חדשות ואירועים

הקמת המעבדה החדשה לקידום ושפה

שיתוף פעולה בין דקנט הסטודנטים ובית הספר ללימודים רב- תחומיים הוליד את המעבדה החדשה לקידום השפה

 

הקמת המעבדה החדשה לקידום ושפה


‘המעבדה לקידום ושפה – The Lingua Advancement lab ‘ היא תוצר של שיתוף הפעולה של הספר ללימודים רב-תחומיים המחלקה לאנגלית, עם המרכז לקידום הסטודנט בדקנט הסטודנטים. הקמת המעבדה התאפשרה בזכות התקציב שקיבל המכון מות"ת-מל"ג בגין התכנית לרפורמה בלימודי אנגלית למטרות אקדמיות ובינלאומיות.


המעבדה הוקמה המעבדה במרכז לקידום הסטודנט בדקנט הסטודנטים, לצורך איתור וליווי סטודנטים המתקשים בלימודי אנגלית וכן היא ממלאת פונקציות נוספות. 

 

בדברי ברכתו לפתיחת המעבדה, אמר נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב: "מרגש כי דווקא בימים קשים אלו, אנו משיקים מעבדה המסייעת לסטודנטים שלנו לצלוח ולהשכיל בלימודי האנגלית שהם כה חיוניים לתעסוקה העתידית שלהם, ולדרישות תעשיית ההייטק הבינלאומית. הדבר מוכיח את דאגתינו לציבור הסטודנטים שלנן. הקמת המעבדה התאפשרה בזכות עבודת צוות של גורמים רבים במכון שפעלו במסירות ובמקצועיות" 

 

ד"ר לימור סהר-ענבר, דקנית הסטודנטים: "הקמת המעבדה המשותפת הינה בגדר הישג מרשים עבור דקנט הסטודנטים אשר דואג לרווחת הסטודנטים ולצרכיהם באמצעות מעטפת רחבה של מענים. שיתוף הפעולה עם המחלקה לאנגלית אפשר לנו לשדרג את המעבדה עבור הסטודנטים. בזכות שיתוף הפעולה יצרנו סביבה מתקדמת מבחינה טכנולוגית ומבחינת חווית הלמידה, על מנת לייצר מרחב למידה פעיל בו הסטודנטים יוכלו להתקדם מבחינה לימודית ולהתפתח בתחום כישורי השפה האנגלית. שם המעבדה משקף מהות זו".


המחלקה ללימודי אנגלית היא חלק מבית הספר ללימודים רב תחומיים ומטרתה להכשיר את הסטודנטים לעשות שימוש באופן מלא ומקצועי בשפה האנגלית הנדרשת כל כך בכל שלב אליו יפנו בתעשייה או בלימודים מתקדמים.

 

הרפורמה בלימודי האנגלית היא חלק מפרויקט הבינלאומיות של המל"ג המכוון לשיתופי פעולה ופיתוח יכולות של עבודה אקדמית עם מוסדות בחו"ל, הן ברמת סטודנטים והן ברמת המרצים.

 

ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר לימודים רב תחומיים מדגישה כי " במסגרת הקורסים הרב תחומיים אנו מאפשרים לסטודנטים ברמה A ופטור לקחת במקביל קורסים בחזית הטכנולוגיה והמדע שמתקיימים כל כולם בשפה האנגלית והייחודיות שלהם היא שהם מוצעים גם לסטודנטים מאוניברסיטאות שותפות באירופה שלומדים באופן מקוון עם הסטודנטים הישראלים בחוויה שונה וייחודית." השנה, במסגרת הרפורמה החלטנו לעלות שלב ולהציע שירות נוסף הן לסטודנטים והן למרצים בפיתוח המיומנויות שלהם באנגלית בעזרת מעבדה לקידום השפה; Lingua-phonic Lab. 

 

ד"ר אולגה גופול ראש המחלקה לאנגלית אשר הגתה את חזון המעבדה אמרה: "אנו שואפים למעבדה מתקדמת בה יוכלו מרצים וסטודנטים לתרגל ולשפר יכולות של שיחה ודיאלוג בעזרת תוכנות וכלי לימוד טכנולוגיים, ויחשפו למקורות מידע דיגיטאליים כגון מגזינים בינלאומיים כגון:Jerusalem Post, New York Times, ועוד. 


יש לנו חזון להקים מועדון דיבייט (Debate Club) ואולי בעתיד להשתתף בתחרויות ארציות."
 
מיכל זכריה מנהלת המרכז לקידום הסטודנט "במיוחד בזמן תקופת חירום זו, חשוב לנו שסטודנטים יגיעו ללמוד במכון, וזו הסיבה ששם המעבדה החדש שנבחר למעבדה הוא המעבדה לקידום ושפה. הסטודנטים במעבדה ייהנו ממרחב נעים ומאפשר שבו יוכלו גם לעזור האחד לשני, להתקדם ולהצליח, הן בפעילויות שיפור השפה האנגלית והן במרכז הלמידה ובתגבורים של המרכז".