חדשות ואירועים

רב תחומיות באקדמיה- צורך השעה

ההחלטה לבחור בלימודים גבוהים מקבלת משנה חשיבות בתקופה מאתגרת כמו התקופה הנוכחית. אי יציבות כלכלית ותעסוקתית כמו גם עתיד לא ברור, מקשים על קבלת החלטות גם לגבי לימודים.


ד"ר נאווה שקד, ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים במכון, הרצתה בפני מועמדים ללימודים על החשיבות בקבלת ההחלטה ללמוד לתואר דווקא בזמנים מאתגרים אלה.

 


ד"ר שקד, מומחית עולמית בתחום עיבוד שפה, שכיהנה שנים רבות בתפקידי מפתח בתעשיית ההיי-טק בארץ ובחו"ל, מציינת כי עולם העבודה הנוכחי עבר מהפכה ובעקבותיו גם עולם האקדמיה. תוכניות הלמודים אינן מסתפקות עוד רק בתחום אחד להעמיק בו , אלא הביקוש בתעשייה הוא לבוגרים שבנוסף לתחום התמחותם, יש להם ידע בתחומים נוספים.


לדוגמה, מהפכת המובייל אשר שינתה את חיינו, נוגעת בכולם כבר מגיל צעיר מאוד, יוצרת ציפיות חדשות ודורשת כישורים חדשים.


מהפכת הביג-דאטה מאתגרת אותנו לפתח שיטות שיאפשרו לנו לאסוף, לשמר ולעשות שימוש בכמויות העצומות של המידע הנמצא ברשותנו וממשיך כל העת לזרום אלינו.
"את היכולות הללו אנו מעניקים כאן במכון הטכנולוגי, שבקרב אנשי הסגל האקדמי שלו נמצאים אנשי תעשייה בנוסף לאנשי אקדמיה. עם התקדמות הטכנולוגיה השתנו דרישות המשתמשים ועבורם אנו צריכים להיות כל העת בחזית הטכנולוגיה".


אחד התחומים אשר קיבל חשיפה ונעשה בו שימוש בתקופת הקורונה הוא נושא הרפואה מרחוק המאפשר באמצעים טכנולוגיים מפגש בין רופא לחולה במקרים שהגישה הישירה אליו נמנעת ממנו. גם התחום הזה זוכה לגרישה הולכת וגוברת ואנו נענים לה.


העולם מלא אתגרים ודורש חשיבה רב תחומית. הקורונה שינתה רבות בחיינו, אומרת ד"ר שקד, ודווקא עתה יש כאן הזדמנות ללמוד לתואר שבמהלכו ייחשפו הסטודנטים לפרויקטים פורצי דרך אותם יבצעו בעזרת מנחים מהשורה הראשונה של האקדמיה והתעשיה. הראייה שלנו חייבת להיות יצירתית ולאפשר לנו ולסטודנטים להתמודד עם דברים לא צפויים. 


הכל מונח עבורם על המדף ומי שיושיט את היד למדף הזה יצליח גם להפיק עבורו תיק עבודות מרשים אותו יוכל להציג בהמשך הדרך.העידן הזה מספק הרבה הזדמנויות לזהות צורך ולחלום להגשמתו.
 

 

פורסם:3/6/2020