איך יראה מערך ההכשרות בארגון? איך נשארים רלוונטיים? דר' ערן גל מונה לאחרונה כראש התכנית ללימודי תואר שני עם התמחות בלמידה ארגונית, בפקולטה לטכנולוגיות למידה, מציג את חזונו לעתיד התחום.
פרופסיית הלמידה הארגונית שנולדה בעידן התעשייתי ומאז מנסה למצב עצמה כשותף עסקי משמעותי, הגיע כך נראה, אל הנחלה בשנים האחרונות ואף מעבר לכך בעקבות מגפת הקורונה. כפועל ישיר מתחוללות תמורות משמעותיות בפרופסיה המחייבות אותנו, כגוף האמון על הכשרת מומחים בתחום, לבחון את תהליך ההכשרה מידי שנה ולבצע התאמות בכל מסגרות ההוראה, המחקר והתרגול.
עם כניסתי לתפקיד ראש החוג ללימודי תואר שני בטכנולוגיות למידה, ברצוני לשתף את התחזית שלי לגבי פרופסיית הלמידה הארגונית בשנים הקרובות והדרך בה אנו כגוף מוביל בהכשרת מומחים בתחום נשארים רלוונטיים ומשמעותיים בתהליך:
מגמה | השפעה על התפקיד | במסגרת התוכנית לתואר שני |
---|---|---|
המעבר מהכשרה על בסיס תפקיד (Role) ללמידה על בסיס כשירותמיומנות (Skill) (במקביל, הכשרות לתפקיד ורגולציה יתקיימו עוד שנים רבות) |
במקביל לפיתוח הכשרות לתפקידבתפקיד, משקל רב עובר לאימון (OJT), למידה עצמאית ולמידה חברתית | – לימוד מגוון גישות לעיצוב פתרונות למידה – תרגול הקמת תוכניות Reskill/Upskill בארגון בו עובדים – לימוד ותרגול ניהול פי כשירויות |
פיתוח מאקרו יתבצע (גם) ע"י "מכונות" (מערכות ניהול למידה ישענו על מנועי AI שיבצעו קשר בין פרופיל מקצועי, יעדים ופתרונות למידהתוכן עשיר בתיוג) |
ממפתח הדרכה ל"ארכיטקט מערכות למידה". בחירה, עיצוב והתאמת מערכות תומכות למידה | – מיקוד בלמידת מכונה (Machine Learning) והשפעות על תחום הלמידה – ייחודי למסלול ישיר לתואר שני – לימוד מספר מודלים לפיתוח מאקרו לצורך הבנת טווח האפשרויות לפתרון ארגוני |
עיצוב חווית למידה ופיתוח הדרכה יתאחדו לתהליך אחד | אימוץ כלים מתקדמים ליצירת למידה חווייתית. בהם וידאו אינטראקטיבי, VR, AR סימולציות ואחרים | – מיקוד בעיצוב פתרונות אימרסיביים (Immersive) – ייחודי למסלול ישיר לתואר שני – תרגול עם מגוון מחוללי חווית למידה |
אוצרות תוכן תחליף ברוב המקרים תהליך פיתוח תוכן (מקור התכנים בתוך ומחוץ לארגון, השענות על תהליכי ניהול ידע) |
אימוץ שגרות עבודה בתכנון והנגשת פתרונות למידה מבוססי תוכן קיים בארגון, בקהילה וברשת בכלל | – השפעות Big Data על למידה ותרגול אוצרות תוכן |
גוף הלמידה הארגונית יהיה משמעותי להצלחה העסקית כגוף המכירות או "הייצור" | – עיסוק בסוגיות אסטרטגיות ארגוניות וזווית מוכנות העובדים ביחס להשגת יעדים אסטרטגיים בפרט – קבלת החלטות מבוססת נתונים – תקשורת שוטפת עם ממשקים בתוך ומחוץ לארגון להשגת ראיה כללית ומיצוי משאבים |
– מיקוד באסטרטגיות למידה ולמידה כמנוע אסטרטגי – מיקוד בניהול למידה ופרויקטי הדרכה – מיקוד ב Case Studies מארץ והעולם בתחום למידה כמנוע עסקי – מיקוד בחקר אפקטיביות הלמידה בארגונים |
כדי לממש את התוכנית אנו נשענים גם השנה על סגל מגוון מעולמות האקדמיה, המחקר, התעשייה והעיצוב. בין אנשי הסגל בפקולטה: פרופ' גילה קורץ, דר' ערן גל, דר' חגית מישר-טל, דר' נאווה שקד, ינאי זגורי, דר' דני קליין, דר' אפרת פירסט, דר' ענת יעקובי, לילך גל, רותם ישראלי, ענבר סבאג-שפייזמן, גדעון זיילר, דר' מיטל אמזלג, עו"ד יותם וירז'נסקי-אורלנד, יניב סלע, רינתיה ברוכים-לוין ועוד.
פרטים מלאים והרשמה באתר הפקולטה
https://www.hit.ac.il/telem/M.A
פורסם: 29/06/2021