חדשות והודעות

מרכז היזמות והחדשנות ב-HIT באירוע בנושא הסברה בשיתוף בכירי מערך ההסברה הישראלי


כנס HASBARA NOW נערך על רקע המלחמה ומאמצי ההסברה המתמשכים מפרוץ המלחמה ביום שבת ה-7.10.23.

 

מרכז היזמות והחדשנות ב-HIT באירוע בנושא הסברה בשיתוף בכירי מערך ההסברה הישראלי

 

אירוע הסברה שנערך השבוע על ידי FUTURE HIT, מרכז החדשנות והיזמות של HIT מכון טכנולוגי חולון הוא אחד המיזמים המעניינים שמתרחשים במכון מאז ימי הלחימה. כנס 'Hasbara NOW' במעמד נשיא HIT – פרופ' אדוארד יעקובוב, בהשתתפות מומחי ההסברה המובילים בישראל ביניהם - ראש ענף חדשנות ומיתוג ישראל במשרד החוץ – רן נתנזון, בכירה במערך ההסברה הלאומי – אילנה שטיין, מנכ"ל ברנדי ולשעבר ראש מערך הסושיאל של צה"ל – מרום סיני, מייסדת Vibe Israel - ג'ואנה לנדאו, ממקימי אתר ההסברה IsraelFAQ - ד"ר רון עדני, מנכ"ל ארגון מסע - עופר גוטמן.


FUTURE HIT יזמו את הכנס במטרה לפתח פתרונות חדשים ויצירתיים לאתגרי ההסברה הישראלית, עם דגש מרכזי על ההסברה הכל כך נדרשת בקמפוסים ברחבי ארצות הברית. קהל היעד של הפתרונות שהוצגו מיועדים לסטודנטים ולסגל בארץ ובחו"ל, ומטרתו לתת להשראה ולפיתוח פתרונות יצירתיים. 9 הצוותים עמלו על אריזת הרעיון והפיצ' שלהם במשך יממה שלמה.


בין הרעיונות שעלו היו: סרטוני אנימציה בסגנון 'ניר וגלי' שיציגו את טיעוניה של ישראל, משחק מחשב אינטראקטיבי מז'אנר אימה-הישרדות בו משחקים כבליין במסיבה ברעים שמנסה להינצל מידי החמאס, אתר שירכז את כל התכנים ההסברתיים וגם סרטוני דיבייט שייוצרו על ידי בינה מלאכותית. חלק מהמצגים קיבלו הזמנות להשתלבות בפרויקטים הסברתיים. 


טלי מלאך, מנהלת FUTURE HIT במכון טכנולוגי חולון: "אירועי ה-7 לאוקטובר המחישו בצורה הקרה ביותר כיצד לצערנו קמפוסים בארה"ב הפכו לחממות של שנאה ואנטישמיות. במיוחד בתקופות כמו אלו אנו מאמינים שעל ידי איחוד כוחות של סטודנטים ומומחים, נוכל ליצור פתרונות יעילים ומשמעותיים שיקדמו את מאמצי ההסברה הישראליים בקמפוסים בארצות הברית ומעבר לכך. 


אילנה שטיין, בכירה במערך ההסברה הלאומי: "אנשים פועלים מתוך רגש, הבעיה שלנו היא שהדור הצעיר ברובו בעולם מעורב רגשית עם הצד השני. הם לא יודעים את המידע המלא, והם מובלים רגשית מבלי שיש להם מידע קונקרטי. לכן אנחנו באמת מנסים לפעול ולהבליט את ההיבט האנושי. אחד האתגרים הגדולים שלנו זה להגיע לדור הצעיר ולגרום לו להיות מעורבים רגשית עם הצד שלנו במטרה לגרום להם לרצות לדעת יותר. הסיפור האנושי יוצר אצלם סקרנות."


רן נתנזון, ראש ענף חדשנות ומיתוג ישראל, משרד החוץ: "התפתחות הכלים הטכנולוגיים מאפשרת לכל אחד להפוך למסבירן. אם הייתם אומרים לי לפני 100 ימים שלישראל יהיה מרחב לגיטימציה כדי להמשיך בעוצמה הזו ובאינטנסיביות הזו, רוב המומחים בארץ היו אומרים שזה לא אפשרי. בפועל אנחנו רואים שהמצב בפועל הרבה יותר טוב."


מרום סיני, מנכ"ל חברת הסושיאל ברנדי, ממקימי מערך סושיאל בצה"ל: "הקהל הצעיר בעולם לא יודע איפה ישראל, אבל הם כן יודעים שישראל זה רע. צריך להתעסק במיתוג בקרב הקהל הצעיר כדי שידעו איפה זה עזה ולמה הגבול הצפוני עם לבנון הוא למעשה גבול עם חיזבאללה. טיקטוק, אחת הפלטפורמות הכי חזקות היום בקרב הצעירים, היא גם אחת הפלטפורמות שבה ישראל הפסידה בצורה המשמעותית ביותר."