חדשות ואירועים

מתמטיקה שימושית מאד

 

יהב שרעבי, בן 28, מספר על הדרך לתואר כפול במדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, העבודה בצ'ק פוינט והמחקר היוקרתי באוניברסיטת בר-אילן

 

יהב שרעבי

יהב שרעבי


יהב שרעבי רק בן 28 וכבר בדרך לסיים את התואר הראשון והשני שלו. יהב סיים השנה את חלקו של התואר הראשון שלו במסלול הכפול. יהב בוגר התואר הראשון במדעי המחשב מטעם הפקולטה למדעים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, במהלך לימודיו שילב חוג נוסף – מתמטיקה שימושית ובעוד שנה אחת, יהיה בידו גם תואר ראשון במתמטיקה שימושית. "התחלתי לימודים בבית הספר למדעי המחשב במכון ובדרך הבנתי שאני יכול ורוצה לעשות תואר כפול גם במתמטיקה שימושית. ישנם קורסים משיקים והיתרון של בוגר תואר במתמטיקה הוא עצום בשוק העבודה" מספר יהב.


אם תשאלו אותו למה בחר דווקא בתארים אלה, הוא יספר שתמיד חלם לעסוק בתכנות והבחירה בתארים ריאליים הייתה ברורה. "זה עניין אותי וידעתי שאני רוצה להשתלב בנושאים האלה. ידעתי שאני אוהב להתעסק במחשבים ובתכנות אבל לא רציתי רק לרכוש הכשרה אלא באמת להבין איך הדברים עובדים והבסיס לכל זה הוא אחד – מתמטיקה" אומר יהב.


יהב הוא אחד הסטודנטים הבולטים בכיתה שלו שרבים צופים לו עתיד מזהיר. דוגמא בולטת לכך היא הבחירה ביהב ע"י ד"ר אלי מצרי, מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן, לשמש כעוזר במחקר שלו שמתמקד בהסתכלות על גרדיאנטים ויזואליים ומנסה לחקור אותם דרך משטחים טופולוגיים. המחקר משלב קומבינטוריקה, סיבוכויות, טופלוגיה. המחקר שונה בנוף האקדמי מכיוון והוא עוסק בנושאים שהגיעו דווקא מעולמות העיצוב בהקשר ובשימוש בכלים מתמטיים.


במקביל לדרכו באקדמיה, החיבה לתחום הסייבר הובילה את יהב להיות מועסק במשרת סטודנט בחברת צ'ק פוינט שעוסקת באבטחה ופיתוח תוכנה. "התחלתי לעבוד בצ'קפוינט לפני שנה וחצי. אני עובד ב- (SOC) SECUTIRTY OPERATION CENTER שזה למעשה ניטור של כל מיני בעיות של החברה. אני רואה את הבעיות מכל מיני מחשבים של עובדים בחברה ומנתר פעילות שנראית זדונית. כלומר, אם יש פעילות כזאת אז אני צריך לפעול בהתאם ולפי הכלים הקיימים" אומר יהב ומוסיף הוא כבר יודע שהוא מעוניין להמשיך בצ'ק פוינט גם לאחר סיום לימודיו ולהמשיך בתעשיית הסייבר. 


לימודי התואר הראשון במתמטיקה שימושית לא היו בתכניות הראשוניות של יהב כאשר הגיע לפתחו של המכון אבל מאז שהחל את המסלול, הוא רק מבין את היתרונות שלו ואפילו קוטף את הפירות במקום עבודתו. "הדוגמא הכי טובה שאפשר לתת היא בעבודה שלי. מלבד המשימה של ניטור הבעיות, יש לנו צוותים שלמים שעוסקים באוטומציות, כלומר יוצרים כל מיני תהליכים כדי לחסוך זמן ויעילות ולמען זה עליך לעשות פעולות הסתברותיות, זאת אומרת מתמטיות. היו כבר כמה פעמים שהצוות נעזר בי למשימות אקסטרה בגלל הידע שלי במתמטיקה" אומר יהב ומוסיף כי פתרון הבעיה מן השורש באמצעות כלים מתמטיים זה אחד הדברים שהוא הכי שמח עליהם בבחירתו במסלול הכפול.


כטיפ למתעניינים והמתלבטים החדשים, יהב אומר שעליהם לנסות ולשאוף לקבל את מלוא ארגז הכלים והידע המקצועי שהם יכולים לקבל. "אחד הקורסים שדווקא הכי זכורים לי הוא דווקא "רובוטיקה" שבמסגרתו בניתי רובוט שעוזר לתקן הדפסות. בסיום הפרויקט הייתי מאד מופתע לשמוע שבניגוד לדעה הרווחת שלרוב מהנדסי חשמל הם אלו שמתעסקים בבניית רובוטים, דווקא מתמטיקאים הם אלו שיותר נוכחים בעולמות הללו בתעשייה".