הקבלה למכון תלויה במילוי מכסת מקומות הלימוד. בקשה למועמדות תידון בוועדת קבלה, עד להשלמת כל דרישות הרישום ולרבות זאת הציון הפסיכומטרי/פסיכוטכני (מבחן התאמה).
למרות זאת, קיימים מקרים חריגים – אם נותרו מקומות לימוד לתוכנית הלימודים המבוקשת, תיתכן אפשרות של קבלה ללימודים במעמד "על תנאי", שבו מוגדר התלמיד כתלמיד שלא מן המניין – כאמור, בקשות ידונו בוועדת חריגים, כל מקרה לגופו.
תתכן חריגה (שאינה גורפת ונבחנת באופן קפדני וכאמור כל מקרה לגופו) בציון הסף של הבחינה הפסיכומטרית במקצועות הטכנולוגיים בלבד. וועדת החריגים יכולה להעניק דגש לציון הפסיכומטרי ה"כמותי" שכן הוא רלוונטי לטובת תכניות הלימודים הטכנולוגיות (רק במידה שהציון הרב תחומי גבולי) וזאת בהנחה שכל יתר תנאי הקבלה מולאו על פי הסף הנדרש (החריגה אינה כוללת בתכנית הלימודים טכנולוגיות למידה – שם לא ניתן לרדת מסף הדרישה באף מימד).
כנ"ל גם לגבי הבחינה הפסיכוטכנית (בחינת התאמה ללימודים), אשר ייחודית וייעודית לכל תכנית לימודים בהתאם למאפיינים הנדרשים. גם כאן, ורק למועמדים הרשומים למסלולים הטכנולוגיים (להוציא טכנולוגיות למידה), קיימת סטיית תקן של עד 10 נקודות מן הנדרש (שוב, לא באופן גורף, וזאת בהנחה שעמדו בסף כל דרישות הקבלה האחרות), מועמד שחרג מעבר ל-10 נקודות (ועד לא יותר מ-20 נקודות) ועדיין עומד בכל תנאי הקבלה באופן מלא והרהוט, יכולה וועדת החריגים (שמתכנסת כחודש לפני תחילת שנת הלימודים) לשקול באופן חריג ופרטני לקבלו ללימודים בסטטוס "על תנאי" אשר בו על הסטודנט/ית להוכיח יכולות למידה מהלך הלימודים ו/או להיבחן שוב ולקבל ציון נדרש.
פטורים מהצגת פסיכומטרי/פסיכוטכני – אוכלוסיות:
הנדסאים – ממוצע "חיצוני" 80 ומעלה (בהתאם למועד קבלת הזכאות)
בעלי ממוצע בגרות 102 ומעלה
מועמדים בגיל 30 ומעלה וכן מועמדים אשר הציגו הצלחה בלימודים אקדמיים במוסדות מקבילים.