צללית של של אנשים
סמדר רון
מנהלת אקדמית

אם אתם מעצבי פנים בתחילת דרככם המקצועית, או מרותקים לעולם החנויות ורוצים להבין את המחשבה מאחורי התכנון המסחרי – הגיע הזמן להפוך למומחים בתחום התכנון המסחרי!

ייעוץ והרשמה
טלפון6404*
מזכירות סטודנטים
טלפון03-5026998

על הקורס תכנון חנויות מתקדם

קורס תכנון חנויות מתקדם מיועד למעצבי פנים, אדריכלים, מנהלי מותגים, יזמים ואנשי מקצוע מהתחום המסחרי , המעוניינים לרכוש ידע וכלים פרקטיים בתכנון חללים מסחריים.

  • מעצבי פנים ואדריכלים –המעוניינים בהרחבת הידע שלהם בתכנון מסחרי ובלמידה כיצד לשלב שיקולים שיווקיים, חוויתיים ותפעוליים בתכנון חנויות.
  • מעצבים מתחילים ובעלי סטודיו עצמאי – המעוניינים להיכנס לעולם המסחרי ולרכוש כלים, שיאפשרו להם להציע שירותים בתחום התכנון המסחרי.
  • מעצבים ותיקים – המעוניינים להתעדכן במקצוע, להכיר מגמות חדשות, טכנולוגיות ושיטות עבודה עדכניות בעיצוב חללים מסחריים.
  • מנהלי מותגים וקמעונאים– המעוניינים להבין כיצד עיצוב החנות משפיע על חווית הלקוח, וכיצד ניתן להשתמש בתכנון נכון לחיזוק זהות המותג והגדלת מכירות.
  • יזמים ובעלי עסקים קמעונאיים– שמקימים או מנהלים חנויות ורוצים לקבל כלים לתכנון חכם של החלל המסחרי שלהם.

מבנה הקורס:

  • הרצאות מעשיות ועשירות בתוכן
  • ניתוח פרויקטים (קייס-סטאדי) מהארץ והעולם
  • תרגולים מעשיים וסימולציות
  • נטוורקינג עם עמיתים למקצוע

מטרות הקורס

פיתוח מומחיות בתכנון מסחרי
הקורס מספק הבנה מעמיקה של עולם התכנון המסחרי, תוך שילוב עקרונות אדריכלות, עיצוב פנים ושיווק, מתוך התפיסה כי חנות אינה רק נקודת מכירה, אלא מרחב חוויתי שמספר סיפור, מחזק את זהות המותג ומניע לפעולה.

רכישת כלים פרקטיים לעבודה בעולם הקמעונאי
הקורס מעניק כלים מעשיים ויישומיים משלב הרעיון ועד הביצוע, בין אם מדובר בחנות בודדת או ברשת חנויות. דגש על תכנון; ארגונומיה מסחרית וזרימה חכמה במרחב הקמעונאי; מסחור חזותי; ניהול והיכרות עם תהליכי עבודה מול גורמים רלוונטיים; אסטרטגיות תכנון לרשת חנויות; מודולריות ומודלים הניתנים לשכפול.

שיווק והבנת הפסיכולוגיה הצרכנית
תכנון חנויות אינו רק עניין של אסתטיקה. הוא מבוסס על רעיון מרכזי שעומד בהלימה עם זהות המותג ותכנון מבוקר של חוויית הקנייה: תכנון צירי תנועה במרחב משפיע על תהליך קבלת החלטות, ואסטרטגיות תצוגה מדגישות מוצרים ומעודדות מכירה; שימוש בניתוח נתונים ככלי עזר לקבלת החלטות לגבי חלוקת החלל ותכנון התצוגה.

חדשנות
הבנת האינטגרציה בין חנויות פיזיות לדיגיטליות, שילוב כלים דיגיטליים ואינטראקטיביים כתומכי מכירה, הטמעת עקרונות קיימות וחומרים חדשים.

הכנה לעבודה מול יזמים, רשתות ומנהלי פרויקטים
עבודה מול גורמים בענף הקמעונאי דורשת היכרות עם תהליכי קבלת החלטות וניהול פרויקטים: מנהלי מותגים, קניונים, ספקים ויזמים. הקורס מעניק כלים להצגת קונספטים בצורה מקצועית, ניהול תהליכים מורכבים ושיתוף פעולה יעיל עם לקוחות ושותפים עסקיים.

תכנון מסחרי הוא אומנות המשלבת אדריכלות, עיצוב פנים ושיווק. בעולם זה, אין די בשיקולים אסתטיים בלבד ונדרשת הבנה מעמיקה של התנהגות צרכנים, אסטרטגיות מיתוג ומגמות שוק.

 

ציטוט

בעידן שבו החנות הפיזית והנוכחות הדיגיטלית משתלבים, החנויות הופכות ממרחב לרכישה למרחב חי, שמעורר חוויה, רגש וחיבורים חדשים. מעצבים נדרשים להרחיב ולחדד את ארגז הכלים שלהם כדי ליצור חללי מסחר יעילים וסוחפים כאחד. סמדר רון

מה לומדים?

  • פיתוח קונספט בהתאמה לאסטרטגיית מותג
  • תכנון רשת חנויות וקונספטים הניתנים לשכפול
  • הבנת התנהגות צרכנים והפסיכולוגיה מאחורי התכנון
  • יצירת נרטיב מוצר ותכנון בהתאם
  • מסחור, מיצוב סחורה, תכנון חלונות ראווה
  • שילוב טכנולוגיות דיגיטליות במסע הצרכן
  • ארגונומיה וקנה מידה כמנופים לעידוד מכירות
  • תאורה וחומרי גמר ייחודיים לחללים מסחריים
  • עבודה מול קניונים ויועצים מקצועיים
  • ניהול לוחות זמנים בפרויקטים מסחריים

איך לומדים?

32 שעות אקדמיות לאורך שמונה מפגשים בני 4 שעות אקדמיות כל אחד, בין השעות 21:30-18:00

לימודים פנים אל פנים עם אפשרות ללימודים היברידיים או מרחוק למעוניינים

על המרצה

סמדר רון היא מעצבת חנויות בעלת ניסיון של למעלה משני עשורים. במהלך השנים תכננה, ניהלה עיצוב והובילה צוותים עבור מותגים מובילים בארץ, כגון אדידס ישראל, ובחו"ל, עבור שאנל באסיה. בנוסף, יזמה והקימה רשת מרכזי העשרה לגיל הרך, המעודדת פיתוח חשיבה יצירתית ופתרון בעיות באמצעות משחק, ייעצה למותגים, לימדה עיצוב במסגרות שונות, ואף עסקה והדריכה בתחום היוגה.

סמדר היא בוגרת תואר ראשון ושני בעיצוב, ובמסגרת לימודיה כתבה תזה שבחנה את תפקיד החנות הפיזית בעידן הקניות הווירטואליות.

הקורס מבוסס על יותר מעשרים שנות עשייה, מחקר ולימוד של העולם המסחרי. הוא מעניק למשתתפים כלים ייחודיים שאינם נלמדים בבתי ספר לעיצוב, אלא נרכשים מתוך עבודה מעשית וניסיון רב-שנים.

שאלות ותשובות

כן! במהלך הקורס מתקיימים תרגולים מעשיים, סימולציות מקצועיות וניתוח של קייס-סטאדי מהארץ ומהעולם, כדי שתוכלו ליישם את הכלים הנלמדים באופן פרקטי.

בהחלט. הקורס מתקיים בשעות הערב (21:30-18:00) כדי להתאים גם לאנשי מקצוע עובדים.

בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות יקבלו תעודת גמר מקצועית, המעידה על השלמת הלימודים בקורס.

בהחלט! הקורס מעניק ידע מעשי עדכני ומספק כלים יישומיים הנדרשים למעצבי פנים, אדריכלים ויזמים המעוניינים בשדרוג מקצועי והתמחות בתכנון חנויות ברמה גבוהה, להרחבת הפוטנציאל העסקי ומגוון הלקוחות.

תכנון חנות הוא שילוב בין אדריכלות, עיצוב פנים, שיווק והבנה של התנהגות צרכנים. חנויות מתוכננות היטב מושכות לקוחות, מגבירות מכירות ומשפרות את חווית הקנייה. הקורס מקנה הבנה מעמיקה כיצד למקסם את הפוטנציאל של חללים מסחריים.

הקורס משלב בין ידע תאורטי, כלים פרקטיים ותרגול מעשי, תוך מתן דגש על חדשנות ומגמות עדכניות בעולם התכנון המסחרי. בנוסף לכך, המשתתפים זוכים לנטוורקינג מקצועי עם אנשי תעשייה ובוגרים.

הקורס מתאים למעצבים מנוסים, שרוצים להרחיב את הידע שלהם ולהתמקצע בתכנון מסחרי; למעצבים מתחילים, המעוניינים להשתלב בתחום הקמעונאות; למנהלי מותגים ויזמים שרוצים לקבל השראה או כלים לתכנון חכם. ניסיון קודם איננו דרישת חובה, אולם רקע בעיצוב פנים או אדריכלות יכול להוות יתרון.

תקנון חוק המכר לקריאה