1. מבוא

  1. מטרת נוהל זה הינה להסדיר את התהליכים הנוגעים ללימודי תואר ראשון במכון לרבות תהליכים הקשורים ל: ועדות הוראה, ועדות לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין, סדרי הלימודים, הכרה בלימודים קודמים, פטור מקורסים להנדסאים, הפסקת לימודים וחידושם, התיישנות לימודים קודמים, בחינות והערכת הישגים, מעמד אקדמי של סטודנט בעת קבלה ללימודים, מעמד אקדמי של סטודנט במהלך הלימודים, הרחקה מלימודים, חזרה על קורסים, זכאות לתואר, הכרה בהצטיינות ותנאי רישום ללימודים במכון.
  2. המכון שומר לעצמו את הזכות לשנות את התקנון מעת לעת. עם כניסתו של שינוי כלשהו בתקנון זה לתוקף הוא יחול מידית על כל הסטודנטים הלומדים במכון באותה עת.
  3. חלקים מנוהל זה מבוססים על הנחיות המועצה להשכלה גבוהה.
  4. לשם נוחות נוהל זה כתוב בלשון זכר אך הוא מתייחס לגברים ונשים כאחד.

2. הגדרות למטרות נוהל זה:

  1. המכון מכון טכנולוגי חולון (ע.ר.)
  2. נשיא המכון נשיא מכון טכנולוגי חולון
  3. סגן הנשיא סגן נשיא לעניינים אקדמיים
  4. ועדת הוראה ועדה המטפלת בסדרי ההוראה כמפורט בסעיף 3 לנוהל זה.
  5. ועדה לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין ועדה המפקחת על ההישגים האקדמיים של הסטודנטים וממליצה על הרחקה מלימודים כמפורט בסעיף 4 לנוהל זה.
  6. יועץ לסטודנטים במצב אקדמי לא תקין יועץ הממונה על ידי דיקן הפקולטה/ראש המחלקה, עוקב אחר התקדמות סטודנטים במצב אקדמי לא תקין ועומד בראש הועדה לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.
  7. סטודנט סטודנט במכון נחשב מי שהתקבל ללימודים ע"י הגורם המוסמך לכך במכון, ו/או הורשה להמשיך את לימודיו על-פי כללי המכון, הפקולטה והמחלקה שבה הוא לומד ועשה את הנדרש ללימודיו ובכלל זה רישום לקורסים ותשלום שכר הלימוד כנדרש.
  8. סטודנט בלימודים חלקיים סטודנט שאושרו לו לימודים חלקיים, ובתנאי שמספר נקודות הזכות הנלמדות בסמסטר לא יפחת מ-12 נ"ז (לא כולל סמסטר קיץ והסמסטר האחרון ללימודים).

3. ועדות הוראה מחלקתיות/פקולטיות ומוסדית

  1. במכון תפעלנה ועדת הוראה מוסדית, ועדות הוראה פקולטיות בפקולטות להנדסה, עיצוב, מדעים וניהול טכנולוגיה וועדות הוראה מחלקתיות במחלקות של הפקולטות לעיצוב והפקולטה למדעים. הועדות בפקולטות ימונו בהתאם ל'תקנון אקדמי של פקולטה' (נוהל 09-004).
  2. ועדות הוראה מחלקתיות תפעלנה גם במחלקות שאינן במסגרת פקולטה. הועדות ימונו בהתאם ל'תקנון אקדמי של מחלקה שאיננה במסגרת פקולטה' (נוהל 09-006).
  3. הרכב ועדת ההוראה המוסדית יפורסם מידי תחילת שנה אקדמית על ידי נשיא המכון יחד עם הרכבי כל ועדות המכון לאותה שנה.
  4. ועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית מטפלת בסדרי ההוראה בפקולטה/מחלקה, ביחסי מרצים-סטודנטים בפקולטה/מחלקה, בקביעת תנאי קבלה לפקולטה/מחלקה, בהפעלה שוטפת של תכניות הלימודים בפקולטה/מחלקה, בדרישות מעבר משנה לשנה, בפיקוח על רמת ההוראה והלימודים בפקולטה/מחלקה, באישור פטורים על סמך לימודים קודמים, באישור תכניות לימודים חריגות, באישור דחיית מועדי הגשה של פרויקטי גמר, בערעורים על ציונים, באישור מועדי בחינות מיוחדים ובניתוח נתונים והסקת מסקנות לגבי הישגים אקדמיים של כלל הסטודנטים בפקולטה/מחלקה. במקרה של טיפול בערעור סטודנטים על ציונים, החלטת הוועדה הינה סופית.
  5. ההחלטות של ועדת ההוראה הפקולטית כפופות להנחיות ועדת ההוראה המוסדית. ההחלטות של ועדת ההוראה המחלקתית תהיינה כפופות להנחיות ועדת ההוראה המוסדית וועדת ההוראה של הפקולטה (אם המחלקה הינה במסגרת של פקולטה)..
  6. ועדת ההוראה המוסדית פועלת בהתאם להחלטות והנחיות המועצה האקדמית. ועדת ההוראה המוסדית מטפלת בהפעלת מדיניות ההוראה והלימודים של המכון ובסדרי ההוראה במכון, על פי הנחיות המועצה האקדמית.
  7. ועדת ההוראה המוסדית מפקחת על סדרי העבודה של ועדות ההוראה הפקולטיות והמחלקתיות ועוסקת בקביעת מדיניות בכל הנוגע לסדרי הוראה במכון, ביחסי מרצים-סטודנטים במכון, בקביעת כללי אתיקה למרצים וסטודנטים, בפיקוח על רמת ההוראה במכון, במדיניות מתן פטורים על בסיס לימודים אקדמיים קודמים ולאוכלוסיות ייעודיות (כגון הנדסאים) ובניתוח נתונים והסקת מסקנות לגבי הישגים אקדמיים של כלל הסטודנטים במכון.

4. ועדות מחלקתיות/פקולטיות ומוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין

  1. במכון תפעלנה ועדה מוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין, ועדות פקולטיות לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין בפקולטות להנדסה, עיצוב, מדעים וניהול טכנולוגיה וועדות מחלקתיות לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין במחלקות של הפקולטה לעיצוב ובמחלקה למדעי המחשב שבפקולטה למדעים. ועדות לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין תפעלנה גם במחלקות שאינן במסגרת פקולטה שבהן מתקיימים לימודים לתואר אקדמי.
  2. הרכב הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין יפורסם מידי תחילת שנה אקדמית על ידי נשיא המכון יחד עם הרכבי כל ועדות המכון לאותה שנה. המזכיר אקדמי יהיה מרכז הוועדה.
  3. בכל פקולטה/מחלקה ימנה דיקן הפקולטה/ראש המחלקה יועץ לסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.
  4. תפקיד הועדות הפקולטיות/מחלקתיות לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין הינו לפקח על ההישגים האקדמיים של הסטודנטים בפקולטה/מחלקה, לעקוב אחר התקדמותם בלימודים, לקבוע סטטוס אקדמי, להמליץ על הרחקה אקדמית מלימודים ולאשר תכניות לימודים לסטודנטים במצב אקדמי לא תקין. בראש הועדה הפקולטית/מחלקתית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין יעמוד היועץ לסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.
  5. בפקולטות שבהן ישנן מחלקות, הועדה הפקולטית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין דנה בהמלצות הועדה המחלקתית לגבי הרחקת סטודנטים ובהמשך מעבירה את המלצותיה לוועדה המוסדית. במחלקות שאינן במסגרת פקולטה, הועדה המחלקתית מעבירה את המלצותיה ישירות לוועדה המוסדית.
  6. הועדה הפקולטית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין תעביר המלצה מנומקת לוועדה המוסדית הכוללת פרוטוקולים של ישיבותיה ותיעוד שיחות עם הסטודנטים המומלצים להרחקה. החליטה הועדה הפקולטית להמליץ על הרחקת סטודנט מלימודים עליה להודיע על כך לסטודנט ולתת לו זמן של שבועיים להגשת ערעור. החליט הסטודנט לערער, תדון הועדה הפקולטית בערעורו. ההמלצה של הועדה הפקולטית תוגש לועדה המוסדית לאחר סיום הטיפול בערעור. יש לצרף להמלצה כל תיעוד הנוגע לערעור.
  7. הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין תדון בהמלצות להרחקה מלימודים וזאת רק לאחר קבלת ציוני מועד ב' של סמסטר ב' ובישיבה זו מאשרת סופית הרחקה של סטודנט מלימודים, מאשרת תכניות לימודים חריגות, דנה במקרים חריגים, קובעת אם על הסטודנט ללמוד שנה חוזרת (כמפורט בסעיף 18.2 להלן) וקובעת מעמד אקדמי של סטודנט בלימודים רגילים ובלימודים חלקיים במכון. במקרים חריגים, הועדה יכולה לקחת בחשבון גם את ההישגים האקדמיים של הסטודנט בסמסטר קיץ.
  8. מעמד אקדמי של סטודנט יכול להיות אחד מהבאים: "תקין", "באזהרה", "לא תקין", כמפורט בסעיף 18 להלן.
  9. סטודנט שלא הגיש ערעור על המלצת הועדה הפקולטית רשאי לערער בפני הועדה המוסדית תוך שבועיים מקבלת ההודעה על הרחקתו מלימודים. כאשר סטודנט שהורחק מהלימודים מגיש ערעור לוועדה המוסדית, הועדה המוסדית תעביר את הערעור לדיון בועדה הפקולטית ותבקש את המלצתה. לאחר קבלת המלצת הועדה הפקולטית, הועדה המוסדית תדון בהמלצה ותקבל החלטה סופית.
  10.  הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין תתכנס לפחות 3 פעמים בשנה – לאחר קבלת הציונים   הסופיים (מועדי א' ו-ב') של סמסטר א', סמסטר ב' וסמסטר קיץ.

5. סדרי הלימודים

  1. עד לשיעור הראשון של כל קורס, המרצה חייב לחלק לסטודנטים או לפרסם באתר הרשמי של הקורס, חוזר שבו מופיעים: תכנית הלימודים של הקורס (סילבוס), ספרות, הפנייה לאתר הקורס במקרה של הוראה מתוקשבת, המועדים המשוערים לבחני ביניים, מרכיבי הציון הסופי במועדים א' ו- ב', ההגדרות והקריטריונים להערכת עבודות, דרכי התקשרות עם המרצה ושעות הקבלה.
  2. הסטודנט חייב להשתתף בשיעורים, בתרגילים, במעבדות, בבחנים, בפרויקטים ובסמינרים. המרצה יכול לדרוש מהסטודנטים חובת נוכחות בשיעורי הקורס. במקרה כזה על המרצה לקיים מנגנון רישום ומעקב. בכל הפקולטות והמחלקות פרט לעיצוב, משמעות חובת הנוכחות היא חיוב הסטודנט להיות נוכח בלפחות 80% מהשיעורים. בקורסי סטודיו, ליבה ובחירה, של הפקולטה לעיצוב תותר היעדרות של שתי פגישות לכל היותר בקורסים בהם מתקיים מפגש שבועי אחד ושלוש פגישות לכל היותר בקורסים בהם מתקיימות שתי פגישות בשבוע. מרצה הקורס רשאי להקל בדרישה זו וההקלה תהיה בתוקף רק אם צוינה במפורש בסילבוס או בדפי המידע המחולקים לסטודנטים בתחילת הקורס. במידה ויש בקורס חובת נוכחות, סטודנט שייעדר מלימודים מסיבות שאינן מוצדקות יישא בכל התוצאות האקדמיות הנובעות מכך עד כדי שלילת זכותו לקבל ציון בקורס. במקרים מיוחדים רשאי המרצה לשחרר סטודנט מחובת נוכחות בשיעורי הקורס.
  3. סטודנט שנעדר מלימודים מסיבות מוצדקות (לידה, מילואים, אבל, מחלה וכדומה), חייב להשלים את החומר שהחסיר.
  4. סטודנט אינו רשאי להירשם לשני קורסים הניתנים באותו זמן. במקרים חריגים רשאי דיקן פקולטה/ראש מחלקה או יועץ אקדמי שמונה מטעמו לאשר רישום לשני קורסים שיש ביניהם חפיפה של שעה אחת. אם הקורסים החופפים הם בפקולטות/מחלקות שונות, יש לקבל בנוסף את הסכמת דיקן הפקולטה/ראש המחלקה האחרת לחפיפה. בכל סמסטר תותר חפיפה אחת בלבד בת שעה אחת.
  5. סטודנט שנכשל בקורס, המהווה דרישת קדם לקורסים אחרים, לא יוכל להירשם לקורסים אלה, אלא לאחר שסיים בהצלחה את קורס הקדם.
  6. סטודנט, המבקש להירשם לקורס בעל דרישות קדם, אך אינו עומד בהן מפני שהציונים בקורסים המהווים תנאי קדם עדיין לא נרשמו בגיליון הציונים שלו, יוכל להירשם לקורס במעמד "על תנאי". כאשר יתקבלו הציונים בקורסים המהווים דרישות קדם, הרישום לקורס יהפוך להיות סופי – אם הסטודנט קיבל ציון עובר, והוא יבוטל – אם הסטודנט קיבל ציון נכשל. במקרה כזה, על הסטודנט להירשם לקורס חוזר בקורסים שבהם נכשל.
  7. דיקן פקולטה/ראש מחלקה או יועץ אקדמי שמונה מטעמו רשאי, לפי שיקול דעתו, לאשר רישום לקורס מתקדם במקביל לקורס קדם.
  8. סטודנט רשאי לערוך שינויים במערכת השעות שבנה עד תום השבועיים הראשונים של הסמסטר.
  9. סטודנט זכאי לקבל ייעוץ של יועץ בפקולטה/מחלקה על מערכת השעות האישית שלו.
  10.  למכון שמורה הזכות לבטל קורס בחירה בשל מיעוט נרשמים לקורס.
  11.  אין לאחר לשיעורים. מרצה רשאי למנוע את כניסתו לשיעור של סטודנט מאחר.
  12.  כאשר המרצה מאחר לשיעור, על הסטודנטים להמתין לו בכיתה 15 דקות. לאחר מכן הם רשאים להתפזר, אך לא לפני שנציגם יודיע על כך למזכירות הפקולטה/מחלקה או למזכירות האקדמית.
  13.  מרצה, שנאלץ לבטל שיעור, חייב להודיע על כך מוקדם ככל האפשר למזכירות הפקולטה/מחלקה או למזכירות האקדמית. כל בקשה לשינוי במועד השיעור, או במיקומו, חייבת להימסר למזכירות האקדמית לפחות יומיים מראש.   על המרצה לתאם עם מזכירות הפקולטה/מחלקה את מועד ההשלמה של שיעור שבוטל. במקרה של היעדרות ממושכת, על המרצה לתאם עם מזכירות הפקולטה/מחלקה את השיבוץ של מרצה מחליף.
  14.  האכילה והשתייה אסורים בחדרי ההרצאות, בספרייה, במעבדות ובסדנאות.
  15.  העישון אסור בכל בנייני הקמפוס, לרבות בפרוזדורים. מותר לעשן רק במקומות שהוקצו לכך ושסומנו ככאלה באמצעות שילוט ברור.
  16.  השימוש במכשירים סלולריים בחדרי ההרצאות, בספרייה, במעבדות ובסדנאות אסור בהחלט. למען הסר ספק מודגש שהאיסור לגבי טלפונים סלולריים חל גם על שליחת/קבלת הודעות טקסט, גלישה באינטרנט, השתתפות   ברשתות חברתיות וכל שימוש אחר.

6. הכרה בלימודים קודמים

  1. סטודנט רשאי להגיש בקשה לפטור מקורסים על בסיס לימודיו הקודמים במוסד המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה רק לאחר שנתקבל כסטודנט מן המניין במכון, עבר את תהליכי הרישום והקבלה, ושילם את דמי הרישום במלואם. הדרישות להשלמות לתואר ראשון מותנות בהיקף הלימודים הקודמים, כמוגדר בהמשך.
  2. תנאי הסף לאישור בקשה לפטור על בסיס לימודים קודמים הינם שהקורס המהווה בסיס לבקשת הפטור נלמד בשש השנים האחרונות שקדמו לתחילת לימודי הסטודנט במכון ושהציון שהושג בקורס איננו נמוך מ-65.
  3. הסמכות לאישור של פטורים על בסיס לימודים קודמים היא של דיקן הפקולטה/ראש המחלקה או מי שמונה לכך מטעמו. אישור הפטור ידווח למזכירות האקדמית.
  4. ציונים ממוסדות אחרים, המהווים בסיס לפטור מקורסים במכון, אינם נכללים בשקלול ציון הגמר. כלומר, ציון הקורס מן המוסד הקודם שבו למד הסטודנט, אינו מועתק, אלא יירשם 'פטור' בגיליון הציונים של הסטודנט במכון. ציונים ממחלקה אחרת בתוך המכון נכללים בשקלול ציון הגמר. בכל מקרה, נקודות הזכות שהפטור מקנה יילקחו בחשבון הצבירה הכולל של הסטודנט.
  5. פקולטה או מחלקה רשאית לדרוש מהסטודנט להוכיח את ידיעותיו בבחינה מקדימה, לצורך מתן פטור מקורס.
  6. כל פקולטה או מחלקה רשאית לקבוע נהלים וכללים לסטודנטים שלה, המהווים החמרה של כללי הפטור המופיעים בתקנון זה. הנהלים והכללים יהיו תקפים אך ורק אם הפקולטה או המחלקה דאגו לפרסם אותם בתקנות הפקולטה/מחלקה, ופרסמו אותם לידיעת הסטודנטים.

7. פטור מקורסים להנדסאים

  1. סטודנט בעל דיפלומה של הנדסאי מבית-ספר להנדסאים, הנמצא בפיקוח של משרד החינוך, או של משרד העבודה, זכאי לפטור מקורסים בתנאי שהציון הממוצע המשוקלל שלו בבחינות החיצוניות הוא 80 לפחות ושתואר ההנדסאי הוא בתחום הנלמד במכון. הפטור הוא על בסיס נתוני הסטודנט והוא ייקבע ע"י הפקולטה/המחלקה בהתאם לקורסים שלמד הסטודנט ועל-פי הציונים שהשיג בהם. לא יינתן פטור, אם הקורס, המהווה בסיס לבקשת הפטור, נלמד 6 שנים ויותר לפני מועד תחילת הלימודים במכון.
  2. היקף הפטורים להנדסאים יהיה לא יותר מ-30 נ"ז (מהן לא יותר מ-4 נ"ז לימודים כלליים) בתכניות לימודים ארבע-שנתיות ולא יותר מ-21 נ"ז (מהן לא יותר מ-4 נ"ז לימודים כלליים) בתכניות תלת-שנתיות.
  3. סטודנט בעל דיפלומה של הנדסאי מבית-ספר להנדסאים, הנמצא בפיקוח של משרד החינוך, או של משרד העבודה, ושהציון הממוצע המשוקלל שלו בבחינות החיצוניות נמוך מ-80, יכול לקבל פטורים באישור חריג של דיקן הפקולטה/ראש המחלקה.

8. הכרה בלימודים חלקיים לקראת תואר ראשון

  1. סטודנט, אשר למד לקראת תואר "בוגר" במוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל, ולא השלים את לימודיו שם לתואר ראשון, יכול להגיש בקשה לוועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית כי לימודיו הקודמים יוכרו כחלק מחובותיו לתואר.
  2. הזכאות לפטור תינתן בתנאים הבאים: (א) תוכן הקורס שנלמד בעבר חופף לתוכן הקורס הנלמד במכון. (ב) הקורס המהווה בסיס לבקשת הפטור נלמד בשש השנים שקדמו לתחילת לימודי הסטודנט במכון. (ג) הציון שהושג בקורס אינו נמוך מ-65.
  3. סטודנט שקיבל פטור מקורסים יחוייב בכל מקרה ללמוד במכון לפחות שליש מתכנית הלימודים ולא פחות משנת לימודים אחת. בכל מקרה חייב הסטודנט ללמוד במכון את שנת הלימודים האחרונה.

9. הכרה בלימודים לתואר ראשון נוסף

  1. סטודנט בעל תואר "בוגר" ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל, הלומד לתואר ראשון נוסף בתחום לימודים שונה אך חופף בחלקו – ועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית רשאית לאשר לו פטור מקורסים חופפים בתוכנם, בהיקף של עד למחצית מתכנית הלימודים, הנדרשת לתואר באותה פקולטה/מחלקה.
  2. סטודנט בעל תואר "בוגר" ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל, הלומד לתואר ראשון נוסף באותו תחום לימודים – ועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית רשאית לאשר לו פטור מקורסים חופפים בתוכנם, בהיקף של עד לשני שלישים מתכנית הלימודים הנדרשת לתואר באותה פקולטה/מחלקה.
  3. סטודנט שקיבל פטור מקורסים יחויב בכל מקרה ללמוד במכון לפחות שליש מתכנית הלימודים, ולא פחות משנת לימודים אחת. בכל מקרה, הסטודנט חייב ללמוד במכון את שנת הלימודים האחרונה.

10. נוהל הגשת בקשה לקבלת פטור מקורס (גם להנדסאים)

  1. סטודנט הסבור שמילא את כל התנאים האקדמיים הנדרשים לקבלת פטור מקורס, יוכל
    להגיש את הבקשה בטופס מיוחד למטרה זו. את הטופס אפשר למצוא באתר האינטרנט של המכון.
  2. חובה לצרף לכל בקשת פטור מקורס את המסמכים הבאים: (א) גיליון ציונים חתום ומאושר מן המוסד הקודם ובו שם הקורס והציון הסופי בקורס. אם גיליון הציונים היו בשפה זרה, על הסטודנט להמציא תרגום לעברית מאושר על ידי נוטריון. (ב) סילבוס הקורס בגינו מבקש הסטודנט את הפטור ואת היקף השעות של אותו קורס. (ג) כל אישור נוסף שידרשו מוסדות המכון.
  3. האישור לבקשת הפטור מקורס הוא בסמכות ועדת הוראה פקולטית/מחלקתית, אשר תדווח על החלטתה למזכירות האקדמית. החלטת ועדת ההוראה תימסר לסטודנט על ידי המזכירות האקדמית.

11. זכאות ללימודים חלקיים במוסד אחר להשכלה גבוהה

ועדת הוראה פקולטית/מחלקתית מוסמכת לאשר לסטודנט ללמוד עד שמונה שעות סמסטריאליות, מכלל הקורסים שהוא חייב בהם, במוסדות מוכרים אחרים להשכלה גבוהה. אישור ועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית חייב להינתן בכתב, והוא יתויק בתיקו האישי של הסטודנט. בכל קורס כזה, שבו ישיג הסטודנט ציון 65 ומעלה יירשם בגיליון הציונים של הסטודנט 'עובר', והוא לא יובא בחשבון בחישוב הציון המשוקלל של הסטודנט. נקודות הזכות שציון 'פטור' או 'עובר' מקנה יילקחו בחשבון במניין נקודות הזכות לתואר.

12. אישור תכנית לימודים חריגה

תכנית לימודים חריגה של סטודנט, אם בשל לימודים קודמים, אם בשל תכנית מיוחדת לסטודנטים מצטיינים ואם בשל נסיבות מיוחדות אחרות, חייבת לקבל אישור של ועדת ההוראה המוסדית לאחר קבלת המלצות מדיקן הפקולטה/ראש המחלקה או ועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית. עותק של התכנית החריגה יוכנס לתיקו האישי של הסטודנט.

 

13. הפסקת לימודים וחידושם

  1. סטודנט, המבקש להפסיק את לימודיו, או שלא להתחיל בהם, לאחר שנרשם ושילם את שכר הלימוד, חייב להודיע על כך באמצעות טופס "בקשת סטודנט". בטופס הבקשה יש לפרט את הסיבות להפסקת הלימודים.
  2. סטודנט, שלימודיו הופסקו על-ידי רשויות המכון, מכל סיבה שהיא, חייב לבצע את ההליך הנקרא "טופס טיולים".
  3. סטודנט שלא נרשם לקורסים, או הפסיק את לימודיו לפני שסיים את הסמסטר הראשון ללימודיו במכון, ועדיין לא ניגש לבחינות סוף סמסטר, וברצונו לחדש את לימודיו, יירשם כמועמד חדש ללימודים, ויחולו עליו כל כללי המיון, הרישום והקבלה, המקובלים בעת הרישום המחודש.
  4. עם סיום הסמסטר הראשון, ולאחר מעבר כל קורסי הסמסטר בהצלחה, רשאי סטודנט לתואר ראשון להפסיק את לימודיו לתקופה, שלא תעלה על שנה אחת, בלי שתקופה זו תחשב במניין שנות לימודיו לתואר.
  5. סטודנט המחדש את לימודיו יחוייב במלוא תכנית הלימודים הנהוגה בעת חידוש לימודיו, למעט הקורסים שבהם עמד בהצלחה, ושלא חלה עליהם התיישנות (ראו להלן).

14. התיישנות לימודים

  1. תקופת הלימודים במכון לא תעלה על 6 שנים בתכנית לימודים של 4 שנות לימוד, ולא תעלה על 4.5 שנים בתכנית לימודים של 3 שנות לימוד. כלל זה תקף ללומדים במסלול הרגיל ובמסלול הגמיש כאחד.
  2. הפסקת לימודים של עד שנה אחת, שאינה מסיבות אקדמיות, לא תגרום להתיישנות הקורסים שבהם עמד הסטודנט בהצלחה לפני הפסקת לימודיו.
  3. הפסקת לימודים של יותר משש שנים אקדמיות תגרום להתיישנות כל הקורסים שאותם למד הסטודנט לפני הפסקת לימודיו.
  4. בכל מקרה של הפסקת לימודים לתקופה, שבין יותר משנה אקדמית אחת ועד לשש שנים אקדמיות, יידון נושא ההכרה בקורסים שבהם עמד הסטודנט בהצלחה בוועדת ההוראה הפקולטית/מחלקתית. ועדה זו מוסמכת להחיל את ההתיישנות על כל הקורסים, או על חלק מהם, בין היתר, על סמך הציונים של הסטודנט.
  5. במקרים חריגים יהיה סגן הנשיא רשאי לקבוע, כי קורסים, שבהם עמד הסטודנט בהצלחה קודם שהפסיק את לימודיו לתקופה העולה על שש שנים אקדמיות, לא יתיישנו, אם יתקיימו כל התנאים הבאים: (א) דיקן הפקולטה/ראש המחלקה יגיש בכתב המלצה מנומקת על כך. ההמלצה תכלול גם התייחסות לניסיון בתחום, שצבר הסטודנט מאז הפסיק את לימודיו. (ב) ציון הסטודנט בכל אחד מן הקורסים היה 75 לפחות. (ג) בכל מקרה לא יעלה היקף ההכרה בקורסים שלפני הפסקת לימודיו על שני שלישים מתכנית הלימודים, הנהוגה בעת חידוש הלימודים.

15. בחינות והערכת הישגים

  1. הכללים בדבר סדרי הבחינות במכון, ובכללם בחנים, בחינות מועד א' ומועד ב', זכאות
    למועדים מיוחדים, הליכי הערעור וכיוצא בזה מפורטים ב"נוהל בחינות", המהווה חלק בלתי נפרד מתקנון הלימודים.
  2. בקורסים, שבהם ציון הקורס נקבע שלא באמצעות בחינה בכתב, הסטודנט לא יהיה זכאי למועד נוסף, אלא אם המליץ על כך המרצה ואישר זאת דיקן הפקולטה/ראש המחלקה.
  3. בכל קורס, שעל הסטודנט להגיש בו עבודות או פרויקטים, לרבות פרויקט גמר, עליו לעשות זאת עד סוף תקופת הלימודים של אותו סמסטר, או במועד שקבע המרצה, אך לא יאוחר מתחילת הסמסטר העוקב. בכל מקרה, מועדי הגשת העבודות/הפרויקטים יהיו אחידים לכל משתתפי הקורס.
  4. הארכה במועד ההגשה עד לא יאוחר מחודש טעונה המלצה של המרצה ואישור של דיקן הפקולטה/ראש המחלקה. הארכה במועד ההגשה לסמסטר העוקב, טעונה אישור של ועדת ההוראה הפקולטית / המחלקתית.
  5. הציון הסמסטריאלי בכל קורס הוא הממוצע המשוקלל של ציוני הסטודנט בבחינת סוף הסמסטר (או בעבודה מסכמת), בבחנים, בתרגילים, בעבודות ובמטלות שנדרשו מן הסטודנט במהלך הסמסטר.
  6. המרצה חייב להביא לידיעת הסטודנטים בתחילת הקורס את מרכיבי הציון הסופי של הקורס ומשקלם.
  7. הציון חייב להימסר לידיעת הסטודנט, לכל המאוחר, שבועיים ממועד מבחן סוף הסמסטר, או מן היום שנקבע כתאריך האחרון להגשת עבודת הגמר של הקורס.
  8. הציון בקורס ובבחינות נקבע על ידי המרצה, או צוות המורים שלימד בקורס. במקרים יוצאי דופן, שבהם המרצה נעדר היעדרות ממושכת מן הסיבות: מחלה, נסיעה, שירות מילואים וכו', רשאית ועדת ההוראה לפנות למרצה אחר, לשם עריכת הבחינה ו/או בדיקתה.
  9. הציונים חייבים להינתן במספרים שלמים מ-0 עד 100. מפתח הציונים הוא:
    0 – 59 = נכשל
    60 – 64 = מספיק
    65 – 74 = כמעט טוב
    75 – 84 = טוב
    85 – 94 = טוב מאוד
    95 – 100 = מעולה
    ציון המעבר הנמוך ביותר הוא – 60.
  10.  פקולטה/מחלקה רשאית לקבוע ציון מעבר גבוה יותר מ-60 ובלבד שתפרסם זאת בתקנות הפקולטה/מחלקה ובדפי   המידע של הקורס לפני תחילת הקורס.
  11.  בקורס, שבו מדידת הישגי הסטודנט נקבעת על-פי בחינה סופית בלבד, או על-פי מטלות כדוגמת עבודה ופרויקט,   סטודנט שלא ניגש לבחינה, או לא הגיש עבודה, יקבל ציון סופי 'נכשל' בקורס. לצורך חישוב הממוצע ייחשב ציון   זה  כציון 0 (אפס).
  12.  חישוב הציון הממוצע של הסטודנט למטרת קבלת תואר, וכן למטרת קביעת זכות המעבר משנה לשנה, ייקבע לפי הנוסחה הבאה: (סכום המכפלות של הציון בקורס במספר נקודות הזכות (נ"ז) שלו) מחולק בסכום מספר נקודות   הזכות בכל הקורסים.
  13.  מספר נקודות הזכות (נ"ז) בקורס נקבע לפי הכללים הבאים:
    1.   שעת הרצאה = נקודה אחת.
    2.   שעת פרויקט גמר = נקודה אחת.
    3.   שעת תרגיל, מעבדה, פרויקט (לא גמר), סדנה = חצי נקודה.

הערה: בפקולטה לעיצוב מספר נקודות הזכות לקורס הינו כרשום בידיעון הפקולטה.

16. מעמדו של סטודנט במועד קבלתו ללימודים - סטטוס מצב הרשמה

  1.  במועד הקבלה למכון ייקבע מעמד הקבלה של הסטודנט. המעמד יהיה באחת משתי קטגוריות:
    1. "מן המניין" – סטודנט שעמד בכל תנאי הקבלה ומעמדו זה אושר על-ידי ועדת הקבלה.
    2. "על תנאי" – סטודנט יוגדר במעמד זה באחד מ-3 המקרים הבאים:
      1.  ועדת הקבלה אישרה לו להתחיל את לימודיו במכון על-אף שהציון הפסיכומטרי שלו היה נמוך מהנדרש. סטודנט כזה יחוייב לשפר את הציון הפסיכומטרי במהלך שנת לימודיו הראשונה במכון, או לחלופין להשיג בסוף   סמסטר ב' של שנה א' ממוצע משוקלל שאינו נמוך מ-70, ובתנאי שלמד לפחות 90% מהתכנית של שנה א'. עם השגת התנאי ישונה מעמד הסטודנט ל"מן המניין".
      2.  ועדת הקבלה אישרה לו להתחיל את לימודיו במכון על-אף שחסר לו ציון אחד בלבד לקבלת זכאות לתעודת בגרות. אם עד תום שנה א' לא יקבל הסטודנט את הזכאות לתעודת בגרות ויציג אותה במזכירות האקדמית,   הוא יורחק לאלתר מלימודים. עם מילוי התנאי ישונה מעמד הסטודנט ל"מן המניין".
      3.  במקרים חריגים, רשאית ועדת הקבלה לקבל ללימודים "על תנאי" מועמד שאינו עומד בכל דרישות הקבלה. ועדת הקבלה תציין את התנאים, שעל הסטודנט לעמוד בהם במהלך שנה א'. עם מילוי התנאים ישונה מעמד   הסטודנט ל"מן המניין".
  2.  לא עמד סטודנט הנמצא במעמד "על תנאי" בדרישות שנקבעו ובמועד שנקבע להשלמתן, הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין רשאית לעכב את המשך לימודיו במכון או אף להפסיקם.
  3.  "שומע חופשי" – אפשר לרשום את מי שאינו סטודנט לקורסים שונים המתקיימים במכון. הרישום יהיה אך ורק באישור הפקולטה/מחלקה המתאימה. מעמדו של הלומד יהיה "שומע חופשי". אם יבקש הלומד לעבור למעמד של   "סטודנט מן המניין", הוא יחוייב להירשם למכון, לעמוד בתנאי הקבלה כמו כל מועמד המבקש להתקבל ללימודים במכון ולקבל את האישור של ועדת הקבלה המוסדית.

17. קורסים ראשיים/קורסי ליבה

  1. קורס ראשי הוא קורס מרכזי בתכנית הלימודים, שמספק ידע בסיסי בתחום המקצוע, אשר בלעדיו הסטודנט לא יוכל לעמוד בסטנדרטים המקצועיים המקובלים של המקצוע שאליו מכשירה תכנית הלימודים, ו/או קורס המהווה תנאי בסיס ללימוד של קורסים מתקדמים.
  2. הפקולטה/מחלקה תפרסם בידיעון הלימודים את רשימת הקורסים שהם קורסים ראשיים.
  3. קורס המכונה 'קורס ליבה' או 'קורס יסוד' – משמעותו קורס ראשי.

18. מעמד סטודנט במהלך הלימודים – סטטוס אקדמי בכל הפקולטות פרט לפקולטה לעיצוב

  1.  מעמדו האקדמי של הסטודנט יוגדר מעת לעת ולא יותר מאחת לסמסטר באחת מהקטגוריות הבאות: "תקין", "באזהרה", "לא תקין".
  2. בנוסף, קיים מעמד של "שנה חוזרת" שיכול להיות במקביל למעמד "באזהרה" או "לא תקין". מעמד "שנה חוזרת" פירושו שעל הסטודנט לחזור על שנת לימודים שנקבעה לו תוך לימוד כל הקורסים של אותה שנה פרט לקורסים שהסטודנט שוחרר מחובת החזרה עליהם בהמלצת הועדה הפקולטית/מחלקתית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין ובאישור הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.
  3. מעמד "תקין" – סטודנט הלומד כסטודנט מן המניין במכון באחת מתכניות הלימודים לתואר ראשון ולא הוגדר בקטגוריה אחרת, כמוגדר בסעיף זה.
  4. מעמד "באזהרה"- סטודנט שבמועד קביעת המעמד נמצא באחד או יותר מהמצבים הבאים:
    1.  צבר שני כישלונות לרבות כישלון חוזר בקורס. יובהר כי כישלון בקורס פירושו שהסטודנט נכשל גם במועד א' וגם במועד ב'.
    2.  צבר פחות מ-80% אך יותר מ-70% מנקודות הזכות (נ"ז), שהוא אמור ללמוד בהתייחס לשנת הלימודים האקדמית שלו.
    3.  חל עליו מצב שהוגדר ושפורסם על ידי הפקולטה/המחלקה שבה הוא לומד, כמצב המחייב שינוי למעמד "באזהרה".
  5. מעמד "באזהרה" ייקבע על ידי הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין בהמלצת הועדה הפקולטית/מחלקתית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין. סטודנט שעבר למעמד "באזהרה" יקבל על כך התראה מהמזכירות האקדמית.
  6. מעמד "לא תקין" – סטודנט שבמועד קביעת המעמד נמצא באחד או יותר מהמצבים הבאים:
    1.  צבר שלושה כישלונות, לרבות כישלון חוזר בקורס.
    2.  נכשל בפעם השנייה באותו קורס כאשר הקורס מוגדר על ידי הפקולטה/מחלקה כקורס ראשי או קורס ליבה.
    3.  ממוצע ציוניו המצטבר, החל משנה ב', נמוך מ-65.
    4.  צבר פחות מ-70% מנקודות הזכות (נ"ז) שהוא אמור ללמוד בהתייחס לשנת הלימודים האקדמית שלו.
    5.  חל עליו מצב שהוגדר ופורסם על ידי הפקולטה/המחלקה שבה הוא לומד, כמצב המחייב שינוי למעמד "לא תקין".
  7. מעמד "לא תקין" ייקבע על ידי הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין בהמלצת הועדה הפקולטית/מחלקתית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין. סטודנט במעמד "לא תקין" יקבל על כך התראה מהמזכירות האקדמית ותחול עליו מגבלה כאמור בסעיף הבא.
  8. סטודנט במעמד "לא תקין" יהיה מנוע מלבנות בעצמו מערכת שעות. המערכת שלו חייבת לקבל אישור של היועץ לסטודנטים במצב אקדמי לא תקין בפקולטה/מחלקה שבה הסטודנט לומד. יציאה ממצב "לא תקין" תהיה אך ורק בהמלצת היועץ ובאישור הועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.
  9. הועדות לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין רשאיות לשנות את מעמדו האקדמי של סטודנט על פי הסמכות שניתנה להן בסעיף 4 לעיל, אולם לא יותר מפעם אחת לסמסטר לסטודנט.
  10.  סטודנט רשאי לערער על ההחלטה בעניין מעמדו האקדמי למזכירות האקדמית לא יותר מפעם אחת לסמסטר. המזכיר האקדמי יעלה את הערעור לדיון בועדה המוסדית לטיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.

19. הרחקה מלימודים מסיבות אקדמיות בכל הפקולטות פרט לפקולטה לעיצוב

  1. תהליך אישור הרחקת סטודנט מלימודים לרבות אופן הטיפול בערעורים מתואר בסעיף 4 לעיל.
  2. להלן העילות להרחקה מלימודים מסיבות אקדמיות:
    1.  צבירה של ארבעה כישלונות או יותר (במניין הכישלונות יספרו גם כישלונות בקורסים חוזרים, אך כישלונות במועד א' ובמועד ב' של אותו הסמסטר, ייחשבו רק ככישלון אחד). במקרים מיוחדים, הועדה המוסדית לטיפול   בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין רשאית לאשר כחריג המשך לימודים, בתנאים מסוימים, למי שצבר ארבעה כישלונות או יותר.
    2.  אם נצברו 7%6 ויותר מנקודות הזכות הנדרשות לקבלת התואר, והממוצע המצטבר של הסטודנט הוא נמוך מ-65.
    3.  אי עמידה בתנאי המעבר משנה לשנה, כפי שקבעה ופרסמה הפקולטה/המחלקה שבה הסטודנט לומד (כולל כישלון חוזר בקורס המופיע ברשימה של קורסים ראשיים או קורסי ליבה שפרסמו על-ידי הפקולטה/מחלקה).
  3. סטודנט שהורחק מלימודים מסיבות אקדמיות, יוכל לחזור ללמוד מחדש במכון רק לאחר הפסקה של שנה אחת ממועד ההרחקה. הסטודנט יהיה חייב לעבור את כל הליך הרישום והקבלה מחדש. הוא גם לא יוכל לקבל פטורים על קורסים שאותם עבר בהצלחה. במקרים מיוחדים רשאי דיקן פקולטה/ראש מחלקה לאשר כחריג פטור מקורסים מסוימים ובלבד שהקורס נלמד בתוך 6 השנים האחרונות והסטודנט קיבל בו ציון 80 לפחות.

20. מעמדו של סטודנט במהלך הלימודים – סטטוס אקדמי והרחקה בפקולטה לעיצוב

  1.  כל קורסי ההתמחות הראשיים בעיצוב מוגדרים כ"קורסי ליבה". ציון המעבר בקורסי הליבה הוא 60.
  2.  סטודנט שצבר שני כישלונות בקורסי ליבה, יופסקו לימודיו, למעט המחלקה לתקשורת חזותית שבה סטודנט יורחק לאחר שלושה כישלונות בקורסי ליבה. תהליך ערעור של סטודנט על החלטה להרחיקו הינו כרשום לעיל בסעיפים 4.6 ו-4.9.
  3. סטודנט שנכשל בקורס ליבה יעבור למעמד של "לא תקין".
  4. סטודנט שנכשל בקורס ליבה אינו רשאי ללמוד בקורסים של שנים מתקדמות יותר עד למעבר הקורס.
  5. סטודנט שנכשל בקורס רשאי להגיש תוך שבועיים מקבלת הציון ערעור מנומק בכתב לוועדת ההוראה המחלקתית. היה והערעור נדחה רשאי הסטודנט להגיש תוך שבוע מקבלת התשובה ערעור מנומק בכתב לוועדת ההוראה הפקולטית.
  6. בסוף שנה ב' של לימודי תואר ראשון, חייב הסטודנט לעמוד בפני "פאנל" המחלקה. ה"פאנל" מורכב מקבוצה של חברי סגל במחלקה ועל הסטודנטים העומדים בפני הפאנל להציג תיק עבודות. בדיקת הפאנל תתבסס על ביצועי הסטודנט במכלול קורסים על-פי קביעת המחלקה. כישלון בפאנל זהה לכישלון בקורס ליבה.
  7. בקורסי סטודיו אין מועדי ב'.
  8. סטודנט שהורחק מלימודים מסיבות אקדמיות, יוכל לחזור ללמוד מחדש במכון רק לאחר הפסקה של שנה אחת ממועד ההרחקה. הסטודנט יהיה חייב לעבור את כל הליך הרישום והקבלה מחדש. הוא גם לא יוכל לקבל פטורים על קורסים שאותם עבר בהצלחה. במקרים מיוחדים רשאי דיקן פקולטה/ראש מחלקה לאשר כחריג פטור מקורסים מסוימים ובלבד שהקורס נלמד בתוך 6 השנים האחרונות והסטודנט קיבל בו ציון 80 לפחות.

21. חזרה על קורסים

  1. חזרה על קורס פירושה רישום לקורס בסמסטר הבא, או בהזדמנות הראשונה שבה הקורס ניתן שוב, ועמידה בכל חובות הקורס כפי שהגדיר המרצה.
  2. הסטודנט חייב לחזור על קורס חובה שבו נכשל. סטודנט שנכשל כישלון שני בקורס חובה שהוא גם קורס ראשי, יוגדר במעמד "לא תקין". כישלון חוזר בקורס ראשי עלול להביא להרחקה אקדמית מלימודים.
  3. דיקן פקולטה/ראש המחלקה רשאי להמיר קורס חובה בקורס אחר, אם הקורס לא ניתן שוב בשנה הנוכחית, או בשנה העוקבת.
  4. סטודנט, שנכשל בקורס המהווה קורס קדם לקורס אחר, לא יוכל להירשם לקורס האחר, אלא לאחר שסיים בהצלחה את קורס הקדם.
  5. סטודנט, שנכשל בקורס בחירה, יוכל לבחור בקורס בחירה אחר במקום הקורס שבו נכשל, אך הכישלון בקורס יופיע בגיליון הציונים, ויימנה במניין הכישלונות המצטבר. הכישלון יימחק מגיליון הציונים רק בסוף הלימודים עם הזכאות לתואר.
  6. בכל מקרה שבו השתתף הסטודנט בקורס יותר מפעם אחת, אם כדי לשפר ציון ואם כדי לתקן כישלון בקורס, הציון בקורס המאוחר יותר הוא המחייב, גם אם הוא נמוך מן הציון הקודם.

22. זכאות לתואר

  1. סטודנט יהיה זכאי לתואר "בוגר", אם סיים את תכנית לימודיו בהצלחה, וממוצע ציוניו המשוקלל הוא 65 ויותר.
  2. סטודנט יוכל להגיש בקשה לאישור זכאות לתואר רק לאחר שסיים את כל חובותיו האקדמיים והאחרים (לרבות הסדרת חוב שכר לימוד אם קיים) וקיבל ציון סופי בכל העבודות והבחינות. את הבקשה יש להגיש למזכירות האקדמית.
  3. אישור זכאות לתואר אינו ניתן אוטומטית, אלא רק על פי בקשת הסטודנט. בקשת הזכאות לתואר תיעשה באמצעות טופס בקשה מיוחד, שהסטודנט יגיש למזכירות האקדמית שבו יבהיר, כי אין לו כל דרישה מן המכון (כולל שיפור ציונים). תוקף אישור הזכאות הוא ממועד קבלת הציון האחרון.
  4. סטודנט יוכל בתום לימודיו, ולפני שקיבל אישור זכאות לתואר, לבקש מן המזכירות האקדמית שלא לשקלל בממוצע הציונים שלו מקצועות בחירה עודפים. בגיליון הציונים תופיע הערה המציינת כי הציון בקורס המסוים לא שוקלל בממוצע.
  5. אי אפשר לשפר ציון לאחר קבלת אישור זכאות לתואר.
  6. סטודנט המבקש לקבל זכאות לתואר, חייב להמציא למזכירות האקדמית אישור ("טופס טיולים") על השלמת כל חובותיו המנהליים: הסדרת ענייני שכר לימוד, החזרת ספרים לספרייה, החזרת ציוד למעבדות ולכל גוף של המכון, כפי שיוחלט במזכירות האקדמית.

23. מסירת מידע בנוגע לציונים וסטטוס אקדמי של סטודנט

  1. סטודנט זכאי לקבל מידע הנמצא אודותיו במאגר הציונים. קבלת המידע תיעשה בצפייה בעמדת המידע האישית או בפנייה למזכירות האקדמית.
  2. סטודנט רשאי לייפות בכתב את כוחו של אדם אחר לקבל את המידע המבוקש.
  3. מידע על ציוני הסטודנט יהיה פתוח לפני רשויות המכון, או לפני מי שפועל מטעמן.
  4. לא יימסרו פרטים אישיים על אודות סטודנט לצד ג' כלשהו מחוץ למכון, פרט למסירת מידע המחויבת על פי דין, אלא על סמך בקשה בכתב של הסטודנט, אשר מסמיכה את צד ג' לקבל פרטים כאמור בסעיף 23.2.

24. קבלת הכרה כסטודנט מצטיין

  1. זכאות לקבלת תואר ראשון בהצטיינות או בהצטיינות יתרה
    סטודנט יהיה זכאי לקבל תואר אקדמי בהצטיינות, או בהצטיינות יתרה, בתנאים הבאים:

    1.   בגיליון הציונים של הסטודנט לא נרשם אף ציון "נכשל" בקורס.
    2.   סטודנט, שלמד לימודים אקדמיים קודמים במוסד אחר, חייב ללמוד במכון שני שלישים לפחות מתכנית הלימודים.
    3.   בהצטיינות – כאשר הציון הממוצע הסופי הוא 90 ויותר.
    4.   בהצטיינות יתרה – כאשר הציון הממוצע הסופי הוא 95 ויותר.
    5.   עם זאת, מספר מקבלי התואר בהצטיינות ובהצטיינות יתרה לא יעלה על 15% מכלל הבוגרים באותו המחזור. אם מספר המצטיינים יעלה על 15% תוענק ההצטיינות ל-15% מן הסטודנטים בעלי הציונים הגבוהים ביותר.
    6.   ההצטיינות בתואר נקבעת על פי כללי הזכאות הקבועים בתקנון הלימודים בשנת התחלת המחזור המסיים.
    7.   סטודנט שהועמד לדין בוועדת המשמעת המוסדית ונמצא אשם לא יהיה זכאי לקבלת תואר אקדמי בהצטיינות.
  2. הצטיינות במהלך הלימודים – פרס מצטיין נשיא
    פרס מצטיין נשיא מורכב מפרס כספי ומתעודת הצטיינות והוא מוענק לסטודנט במעמד "מן המניין" משנה ב' ואילך, בעל ממוצע ציונים, בשנת הלימודים הקודמת, המדרג אותו במאיון העליון של כלל הסטודנטים בפקולטה או במחלקה העצמאית שבה הוא לומד בתנאים הבאים:

    1.   מספר נקודות הזכות (נ"ז) שצבר בשנת הלימודים הקודמת הוא לפחות 90% מנקודות הזכות, שהיה עליו לצבור באותה שנה, והציון הממוצע שלו הוא 90 ומעלה.
    2.   מצטיין נשיא לא יוכל לקבל באותה שנה גם תעודת הצטיינות דיקן.
    3.   על מקבל הפרס הכספי להיות סטודנט פעיל בעת קבלתו למעט סטודנט שסיים את לימודיו.
    4.   קבלת פרס הצטיינות אינה מותנית במצבו הכלכלי של הסטודנט, וגם לא בעובדת היותו ממומן בשכר הלימוד. הסכום הכולל של הפרסים המחולקים בגין הצטיינות נשיא הוא מוגבל ומשתנה משנה לשנה בהתאם לתקציב      המכון. לפיכך בהחלט יתכן שלא כל הסטודנטים העומדים בקריטריונים של הצטיינות נשיא יקבלו את הפרס, אלא רק אלה העומדים בראש רשימת ההצטיינות.
    5.   סטודנט שהתקבל לשנת לימודים מתקדמת על סמך לימודים במוסד אקדמי אחר, ציוניו במוסד האחר לא יילקחו בחשבון בקביעת ההצטיינות.
    6.   סטודנט שהועמד לדין בוועדת המשמעת המוסדית ונמצא אשם לא יהיה זכאי לקבל פרס מצטיין נשיא. אי הזכאות היא מרגע שהסטודנט נמצא אשם ועד לסיום לימודיו במכון.
      הסטודנטים הזכאים לפרס מצטיין נשיא יאותרו על-ידי המזכירות האקדמית ושמותיהם יועברו לאישור דיקן הפקולטה/ראש המחלקה שבה הם לומדים. הפרס יוענק לזכאים במהלך טקס שיתקיים מידי שנה.
  3. הצטיינות במהלך הלימודים – מצטיין דיקן
    תעודת מצטיין דיקן תוענק לסטודנט במעמד "מן המניין" משנה ב' ואילך בעל ממוצע ציונים, בשנת הלימודים הקודמת, המדרג אותו ב-5% הגבוהים של הסטודנטים בשכבת שנת הלימוד שלו בפקולטה או במחלקה העצמאית, שבה הוא לומד בתנאים הבאים:

    1.   מספר נקודות הזכות (נ"ז) שצבר בשנת הלימודים הקודמת הוא לפחות 90% מנקודות הזכות, שהיה עליו לצבור באותה שנה, והציון הממוצע שלו הוא 90 ומעלה.
    2.   על מקבל התעודה להיות סטודנט פעיל בעת קבלתו למעט סטודנט שסיים את לימודיו.
    3.   סטודנט שהתקבל לשנת לימודים מתקדמת על סמך לימודים במוסד אקדמי אחר, ציוניו במוסד האחר לא יילקחו בחשבון בקביעת ההצטיינות.
    4.   סטודנט שהועמד לדין בוועדת המשמעת המוסדית ונמצא אשם לא יהיה זכאי לקבל תעודת מצטיין דיקן. אי הזכאות היא מרגע שהסטודנט נמצא אשם ועד לסיום לימודיו במכון.
      הסטודנטים הזכאים לתעודת מצטיין דיקן יאותרו על-ידי המזכירות האקדמית ושמותיהם יועברו לאישור דיקן הפקולטה/ראש המחלקה שבה הם לומדים.

25. תנאי רישום למכון

  1. תנאי רישום ללימודים בתכניות לתואר ראשון – לפרטים היכנסו>>
  2. הבהרות ותנאי רישום נוספים:
    1.   מועמדים בני 30 ומעלה יחויבו במכינת השלמה במתמטיקה, פיזיקה, ויסודות המחשב בהתאם לפקולטה/מחלקה שבה הם מעוניינים ללמוד ובהתאם להחלטת ועדת הקבלה.
    2.   פתיחת כל תכנית וכל התמחות מותנית במספר המתקבלים.
    3.   ועדת הקבלה המוסדית רשאית, על פי שיקוליה, לקבל ללימודים מועמד, שנתוניו חורגים מן הכתוב לעיל.
    4.   בעלי תואר ראשון מאוניברסיטאות מוכרות בארץ ומאוניברסיטאות בחו"ל אשר התואר האקדמי שלהם מוכר בארץ וכן בעלי תארים מוכרים ממכללות בארץ, פטורים מהצגת תעודת בגרות וציון בחינה פסיכומטרית. פטור זה אינו חל על בעלי תואר משלוחות בישראל (או בארץ אחרת) של מוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל. עם זאת, פקולטה/מחלקה רשאית לדרוש ממועמד להציג ציוני בגרות במתמטיקה או בפיסיקה.
  3. תנאי רישום – אנגלית:
    1.   על כל מועמד לעבור בחינת מיון באנגלית לשם קביעת רמת האנגלית שלו – רמת פטור, רמה A, רמה B, רמה C, רמה D. הרמה נקבעת על פי ציון האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או הציון במבחן אמי"ר (אנגלית מיון        לרמות) או אמיר"ם (אנגלית מיון לרמות מבחן ממוחשב).
    2.   פטורים מבחינת רמת מיון באנגלית – בעלי תואר ראשון לפחות ממוסד אקדמי ישראלי, המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (למעט שלוחות בישראל של אוניברסיטאות מחו"ל) אשר עמדו בהצלחה בבחינת הפטור          באנגלית במוסד להשכלה גבוהה אחר.
    3.   כדי להיות זכאי לתואר חייב כל סטודנט להגיע לרמת "פטור" באנגלית. סטודנט שלא הגיע לרמת "פטור" באנגלית בבחינה הפסיכומטרית / מבחן אמי"ר / מבחן אמיר"ם נדרש להגיע לרמת "פטור" עד תום השנה השנייה      ללימודיו. סטודנט שלא יגיע לרמת "פטור" באנגלית עד למועד הנדרש, לא יהיה רשאי להירשם לקורסים, זולת קורסי האנגלית, עד שיגיע לרמת "פטור" באנגלית. במקרים חריגים רשאי דיקן פקולטה/ראש מחלקה לאשר    רישום לקורסים לסטודנט שמסיבות מוצדקות לא הגיע לרמת פטור באנגלית עד תום השנה השנייה ללימודיו

26. אחריות לביצוע נוהל זה:

  1. סגן נשיא לעניינים אקדמיים.
  2. דיקנים וראשי מחלקות.
  3. יושבי ראש ועדות הוראה, קבלה, טיפול בסטודנטים במצב אקדמי לא תקין.
  4. יועצים אקדמיים.
  5. המזכיר האקדמי.
  6. מנהל מרכז ייעוץ והרשמה.

27. תחולה

  1. תוקף נוהל זה מיום אישורו ע"י המועצה האקדמית.
  2. עדכונים לנוהל יאושרו על ידי ועדת תקנונים ונהלים מוסדית.