תחום פיתוח המשחקים הוא מהמתפתחים והמאתגרים בעולם ההייטק והקריאייטיב. קורס פיתוח משחקים מועצם AI מעניק לסטודנטים כלים מקצועיים לעיצוב ופיתוח משחקים אינטראקטיביים, תוך שילוב מתקדם של כלי בינה מלאכותית המשדרגים את תהליך הלמידה והיצירה. זהו מסלול מעשי ועדכני המשלב עיצוב משחק, פיתוח טכנולוגי וכלי AI כחלק אינטגרלי מתהליך התכנון, העיצוב והפיתוח.

הקורס מתאים למי שרוצים להיכנס לעולם הגיימינג, ליצור משחקים מאפס, ולהשתלב בתעשייה המשלבת עיצוב, תכנות וטכנולוגיות AI מתקדמות.

על תוכנית הלימודים

הלימודים נועדו להקניית כלים מקצועיים בעולמות עיצוב ופיתוח משחקים דו־ממדיים, בשילוב כלי בינה מלאכותית התומכים בתהליך הלמידה, התרגול והפיתוח, התוכנית משלבת גישה מעשית המאפשרת לכל סטודנט לפתח משחקים אינטראקטיביים מלאים – משלב הרעיון ועד משחק עובד, לעצב נכסים חזותיים, ולהשתמש ב־AI להשראה, למחקר ולפיתוח. המסלול כולל לימוד תוכנות עיצוב גרפי, יסודות פיתוח משחק, תכנות בשפת C# ופעילות מעשית בסביבת Unity.

דגש מיוחד ניתן ל-AI ככלי עבודה מקצועי: יצירת נכסים חזותיים, בדיקות רעיוניות, פיתוח קוד ותמיכה בתהליכי Game Design .

מטרות הקורס

  • הקניית ידע מקצועי בעיצוב ופיתוח משחקים אינטראקטיביים.
  • פיתוח שפה חזותית ומשחקית מלאה: דמויות, ממשקים, רקעים ואנימציות.
  • לימוד ויישום עבודה בתוכנות גרפיות כגון Illustrator ו-Photoshop.
  • שליטה בשפת C# ובסביבת פיתוח Unity.
  • שילוב כלי AI בשלבי עיצוב, פיתוח ויצירת נכסים חזותיים.
  • פיתוח משחקים מרובי סצנות, אנימציות ומנגנוני אינטראקציה.
  • בניית פרויקט גמר מקיף המדגים יכולת מעשית מלאה.
  • הכנה לעבודה מקצועית בתעשיית הגיימינג – כולל חשיבה של Game Designer ומפתח משחקים.

תוכן הלימודים

עיצוב משחק | מבוא לעיצוב משחק | תרגום רעיון לשפה חזותית | שימוש ב-AI להשראה ולפיתוח חזותי | יסודות תוכנות גרפיות: Photoshop, Illustrator | עיצוב דמויות | עיצוב ממשק משתמש | עיצוב רקעים וסביבות משחק | ספרייטשיט | אנימציה דו־ממדית | מבוא לתכנות | משתנים ואופרטורים | משתנים מתקדמים | רשימות | תנאים | לולאות | פונקציות | מבוא ל-Unity | כפתורים ו-UI ביוניטי | שליטה בדמות | אנימציות ביוניטי | מעבר בין סצנות | קוליידרים ואירועי התנגשות | מחלקות ו-OOP | סוגי משתנים: פרטי, פומבי, סטטי | תקשורת עם קומפוננטות | ייעוצי אפיון | ייעוצי עיצוב משחק | ייעוצי פיתוח | הטמעת כלי AI ביצירת קונספטים, נכסים וקוד | עקרונות Game Design מודרני | תהליך עבודה בדומה לסטודיו מקצועי |

ציטוט

אני שואף להעניק לסטודנטים את היכולת ליצור עולמות חדשים, לפתח יצירתיות טכנולוגית ולהפוך רעיונות למשחקים אמיתיים. השילוב בין עיצוב, תכנות ו-AI מאפשר לנו להכשיר את הדור הבא של מפתחי המשחקים." אבינועם עמית-יוסף | מנהל אקדמי

היקף הלימודים

הקורס מתקיים לאורך כ-7.5 חודשים וכולל 112 שעות אקדמיות (בתוספות 28 שעות ייעוץ אישי).

מסלול ערב: אחת לשבוע, בין השעות 17:30–20:30.

הקורס משלב שיעורי סטודיו, תרגולים מודרכים ועבודה ביתית המותאמת ללימוד עצמאי.

תנאים ודרישות

  • ראיון אישי
  • אנגלית בסיסית
  • השתתפות פעילה לאורך כל הקורס
  • עמידה בדרישת נוכחות
  • הגשת פרויקט גמר מסכם
  • מחויבות לעבודה עצמית בין השיעורים (הכרחי בעולם פיתוח המשחקים)

תעודת גמר

העומדים בדרישות הקורס יקבלו תעודה רשמית מטעם בית הספר ללימודי תעודה HIT מכון טכנולוגי חולון.

התעודה מהווה בסיס להשתלבות כמעצב/מפתח משחקים בתחילת הדרך.

שאלות ותשובות

הקורס מיועד למעוניינים להשתלב בעולם פיתוח המשחקים, עם עניין בעיצוב, תכנות, יצירת עולמות אינטראקטיביים ושילוב טכנולוגיות מתקדמות כמו AI. מתאים גם למי שמגיעים ללא ניסיון קודם.

המסלול מתאים גם לבעלי רקע בסיסי בעיצוב/תכנות שרוצים להעמיק ולבנות פרויקט משחק מלא.

לא. הקורס מתחיל מהבסיס ומתקדם בשלבים ברורים, כולל לימוד תוכנות עיצוב, יסודות תכנות, ועבודה מודרכת ב-Unity.
כל סטודנט מקבל תמיכה וייעוץ בהתאם לקצב האישי שלו.

בהחלט — Photoshop, Illustrator, Unity, כלים ליצירת אנימציה וכלי AI המאפשרים יצירה חזותית ותהליכי פיתוח מתקדמים.

הקורס משלב עיצוב ופיתוח יחד, כולל התמחות בשימוש מעשי ב-AI כתומך יצירה ופיתוח. המרצים מגיעים מהתעשייה, והתוכנית בנויה בצורה מעשית ומדורגת.

בנוסף, בכל שלב בלמידה מתנסים בפיתוח אמיתי – לא רק בתיאוריה.

כן. הקורס מבוסס על עבודה ישירה ויישום הידע הנרכש תוך כדי למידה – ועד להגעת לפרויקט הגמר הסופי של כל סטודנט.

בוגרי הקורס מקבלים הכשרה כמפתחי משחקים, מעצבי משחק, אנימטורים לתלת/דו ומעצבי UI.

הכשרה זו מאפשרת יציאה לדרך עצמאית או השתלבות בסטודיו קטן/חברת גיימינג.

בכרטיס אשראי או בהוראת קבע (ללא תפיסת מסגרת אשראי). אפשר לפרוס את התשלום לעד 12 תשלומים שווים ללא ריבית.

בנוסף אפשר להשתמש בפיקדון הצבאי לצורך תשלום.

הקורס נלמד בקבוצות קטנות של עד כ – 20 סטודנטים בכיתה.

הדגש הוא על יחס אישי וליווי מקצועי.

במהלך הקורס הסטודנטים יקבלו קישור לקבוצת הוואטסאפ המשותפת אשר תהיה זמינה לכלל הדיונים והשאלות העולות במהלך ביצוע המשימות.

אבינועם עמית יוסף – בעל תארים ראשון ושני בטכנולוגיות למידה, מרצה מעל עשור בתחומי טכנולוגיות מעצימות למידה, בינה מלאכותית, פיתוח משחקים, מציאות מדומה ורבודה, מדעים ועוד. בשנים האחרונות עוסק לעומק בבינה מלאכותית יצרנית מאז פריצתה, ומוביל חשיבה המשלבת אותה בתהליכי עבודה, פיתוח והכשרה.

דניאל אקרמן – מעצב, מאייר ומרצה לעיצוב, בעל תואר ראשון בתקשורת חזותית ותואר שני בטכנולוגיות למידה מ-HIT.בוגר קורס פיתוח משחקים בשנקר, ויוצר בשנים האחרונות פרויקטים עצמאיים באיור, אנימציה, עיצוב דמויות ומשחקי למידה.כיום דניאל מלמד עיצוב ב-HIT ומשלב בעבודתו בין יצירתיות, טכנולוגיה ו-AI.החיבור של דניאל לעולם הגיימינג התחיל כבר בילדות, מהקסם של עולמות, דמויות וסיפורים שמשחקים מצליחים ליצור.הסקרנות הזו הובילה אותו לחקור, להתמקצע ולגלות כיצד טכנולוגיות AI מגדירות מחדש את עולם פיתוח המשחקים ופותחות אפשרויות יצירה חדשות ומסעירות.

תקנון חוק המכר לקריאה