חדשות והודעות

זוכרים את דניאל

 

חברי הנהלת המכון, מרצים וחבריה של דניאל וולדמן ז"ל, ספדו לה יחד עם בני משפחתה באירוע זיכרון והנצחה לסטודנטית שהייתה "הקול של כולם".

 

דניאל וולדמן ז''ל

     דניאל וולדמן ז"ל. באדיבות המחלקה לעיצוב פנים 

 

דניאל וולדמן ז"ל הייתה סטודנטית מבריקה שהייתה עתידה להתחיל את שנת הלימודים השלישית שלה במחלקה לעיצוב פנים בפקולטה לעיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון. דניאל נרצחה יחד עם בן זוגה, נעם שי, בשבת השחורה ההיא של ה-7.10 וולדמן הייתה יחד עם בן זוגה בפסטיבל המוזיקה בקיבוץ רעים - "נובה", ממנו כ-300 מבלים לא חזרו, חלקם עדיין נמצאים בשבי החמאס.

 

המחלקה לעיצוב פנים, דקן הפקולטה לעיצוב, מרצות ומרצים סטודנטיות וסטודנטים וחברי סגל נוספים, ערכו אירוע זיכרון לדניאל, שהתקיים באופן מקוון ובהשתתפות חברותיה, אביה, אמה, אחותה ואחיה. במהלך השיחה, סיפרו המשתתפים על דניאל הסטודנטית המובילה, שתמיד הייתה שם עבור חבריה לכיתה ומצוידת בחלומות ותקוות שכבר לא יתממשו.

 

דניאל וולדמן ז''ל

דניאל וולדמן ז"ל. באדיבות המחלקה לעיצוב פנים

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT: "דניאל לא הייתה רק בת משפחת ולדמן. היא הייתה גם בת משפחת HIT. בת משפחת הפקולטה לעיצוב ב-HIT ובת משפחת המחלקה לעיצוב פנים. בחורה מאד מאד מוכשרת עם המון תכניות לעתיד. סטודנטית מצטיינת עם הרבה יוזמות והרבה רצון לשנות את העולם ולעשות אותו יותר טוב. אנחנו רואים בכל סטודנט וסטודנטית חלק מאיתנו, מאד שמחים בהצלחתו ומאד עצוב לנו בכאבו. הכאב לא עוזב. הלב עדיין קרוע ואני רוצה שתדעו שדניאל תמיד תהיה איתנו. היא תמיד תהיה במכון ונמצא את דרך הכי טובה להנציח את שמה"

 

אדר' אודי קרמסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים: "זה הצביון שלנו כמחלקה וכפקולטה לעיצוב. דניאל הייתה ותמשיך להיות חלק מאיתנו. אנחנו רואים את זה כזכות לזכור אותה ולקיים את מה שהיא כן השאירה אחריה"

 

דניאל וולדמן ז''ל

דניאל וולדמן ז"ל. באדיבות המחלקה לעיצוב פנים

 

במהלך אירוע לזכרה של דניאל, הציגו מרצי המחלקה לעיצוב פנים חלק מעבודותיה של דניאל במהלך השנתיים שלמדה במכון ואף הוסיפו והרחיבו על תהליך העבודה איתה. אדר' מתן גוטהייט סיפר על חיבתה של דניאל לספרים ואומנות: "היא תמיד חיפשה את הדרך שלה לעשות דברים ואף פעם לא וויתרה. נראה שהייתה לה אהבה עמוקה לתחום הספרות ומשם היא שאבה המון אלמנטים בעבודה שלה. היא תמיד השקיעה את כל כולה ואף ידעה לעזור לחבריה לכיתה עם עבודותיהם שלהם".

 

אדר' תמר לב-און היא מרצה במחלקה לעיצוב פנים בפקולטה לעיצוב ועורכת את מגזין הפקולטה- "כולעיצוב", בו דניאל ז"ל הייתה כתבת: "תמיד היה נעים להיפגש איתה. תמיד הייתה קורנת ותמיד ניהלתי עמה שיח בוגר שלא מאפיין סטודנטית בגילה " מספרת לב-און והוסיפה כי דניאל הייתה "שרת התקשורת" של כולם והייתה הקול של הסטודנטים בשיח מול המרצים והנהלת המכון.

 

חברותיה, הקרינו סרטון קצר שערכו מחומרים מצולמים של דניאל, שאחריו אף עין לא יכלה להישאר יבשה. ספיר כהן, חברתה סיפרה: "תמיד צחקנו על זה שהיא 'שוחרת שלום'. ככה קראנו לה כי היא תמיד רצתה את הטוב. היא תמיד הייתה שם כדי לעזור ולתמוך ואפילו ברגעים האלה בתואר בעיצוב, שאת בטוחה שאת כבר לא כל כך טובה, דניאל הייתה שם כדי לתמוך. אני מאמינה שהיא שם מסתכלת מלמעלה ולא מסכימה לנו להישבר".

 

דניאל וולדמן ז''ל

דניאל וולדמן ז"ל. באדיבות המחלקה לעיצוב פנים

 

אביה של דניאל ז"ל, אייל וולדמן, הוא יזם ואיש עסקים, והמייסד של חברת מלאנוקס, כיום מכהן כיו"ר וולדו הולדינגס, חברת השקעות פרטית. וולדמן סיפר כי השיחה האחרונה שלו עם בתו הייתה לפני האירוע ובמסגרתה היא אף סיפרה לו על הרצון שלה ושל בן זוגה, נעם שי, להינשא: "ראינו כאן היום דברים שלא תמיד הכרנו וידענו על דניאל. היא הייתה כל כולה בתוך הלימודים. היא מאד אהבה את HIT והייתה גאה ב-HIT ובכל הזדמנות היה גאה בזה. קודם אמרתם שזה האירוע הראשון מהסוג הזה שאתם עושים אז אני מקווה שגם האירוע האחרון" כך אייל וולדמן, אביה של דניאל ז"ל.

 

אחותה של דניאל ז"ל, שרון וולדמן, סיפרה על איך הפתיעה את כולם עם ההחלטה ללכת ללמוד עיצוב פנים. "לא הכרנו את הצד הזה בה אבל עם הזמן ראינו כמה היא מוכשרת וטובה בזה. במהלך השיחה שלנו היום, כל מה שרציתי זה לכתוב לה כדי שתראה איך המרצים מדברים עליה יפה ואיך את טובה".

 

מעל ל-1,400 אזרחים וחיילם נרצחו ונפלו במהלך אירועי מלחמת "חרבות ברזל". כ-300 אזרחים וחיילים עדיין נעדרים. HIT מכון טכנולוגי חולון מוסר את תנחומיו למשפחות וקרובי הנרצחים ומאחל לכל אחת ממשפחות החטופים כי ישובו הביתה במהרה!

 

 

לעבודותיה של דניאל וולדמן ז"ל