מחקר משותף של HIT והמרכז הרפואי איכילוב התפרסם בכתב עת יוקרתי

מחקר משותף של HIT ומעבדות המחקר של המרכז הרפואי איכילוב התפרסם בכתב העת היוקרתי Annals of Biomedical Engineering

חוקרים מ-HIT (דמיטרי פטשוב, יקיר מנחם, אוהד בן-חיים, ד"ר רונן שושניק וד"ר דמיטרי גולדשטיין) וממעבדות המחקר של המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי (איכילוב) ביצעו מחקר בנושא מחזור ההליכה של אדם. במחקר פותחו שיטות חדשניות לעיבוד הנתונים אשר סיפקו תוצאות מדויקות יותר מהשיטות המקובלות כיום. השיטות שפותחו מאפשרות זיהוי מדויק של שלבי מחזור ההליכה של האדם, סיווג של כל צעד לשגרתי או לא שגרתי וזיהוי קטעי הליכה בהם אדם מתכונן למעבר מכשול ומתושש לאחר שהתגבר על המכשול. כמו כן, פותחה שיטה המאפשרת שחזור של מידע חסר בדיוק גבוהה. המאמר התקבל לפרסום בכתב העת היוקרתי: Annals of Biomedical Engineering.

החוקרים דמיטרי פטשוב, יקיר מנחם, אוהד בן-חיים, ד"ר רונן שושניק וד"ר דמיטרי גולדשטיין לקחו חלק פעיל בפיתוח אלגוריתמים וניתוח תוצאות הניסויים של המחקר יחד עם החוקרים מהמרכז הרפואי ע"ש סוראסקי (איכילוב).

דמיטרי פטשוב

רכז פרויקטים ומנהל מעבדת מידול מתמטי בפקולטה למדעים. מחקרו של דמיטרי עוסק בפיתוח אלגוריתמים לעיבוד וניתוח נתונים לצרכים רפואיים. הוא עוסק במחקר באופן שותף יחד עם החוקרים מ- HIT ומהמרכז הרפואי ע"ש סוראסקי (איכילוב).

יקיר מנחם

בוגר תואר בהנדסת מכונות בהתמחות מכטרוניקה. בשנה האחרונה עשה הסבה להנדסת אלגוריתמיקה אצל מר' דמיטרי פטשוב במעבדה למידול מתמטי, בפקולטה למדעים. יקיר משתתף במחקרי המעבדה העוסקים בפיתוח אלגוריתמים לעיבוד וניתוח נתונים לצרכים רפואיים אשר נעשים בשיתוף החוקרים מ- HIT ומהמרכז הרפואי ע"ש סוראסקי (איכילוב).

אוהד בן-חיים

בוגר תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר ראשון במתמטיקה שימושית במכון הטכנולוגי חולון. השתתף במחקר במסגרת פרויקט לתואר ראשון בהנחייתו של ד"ר דמיטרי גולדשטיין. כיום אוהד עובד בחברת Algotrace בתור Data Scientist.

ד"ר רונן שושניק

ראש המחלקה לביו הנדסה ומרצה בכיר בפקולטה להנדסה. המחקר של רונן מתמקד בזיהוי ואפיון אותות עצביים הנרשמים באופן לא פולשני מהמוח בעת תכנון ודמיון תנועות יד במרחב לשם שליטה בהתקנים חיצוניים (לדוגמא, זרוע רובוטית) באמצעות המחשבה עבור חולי שבץ, ניוון שרירים ומחלות ניווניות שריריות ועצביות.

ד"ר דמיטרי גולדשטיין

ראש המרכז למידול מתמטי ומרצה בחיר בפקולטה למדעים. ד"ר גולדשטיין מתמחה באנליזה פונקציונלית, תורת המטריצות ומודלים מתמטיים ברפואה. הוא עוסק במחקרים בשיתוף פעולה עם מספר מרכזים רפואיים. במסגרת מחקרו הוא מפתח שיטות המשלבות תורת המטריצות, אנליזה ספקטרלית וניתוח סטטיסטי של הנתונים. לאחרונה מחקרו מתרכז בחקר המוח, בפרט ניתוח סוגיית הקישוריות בעזרת טכנולוגיית fNIRS.

Methods for Gait Analysis During Obstacle Avoidance Task