
אני לא בטוחה שזה מונח רשמי. אני משתמשת בזה כדי לתאר את העבודה שלי שכרוכה במיזוג אסטרטגיה שיווקית ועיצוב מונחה פעולה, עם מושגי תוכן, כתיבה, ועיצוב גרפי.
הרעיון הוא די פשוט: תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה, בצמתים מהותיים בפרויקט, בין חברי צוות מדיסיפלינות שונות, משלב הגדרת המטרה ועד ביצועה.
בשבילי, marketing design הוא קודם כל השקעת זמן ומחשבה על מה בדיוק אתה רוצה לומר ואיך אתה רוצה לומר את זה… וזה כולל כמובן כתיבה.
הרקע שלי כולל כתיבה שיווקית אז כנראה תמיד יש לי נטייה טבעית להתחיל עם המסר. לאחר שהמסר, שנגזר מאסטרטגיה שיווקית, מוגדר אני מתחילה לכתוב את הטקסט ולבנות את ה- "Wireframes” הנדרשים.
לאחר מכן, אני מלווה את תהליך העיצוב על מנת שבשיתוף עם המעצבים יווצר עיצוב אופטימלי שתומך באסטרטגיה ובטקסט והכל תחת תשומת לב משמעותית לחווית המשתמש שמהווה חלק משמעותי בתהליך הבניה.
אני עדיין לא מבינה למה מעצבים ממלאים את ה- mockups שלהם עם "Lorem Ipsum” כאשר הרבה החלטות הנוגעות לעיצוב יכולות להיעשות בתהליך הכתיבה (שבו שינויים הם מהירים הרבה יותר, זולים יותר ו"פחות כואבים").
כמובן, סביר להניח שתשובה לכך היא שהמעצבים לא מקבלים את הטקסט מהלקוחות – אבל זו אותה הבעיה.
טקסט הוא משמעותי ולהחלטה של "איך לומר את זה" יש השפעה די גדולה על העיצוב. לדוגמה, בואו נגיד שאנחנו רוצים להתייחס למבקר חדש באתר, ניתן לבחור במספר דרכים לעשות זאת, לדוגמה: "היי", "שלום", " מה קורה אחים שלי?!?", "מה המצב?!", "ברוכים הבאים" וכו'. לכל דרך יש סגנון, התייחסות לעיצוב, ל- UX ולשימושיות/ביצועים משלה.
כמובן, זה מעוגן באסטרטגיה השיווקית: מיהו קהל היעד, מה היא מטרת המוצר, איזו פעולה אנו רוצים מהשתמש/מבקר לעשות וכו'.
בדיוק כמו שמפתחים לא אמורים להתחיל לעבוד עד שהעיצוב נקבע, לא כדאי להתחיל לעצב, עד שאסטרטגיית השיווק של הפרויקט ברורה והכתיבה הושלמה.
נכון שאנשים ממחלקות שונות, המעורבים בפרויקט, צריכים להיות מעורבים בתהליך. התרומה של כולם מועילה ובסופו של דבר המשמעות והסגנון של המסר ישמשו כקו מנחה לעבודה הגרפית כמו גם לעבודת הפיתוח בהמשך. לעתים קרובות, אנשי שיווק יושבים יחד בחדר סגור, מגבשים רעיון ולאחר מכן מעבירים אותו למעצבים הגרפיים.
Marketing design מדבר על שיתוף של כלל הגורמים הנוגעים בתהליך בניית המוצר, בתרומה להבנה ולהגדרת הדרך הטובה ביותר לתקשר ולהשיג את אסטרטגיית השיווק.



אני רואה הרבה חברות שמשקיעות זמן ותקציבים רבים בפיתוח טכנולוגיה, ולאחר מכן משקיעות מעט זמן ומחשבה באיך הן הולכות לתקשר ולשווק את ההצעה שלהם למשתמש… מה שלא כל כך הגיוני לי. מוצר יצליח או יכשל על מרכיב השיווק שלו ועיצוב משחק תפקיד קריטי במרכיב זה.
תופעה רווחת היא שחברות אומרות שהן רוצות עיצוב כמו של iPhone ובאותו נשימה ומקציבות תקציב שמכסה אולי "ווקי טוקי" ודורשות לוח זמנים שרלוונטי לשתי כוסות וחוט המחבר בינהן.
זה באמת חשוב לראות שהלקוח שלך מכבד את התהליך ורואה ערך בחשיבה ובתכנון לפני הביצוע. אני יודעת שזה נשמע אלמנטרי, אבל ישנם עסקים רבים החושבים שעיצוב משחק תפקיד פחות משמעותי מהטכנולוגיה. הם בדרך כלל באים מרקע טכני ויודעים מעט על התהליך הנדרש כדי לבנות עיצובים יעילים וברי קיימא. התפקיד שלך כמעצב הוא לעזור להם להבין זאת.
מהי קריאטיביות בעינך:
היכולת לראות דפוסים ולחבר דברים שלכאורה אינם קשורים.

