חדשות ואירועים

הקיץ האקדמי של נציגי HIT בבלגיה


שלוש סטודנטיות וחמישה מרצים ומרצות מבית הספר ללימודים רב-תחומיים השתתפו ב"סאמר-סקול" באוניברסיטת תומס מור בבלגיה

סטודנטיות, מרצים ומרצות מבית הספר ללימודים רב-תחומיים HIT ב'סאמר-סקול' באוניברסיטת תומס מור בבלגיה


זוהי השנה השלישית בה מרצים ומרצות מבית הספר ללימודים רב-תחומיים משתתפים בצוות ההוראה של ה'סאמר סקול' שמקיימת אוניברסיטת תומאס מור שבבלגיה, אבל השנה זו הפעם הראשונה בה נסעו גם שלוש סטודנטיות לתואר ראשון מהמכון. ב"סאמר סקול" מתכנסים סטודנטים מרחבי העולם למשך שבועיים לעבוד בצוותים רב-תחומיים על פרויקטים יזמיים המקדמים הנגשת קמעונאות לקבוצות מיעוטים – כיצד לקדם נגישות בקניות בסופרמרקט ובחנויות לקבוצות שוליים בחברה. השנה התמקד האירוע באנשים עם לקויות ראייה ועיוורים.


לסאמר סקול שהתקיים במחצית הראשונה של חודש ספטמבר בקמפוס בעיר חיל (Geel) הגיעו כ-20 סטודנטים מכל רחבי הגלובוס לעבוד ביחד על נושא המשלב בתוכו קיימות לצד יזמות. אירוע קיץ אקדמי זה העניק הזדמנות לפיתוח כישורים יזמיים שונים, כמו עבודת צוות, פיתוח מואץ של פרויקטים עם התמקדות בחדשנות ויצירתיות, מודעות בין-תרבותית, וכמובן תקשורת רב-תחומית. במשך שבועיים של עבודה אינטנסיבית קיבלו הסטודנטים הנחייה וליווי של מומחים בהיבטים של יזמות עסקית, עבודה סוציאלית, חשיבה עיצובית ועוד. כמו גם לשיתוף פעולה עם רשת סופרמרקטים המקדמת יישום פתרונות בתחומי הקיימות והנגישות.


"זו הייתה חוויה שלא אשכח לעולם" כותבת בעמוד הלינקדאין שלה שנהב גידה, סטודנטית שנה ג' בפקולטה לטכנולוגיות למידה. "הסאמר סקול השנה התמקד בעיוורים ולקויי ראייה - וכיצד נוכל לשפר את יכולתם לקנות באופן עצמאי יותר בסופר. היו לנו שבועיים להעלות רעיון עסקי, לעצב אב טיפוס, לבנות מצגת ולהציע אותה לאחת מקבוצות הקמעונאות הגדולות בבלגיה - Colruyt Group. הייתי בצוות יחד עם 2 סטודנטים מגרמניה, סטודנט אחד מספרד ואחד מהודו. בחיים שלי לא חשבתי על עצמי בקבוצה כל כך מגוונת אבל מסתבר שהיה לנו הרבה יותר במשותף ממה שחשבנו."


יחד עם שנהב, נסעו גם נעה עידן, סטודנטית בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, ועדי בראל, סטודנטית במחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. מקרב סגל בית הספר, תרמו את חלקם ד"ר יואל טוויל, ד"ר גלית וולנר, ד"ר נגה גולסט, ד"ר ירון כץ, וגב' חן אילוז, ראש מינהל בית הספר, אשר העבירו הרצאות, סדנאות והנחו את הסטודנטים בעבודה על הפרויקטים.


HIT מכון טכנולוגי חולון גאה לקחת חלק בפעילות בינלאומית בהשתתפות מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר שונים בעולם. המכון מקיים מערכת שיתופי פעולה עם כ-130 מוסדות אקדמיים בכ-35 מדינות.


תומאס מור היא האוניברסיטה למדעים יישומיים הגדולה ביותר באזור פלנדריה שבבלגיה, בה לומדים כ-28,000 סטודנטים במסגרת למעלה מ-30 תכניות לימודים המוצעות בשבעה קמפוסים.



פורסם: 21/09/2023