חדשות והודעות

המכון דורג במקום הראשון מבין המוסדות הלא אוניברסיטאיים בעולם!

 
HIT - הוא המוסד האקדמי הלא אוניברסיטאי היחיד בארץ אשר מופיע בדירוג ויקיפדיה ואשר זכה למקום מכובד מאד מתוך עשרות אלפי אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה בעולם! פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא מכון טכנולוגי חולון , ציין בסיפוק כי הוא רואה בהישג מרשים וחשוב זה תוצאה של העשייה המשותפת של הסגל ושל המוסדות המנהלים גם יחד.
 
'ויקיפדיה' , מיזם האנציקלופדיה השיתופית המקוונת, פיתחה שיטת דירוג למוסדות האקדמיים המשפיעים בעולם על פי מדדי חשיפה ואזכורים ב'ויקיפדיה'. הדירוג פותח על ידי שני חוקרים מאוניברסיטאות בצרפת: חוזה לאגס ודימה שפליאנסקי אשר השתמשו בכמה מרכיבים לקביעתו ביניהם אלגוריתמים מסוימים אשר מצויים בשימוש גוגל לדירוג אתרים בתוצאות מנועי חיפוש ומספר האזכורים של המוסדות המדורגים ב-24 המהדורות של 'ויקיפדיה' בשפות השונות שכללו כ- 17 מיליון מאמרים.
 
 
אוניברסיטאות בריטיות ותיקות ומוערכות כגון קיימברידג' ואוקספורד מובילות את הרשימה ולאחריהן אוניברסיטאות מארה"ב כגון הרווארד, פרינסטון וקולומביה. מבין האוניברסיטאות בישראל, האוניברסיטה העברית בירושלים נמצאת במקום ה־ 47 בעולם , לאחריה הטכניון במקום ה- 108 בעולם, בהמשך הדירוג אוניברסיטת תל אביב במקום ה- 168, אוניברסיטת אריאל במקום ה- 321 ואילו המכון הטכנולוגי חולון סוגר את רשימת המוסדות האקדמיים הישראליים במקום ה-670 המכובד מתוך 1025 אוניברסיטאות ומכללות .