מערכת ה-MOODLE מאפשרת נגישות לחומרי הלמידה ולתקשורת בין המרצה לסטודנטים מעבר לשעות הלמידה בכיתה.
מדובר במערכת שנגישה לכל סטודנט וסטודנטית במכון שרשומים לקורסים להם "אתר מלווה" (המרצים השונים יוכלו להעיד אם ישנו אתר מלווה לקורס). במערכת תמצאו חומרי למידה של המרצים (מצגות, קבצים להורדה, מאמרים, קטעי וידיאו וכו'), תקשורת בין המרצה לסטודנטים ובין הסטודנטים לבין עצמם באמצעות פורומים, הודעות שוטפות של מרצים, רשימת קשר ממוחשבת ומנגנונים להגשת מטלות אלקטרונית ולביצוע מבחנים.

תמיכה טכנית - Moodle:
מרדכי רוסו
03-5026566

כיצד נכנסים למערכת MOODLE

  1. יש להיכנס אל פורטל המכון בכתובת https://portal.hit.ac.il/
  2. בחלון אליו תעברו תתבקשו להזדהות
  3. לאחר הכניסה למערכות המידע יש ללחוץ על הלשונית MOODLE

מומלץ להשתמש בדפדפן Chrome או Firefox

שאלות נפוצות

ראשית יש להיכנס למערכת. לאחר הכניסה למערכת מתחת לשמכם (תפריט מימין) יש ללחוץ על הקישור: "עדכון פרטים אישיים". בחלון שנפתח לחצו על "עדכן" (משמאל) וכך תוכלו להגיע למצב בו ניתן לעדכן את הפרטים. שימו לב! אין באפשרותכם לשנות את השם או שם המשפחה, נתונים אלה מוזנים באופן אוטומטי למערכת. במידה וקיימת טעות ברישום בשדות אלה יש לפנות אל המרכז לרישום (ממנו מתקבלים הנתונים).

  1. בדוק בעמדת המידע שאכן הינך רשום לקורסים החסרים.
  2. בדוק מול מרצה הקורס שאכן הוא משתמש בסביבת ה Moodle עבור הקורסים שחסרים.
  3. במידה וביצעת לאחרונה (ביומיים האחרונים) שינוי כלשהו במערכת השעות שלך ייתכן והשינויים טרם נקלטו במערכת הMoodle. במקרה כזה המתן 24 ש' ובדוק שנית (המערכת מתעדכנת אוטומטית)

ציונים רשמיים ניתן לראות בעמדת המידע בלבד. לעיתים נוהגים מרצים לפרסם ציוני ביניים (מטלות, בחנים, עבודות וכו') באתר הקורס שבהוראה המתוקשבת. פרסום הציונים באתר הקורס הינו באחריות המרצים ובשיקולם האישי. לעיתים מתפרסמים ציונים גם באתר המחלקתי (שהינו אתר במערכת ה Moodle) באחריות רכזת המחלקה

קיימות סיבות רבות, טכניות ואחרות היכולות לגרום למצב זה. אנו ממליצים לפעול בדרך השלילה ולעבוד לפי סדר הפעולות שלהלן טרם הפנייה אלינו:

  • וודא כי הינך מנסה להיכנס למערכת בכתובת הנכונה.
  • בדוק שהקלדת את שם המשתמש והסיסמה בצורה נכונה.
  • בדוק בעמדת המידע שאינך חסום, מוגדר כסטודנט פעיל והינך רואה את מערכת השעות.

לצורך ייעוץ בנושא עמדת המידע פנה אל מרכז המחשבים בעזרת מוקד הפניות באינטרנט או בטלפון: 03-5026541.
במקרה ופעלת על פי כל ההנחיות הנ"ל ועדיין אינך יכול להיכנס למערכת, ייתכן והדבר נובע כתוצאה מעדכון נתונים שעדיין לא בוצע. במידה ותוך 24 שעות עדיין אין ביכולתך להיכנס למערכת – פנה אלינו לבירור אישי.

ייתכן ואינך רשום לקורס. בדוק שהינך אכן רשום לקורס בעמדת המידע. במידה ואכן אתה רשום לקורס בעמדת המידע פנה אלינו לבירור אישי.

במידה והינך מצליח לראות את חומרי הקורס מתוך המחשבים שבמעבדות, סימן שמערכת ה Moodle תקינה וקיימת בעיה מקומית (הגדרות טכניות ואחרות) במחשב ממנו הינך מנסה לצפות בחומרים. מכיוון שהאפשריות לתקלה מסוג זה מגוונות ורבות אנו ממליצים לפנות אלינו באופן אישי על מנת לנסות ולאתר בעיות בהגדרות הדפדפן, אבטחה וכו'. *מרכז התמיכה איננו אמור לתמוך בבעיות קצה אישיות אך למרות האמור לעיל, ינסה כמיטב יכולתו מתוך ניסיונו המצטבר לנסות ולסייע במקרים כאלה.

עמדת המידע וה moodle הינן שתי מערכות נפרדות. שינוי שנעשה בעמדת המידע לא תמיד מתעדכן מיידית במערכת ה Moodle.

יש לבדוק שמערכת השעות מופיעה בצורה תקינה בעמדת המידע.

במידה ולא יש לפנות לרכזות הפקולטה. במידה וכן יש לפנות למרכז התמיכה בהוראה מקוונת במייל Motir@hit.ac.il ולצרף צילום של מערכת השעות כפי שמופיעה בעמדת המידע או להתקשר ל 03-5026566.