סטודנטים מהמחלקה לטכנולוגיות למידה פיתחו מחולל משחקים, המאפשר לצוות המטפל בבית הספר "אסיף" ב"אסף הרופא", ליצור באופן עצמאי משחקי מחשב לתרגול יכולת הפענוח החזותי
סטודנטים מהמחלקה לטכנולוגיות למידה פיתחו מחולל משחקים, המאפשר לצוות המטפל בבית הספר "אסיף" ב"אסף הרופא", ליצור באופן עצמאי משחקי מחשב לתרגול יכולת הפענוח החזותי עבור תלמידים בעלי לקות ראייה קורטיקאלית. המחולל הוצג בכנס פרויקטי גמר של המחלקה לטכנולוגיות למידה.
צוות הסטודנטים שפיתח ואיפיין את המחולל הם: עניה מלאכי בן 27 מקרית ים, מפתח הדרכה בחברת יס, שני מזרחי בת 27 מהרצליה , מעצבת אתרים בחברת זאפ ומיכל סקורניק בת 26 מת"א , מפיקה ומפתחת תוכן בחברה המתמחה בפיתוח משחקים חינוכיים.
כך הם סיפרו:
"מהרגע הראשון שנדרשנו לבחור פרויקט גמר, היה לנו ברור שאנחנו מעוניינים לפתח תוצר טכנולוגי שיש לו גם ערך מוסף חברתי. על הפעילות של בית הספר 'אסיף' שמענו מהמנחים שלנו, אורן בן אהרן ו נוהר רז פוגל. התרשמנו כי מצאנו מקום שנוכל לתרום ולהיתרם מהתהליך . חשנו שזו הזדמנות יוצאת דופן לפתח תוצר עבור סביבה טיפולית שקהל היעד שלה מורכב ממורים ומילדים בעלי שיתוק מוחין ולקות ראייה קורטיקאלית, עיוורון שמקורו בבעיה נוירולוגית, ולא בבעיה פיזיולוגית הקשורה במבנה העין.
אל התהליך יצאנו לאחר מפגש עם צוות בית הספר שליווה אותנו לאורך הדרך.
בתמונה:סביבת המשתמש – משחק מסוג "איפה אני" – מנגנון זה מאפשר יצירת תרגול בסיסי ליכולת עקיבה אחר אובייקטים חזותיים
במפגש נחשפנו לאתגר – כיצד לאמן ותרגל את תפיסת החזותי בקרב ילדים בעלי לקות ראייה קורטיקאלית. כחלק משלב ניתוח הצרכים נגשנו לקריאת מאמרים ומחקרים על שיתוק מוחין בכלל ועיוורון קורטיקאלי בפרט. מכל המידע שנחשפנו אליו זיקקנו רשימה של מאפיינים שצריכים להלקח בחשבון בעת פיתוח תוכנית התערבות כלשהי לאימון התפיסה החזותית. בשיתוף עם הצוות בבית הספר 'אסיף' הוחלט על פיתוח מחולל משחקים המאפשר התאמה אישית של הגדרות המשחק לכל תלמיד בעת יצירת המשחק ובמהלכו.
בתמונה: סביבת העורך – ממלא שני תפקידים עיקריים במערכת: ניהול משחקים וניהול משתמשים.
את תיעוד הפרויקט , העלנו באופן חופשי לרשת ונשמח לראות לו המשכיות ולהפוך אותו לזמין למוסדות נוספים, להורים ולילדים הסובלים מבעיית העיוורון הקורטיקאלי ".