כ 350 משתתפים מקהילת הלמידה בישראל השתתפו ביום שלם שהוקדש כולו לחקר והתנסות בטכנולוגיות ומתודולוגיות למידה. כ – 40 מומחים ואנשי מקצוע נרתמו להעביר הרצאות וסדנאות בכנס בהם נציגים של חברות טכנולוגיות מובילות כגון Google ו WIX. וכן פעילים בולטים בשוק הלמידה הישראלי המייצגים את שחקני הליבה בו: חברות תוכן, יעוץ, טכנולוגיה ויועצים מומחים.
הכנס השנה כלל 18 סדנאות Hands-on ו 7 הרצאות מליאה. הסדנאות, המהוות את ליבת הכנס, כללו לימוד והתנסות בטכנולוגיות שימושיות לפיתוח והנגשת למידה. זירת כלי פיתוח תוכן מתחדשת באופן מתמיד.
יוצרי התוכן בארגון נמצאים במצב בו יש לבחור בין עשרות כלים ושיטות למידה. בכנס שולבו סדנאות מעשיות בכלים ושיטות השכיחות בזירה היום:
לצד אלו התקיימו סדנאות הממוקדות במתודולוגיה ותהליכי עבודה בפיתוח וניהול למידה: כתיבת תוכן, חשיבה עיצובית (Design Thinking), חשיבה יצירתית בפיתוח תוצרים וכן ניהול ומדידה של פרויקטי הדרכהלמידה בארגון.
את הכנס פתח דר' אייל דורון בהרצאה מרתקת על כישורי ה מאה 21 ואיך נכון להתנהל בתקופה זו (ולהישאר מאושרים). אייל התייחס גם לאופי הלמידה והלומד ממערכת החינוך ועד למידה לאורך קריירה.
ערוץ ההרצאות בכנס כלל גם הוא התייחסות רחבה לעולם התוכן בו אנו פועלים ואותו אנו כפקולטה לטכנולוגיות למידה חוקרים ומלמדים. ההרצאות כללו סיפורי מקרה (Case Studies) של פרויקט תרגום שפת Google לעברית ופיתוח קורסי מתכנתים מקוונים בישראל (המרכז לחינוך סייבר).
כמו כן כלים פרקטיים לעיצוב מסרים וכן מודל כשירויות ייחודי שפותח בארץ (חברת שקד). שחר מור (בוגרת התואר ב HIT) ספרה על תפקיד מעצב Prototype (אב טיפוס) בחברת WIX וינאי זגורי וערן גל גם הם מאנשי המכון הטכנולוגי סיכמו בהרצאה על עתיד התחום ופיתוחים טכנולוגיים שעתידים להשפיע על כולנו בעולמות הלמידה וצריכת המדיה בכלל.
את הכנס ארגנה כמו כל שנה הפקולטה לטכנולוגיות למידה. ההכנות לכנס נמשכות כ 7 חודשים בהם לוקחים חלק חברי צוות הליבה האמונים על תוכנית, לוגיסטיקה ומעל הכל הקניית חווית למידה מוצלחת לכול אחד מבין 350 משתתפי הכנס. על הצוות השנה נמנו (כמו כל שנה) רותם ישראל פישלזון, לילך גל, אורן בן אהרון, ינאי זגורי, ד"ר ערן גל ופרופ' גילה קורץ.
פורסם: 25.6.2019