בוגרות ובוגרי תואר ראשון בטכנולוגיות למידה מציגים פרויקטי גמר מרתקים

כמדי שנה, התקיימה תערוכת פרויקטי הגמר לתואר ראשון של הסטודנטים והסטודנטיות המסיימים את לימודיהם בפקולטה לטכנולוגיות למידה.

בוגרי תואר ראשון בטכנולוגיות למידה מחזור י
צילום: קרייזי קליפ - אבי חודד

במהלך האירוע הוצגו 40 פרויקטים מרשימים וחדשניים, שנבנו עבור לקוחות אמיתיים והעניקו מענה לצורך ארגוני ממשי.

פרופ' גילה קורץ, דקנית הפקולטה, בירכה את הסטודנטיות והסטודנטים: "פרויקטי הגמר שהוצגו השנה, ממחישים את היכולת יוצאת הדופן של הסטודנטים והסטודנטיות שלנו לשלב יצירתיות, מחקר ויישום מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. אני גאה לראות כיצד שיתוף הפעולה שלנו עם ארגונים מובילים במשק, מאפשר ליצור פרויקטים בעלי ערך אמיתי, שמיטיבים עם הארגון ועם הלומדים בו. החדשנות, החשיבה הביקורתית, המקצועיות והמחויבות שהודגמו כאן, מעידים על הדור הבא של מובילי הלמידה הארגונית בעידן ה־AI."

"חווינו תערוכת פרויקטי גמר שמבטאת באופן מרגש את העוצמה של הפקולטה ואת רוח החדשנות שמובילה אותנו," אמר ד"ר דן כהן ווקס, ראש החוג לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה. "הסטודנטים והסטודנטיות הצליחו לתרגם ידע רחב לחשיבה יצירתית ומחקרית, לצד עקרונות עיצוב ופיתוח טכנולוגיות למידה והדרכה מתקדמות.. היכולת להגיע לרמת ביצוע כה גבוהה כבר בסיום לימודי התואר הראשון מעידה על בשלות מקצועית ועל מוכנות אמיתית להוביל את דור העתיד של תחום טכנולוגיות הלמידה בעידן הבינה המלאכותית. זו גאווה גדולה לראות תוצרים שמבטאים צמיחה של הסטודנטים והסטודנטיות לכדי אנשי מקצוע מבוקשים, משפיעים ומובילים בתחומם."

מתוך כלל העבודות נבחרו ארבעה פרויקטים מצטיינים, שהביאו לידי ביטוי איכות גבוהה במיוחד ותרומה ברורה ללקוח ולארגון.

הפרויקטים שנבחרו כמצטיינים:

"חוצפנאו"

יוצרות: רינת פולונסקי, פולינה סולוביובה
מנחים: פרופ' גילה קורץ, ד״ר דן כהן ווקס

פרויקט "חוצפנאו" מציע סדנה חווייתית לעולים ועולות מבריה״מ לשעבר.

הפעילות מונחית על ידי רובוט NAO המועצם GenAI, שמגלם את דמותו של ״חוצפנאו״ – דמות טיפוסית בהשראת דמות הקומיקס הישראלי "שרוליק", אשר מתקשר עם המשתתפים בעברית מדוברת, משלב שפת גוף תואמת ומשקף את הסגנון הישראלי הישיר, הלא-פורמלי.

במהלך הפעילות מתקיים שיח בין המשתתפים לרובוט, במסגרת סימולציות המדמות סיטואציות מחיי היומיום בארץ, הכולל צפייה בסרטונים נלווים התומכים באווירה לצורך לימוד, זיהוי ותרגול של ביטויי חוצפה ישראלית בהקשרים אותנטיים ובסביבה תומכת ונטולת שיפוטיות.

יוצרי ומנחי הפרויקט חוצפנאו
צילום: קרייזי קליפ – אבי חודד
UXplore

יוצרים: שחר הררי ,לירי קטנוב
מנחים: ד"ר היילי וייגלט-מרום, עמרי כהנא

המערכת פותחה עבור מעבדת חקר חוויית משתמש של הפקולטה לטכנולוגיות למידה, כדי להנגיש לסטודנטים וחוקרים את תהליכי תכנון המחקר במעבדה באופן עצמאי ומובנה. המערכת נוצרה במטרה לצמצם את התלות בהדרכה פרטנית של צוות המעבדה ולספק ליווי מקצועי והדרגתי לסטודנטים מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ולחוקרים מתחומים מגוונים, הזקוקים להכוונה אישית בתכנון מחקרים במעבדת חקר חוויית משתמש.

יוצרי ומנחי הפרויקט UXplore
צילום: קרייזי קליפ – אבי חודד
COCO

יוצרים: יובל לרמן, יהלי פרנקו
מנחים: ד"ר דן כהן-וקס, ינאי זגורי

מערכת סימולטור מיומנויות שיח חדשנית, מבוססת בינה מלאכותית, שפותחה במטרה לשפר הכשרות מקצועיות בתחום התקשורת הבינאישית בארגונים. המערכת מאפשרת יצירת דיאלוגים ריאליסטיים ואינטראקטיביים, המדמים סיטואציות אמיתיות מהעולם המקצועי תוך שימוש במודל שפה מתקדם שמספק תגובות טבעיות ומותאמות הקשר.

יוצרי ומנחי הפרויקט COCO
צילום: קרייזי קליפ – אבי חודד
MediQ

יוצרות: נועה כהן, הודיה שובלי
מנחים: עמרי כהנא, עומרית אבנשטיין

ציון לשבח ניתן לפרויקט שפותח עבור רשות ההוראה בביה"ח שיבא ונועד לייעל את תהליך יצירת מבחני ההכנה לבחינות הרישוי לרופאים ורופאות שלמדו בחו"ל. הפרויקט הוא מחולל מבחנים מבוסס בינה מלאכותית, המאפשר ג'נרוט שאלות חד-ברירה מבוססות מקרה, תוך שימוש ב־API של OpenAI. המערכת תומכת בהעלאת קובצי PDF, תרגום מבחנים מאנגלית לעברית ורוסית וייצוא המבחן והמחוון התואם לקובצי Word.

יוצרי ומנחי הפרויקט MediQ
צילום: קרייזי קליפ – אבי חודד

פרויקט הגמר הוא החלק המרכזי והמשמעותי בלימודים, והוא מאפשר לסטודנטים להתנסות בעבודה מקצועית מלאה – משלב האפיון, דרך תכנון הפתרון ועד ליישום בשטחHIT. מכון טכנולוגי חולון חרת על דגלו פיתוח שותפויות ארוכות טווח עם התעשייה המקומית והבינלאומית ומכוון את הסטודנטיות והסטודנטים ליזום פרויקטים העונים על צרכים אמיתיים העולים מהשטח.

קריאה נוספת