חדשות והודעות

10 נקודות שחשוב לבדוק כשמגיעים ליום פתוח

1.
 
חיבור למקום
עד כמה התחושה חיובית כשנכנסים למוסד? זהו המקום בו תבלו יום יום ולפעמים יותר במשך שלוש/ ארבע שנים.
 
2.
תוכנית הלימודים – תיאורטי ומעשי
חשוב לוודא שתוכנית הלימודים משלבת קורסים תיאורטיים ומעשיים. השילוב בין השניים מעיד על מקצועיות ותורם בהבנת החומר והטמעתו בתעשייה.
 
3.
שיחות עם בוגרים וסטודנטים
שיחות עם בוגרים נותנות תחושה של הוכחה להצלחה. בוגר מהווה אינדיקציה נוספת למתעניין בדבר העשייה בתעשייה ועד כמה מוסד הלימודים והתחום שבחר ללמוד יתרמו לו בתעשייה המפתחת. גם שיחות עם סטודנטים חשובות. הם אלו שיספרו על חווית הלימודים – השיעורים, הבחינות, ההפסקות, הסיוע, הרצאות אורח ועוד.
 
שיחות עם סטודנטים ובוגרים
4.
סגל אקדמי
הסגל האקדמי הוא קבוצת המרצים שעתידים ללמד אותך בתקופת הלימודים. מומלץ ליזום שיחה עם מספר אנשי סגל המסתובבים ביום הפתוח ולהבין מהצד שלהם מי האנשים שלומדים ומלמדים במחלקה ולמה כדאי ללמוד דווקא במחלקה זו.
 
5.
עזרה בשעת צורך
בכל מוסד אקדמי קיים מרכז סיוע לסטודנט. המרכז אחראי לתמוך בסטודנט בשעת הצורך במידה וחווה קושי לימודי, נפשי או כלכלי. חשוב לבדוק האם המוסד תומך בסטודנטים בעלי לקויות למידה, בסטודנטיות בהריון או בחופשת לידה (גם אבות טריים. כדאי לדעת בשעת צורך למי לפנות, היכן נמצא מרכז הסיוע, מהן שעות הקבלה וכן מה הזכויות שלך במוסד.
 
6.
הכוון תעסוקתי
בכל מוסד אקדמי קיים מרכז הכוון תעסוקתי לסטודנט. המרכז אחראי לסייע לסטודנט במציאת עבודה בתחום, בהכנה לראיונות עבודה, בכתיבת קורות חיים, במרכזי הערכה, מארגן ירידי תעסוקה וכדומה.
 
7.
צוות העובדים
עד כמה העובדים שירותיים, אדיבים ומקבלים בסבר פנים יפות את הסטודנטים. סיבוב קצר במוסד ומעבר בין הפקולטות יכול להבהיר זאת בצורה מהירה. בכל זאת, אתם עתידים להיעזר בהם בעתיד.
 
8.
אגודת הסטודנטים
בכל מוסד אקדמי קיימת אגודה המרכזת את הזכויות של הסטודנט. מלבד ימי כיף, מסיבות פתיחת שנה, יום סטודנט והרשימה עוד ארוכה... האגודה מייצגת את זכויותיך בתור סטודנט. על כן, חשוב להכיר איפה האגודה ממוקמת פיזית במוסד ועד כמה היא פעילה.
 
אגודת הסטודנטים
9.
שירותי חנייה ותחבורה ציבורית
הגעה ליום לימודים מיוזע או להבדיל רטוב מגשם, יוצרת אווירה לחוצה ולא נעימה למשך היום. חשוב לוודא מרחב חנייה גדול בסביבת המוסד, רצוי שיהיה ללא עלות שלא יעמיס על התשלומים הקיימים וכמו כן, תחבורה ציבורית (אוטובוסים, רכבת) נגישה ותחנות קרובות למוסד.
 
10.
דרושים
כדאי לבחון גם את המוסד והמחלקה מהיבט מודעות ה"דרושים". מוסד לימודים המוכר ומוערך בתעשייה הוא מוסד שכדאי ללמוד בו. חשוב לבדוק אילו דרישות קיימות בתעשייה, והאם קיימת דרישה ספציפית לתואר מהמוסד/מחלקה שבחרת.

 

אם המוסד שביקרת בו ענה לך על כל הקריטריונים שהצגנו בצורה טובה, כנראה שזה המוסד המתאים לך, בהצלחה!