סטודיו


מדובר בטקס סיום לקורס אקדמי המשלב עשייה חברתית עם תלמידים מכיתות ג' וד' ואשר התקיים השנה בשיתוף עם בית הספר "גורדון". קורס זה מוצע ע"י בית הספר ללימודים רב תחומיים ומופעל במסגרת היחידה למעורבות חברתית בדקנט הסטודנטים, אותה מנהלת הגב' יפה סיטבון.


הקורס מתקיים זו השנה השביעית ומועבר ע"י ד"ר חן פרימן ויפעה בנר, בשיתוף סטודנטיות וסטודנטים מהפקולטות השונות במכון, אשר מעבירים לילדי בית הספר הרצאות והפעלות בנושאי קיימות, אנרגיה מתחדשת והשנה, לראשונה, גם הרצאות על שילוב המימן כמקור אנרגטי.


במהלך הסמסטר הגיעו לבית הספר מעבדות ניידות, בהן התקיימו פעילויות חווייתיות בנושאי אקולוגיה, קיימות וסביבה באמצעות מערכי שיעור הכוללים סימולציות והדגמות של ניסויים.


השנה, לראשונה בתולדות הקורס, נחשפו התלמידים הצעירים לאקדמיה באמצעות פעילות חברתית-אקדמית שכללה ביקור בתחנות שונות ברחבי הקמפוס ביניהן, מעבדת הרובוטיקה שלנו, מתחם מדפסת התלת ממד ומרכז המצוינות לאנרגיה חלופית ורשת חכמה בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה וסדנת העיצוב. בנוסף, התקיימה תערוכת מייצגים ויזואליים, המשקפים את הנושאים שהועברו לתלמידים.


במהלך הקורס התקיימו מספר מפגשים עם התלמידים בבית הספר, במהלכם הסטודנטים העבירו בהוראה חווייתית לתלמידים תכני אקולוגיה, קיימות וסביבה באמצעות מערכי שיעור הכוללים סימולציות והדגמות של ניסויים.


ד"ר לימור סהר-ענבר, דקנית הסטודנטים: "קורס זה הינו דוגמא לערך המוסף שלנו כאקדמיה אשר מנגישה את הידע שלה לקהילה ותורמת לסביבה. מעבר לכך, האופן היצירתי בו הנגישו הסטודנטים את החומר הביא לכך שהתלמידים הראו מעורבות, סקרנות והתלהבות ואין ספק שהם ימשיכו להדהד זאת במעגלים המשפחתיים והחברתיים שלהם".


פרופ' חמי בן נון, ראש המגמה לחברה, רוח ומעורבות חברתית בבית הספר ללימודים רב תחומיים: "הקורס הזה מאפשר הן לילדים והן לסטודנטים לרכוש מודעות ולאמץ אורח חיים המתחשב בסביבה החדשה. הקורס הזה שואף לייצר ידע ולחלוק אותו עם סטודנטים ותלמידים צעירים כאחד, תוך ביצוע פעילות חברתית".


נטע מרגלית, סטודנט שנה ד' בפקולטה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, סיפר על החוויה ואמר כי הוא רואה ערך רב בהתנסות המעשית בקהילה בנושא כה חשוב כמו חינוך סביבתי. "הילדים היו סקרנים ובער בהם הרצון ללמוד יותר. אני בטוח שהם יעבירו ויישמו את הידע שרכשו גם בבתים ובקרב משפחותיהם".


ד"ר יואל טוויל, נציג בית הספר ללימודים רב תחומיים אמר כי "השכלה אקדמית לא יכולה להיות מכוונת אך ורק לטובתו של הפרט אלא גם מוכוונת חברה. שילוב עשייה חברתית בפירוש תורם לחברה צודקת יותר".


אור דוידי, תלמיד כיתה ד' 5 בבית הספר גורדון סיכם את החוויה ואמר :"היה לי ממש מעניין. למדתי הרבה דברים שלא ידעתי בעיקר על רכב שיכול לנסוע בעזרת מימן. למדתי לחסוך יותר בחשמל ואני איישם את זה בבית".

צילום: מור אבנר -ארט סטודיו


האירוע התקיים בנוכחות:

  • פרופ' חמי בן נון, ראש המגמה ללימודי חברה ורוח
  • ד"ר לימור סהר-ענבר, דקנית הסטודנטים
  • גב' מיכל פלהיימר, ראש אגף יסודי
  • גב' עמיס רות יעקובי, מנהלת בי"ס גורדון
  • הסטודנטים שהשתתפו בקורס, התלמידים, המורות והורים מלווים



פורסם: 03/03/2024