עולם הבריאות הדיגיטלית

תואר ברפואה ? יש עוד אופציה

 

רועי ומרים, שייכים למחזור הראשון בעולם של סטודנטים שלומד את תוכנית הלימודים החדשנית של המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. לקראת היום הפתוח של המחלקה רצינו לשמוע מה דעתם על הלימודים במחלקה.

 

 

לפני כמחצית השנה פתח HIT את המחלקה הראשונה בעולם לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. תכנית לימודים חדשנית להכשרת אנשי מקצוע, נדרשים, אשר יגשרו על הפערים בין הטכנולוגיה לרפואה. בוגרי התוכנית, שאף משמשת כמסלול קדם רפואה, מיועדים לעמוד בחוד החנית של חדשנות ויצירתיות בכל הקשור לפתרונות פורצי דרך בתחומים רפואיים.

 

הסטודנטים הרבים שנרשמו לתוכנית החדשה לא ידעו באמת למה לצפות, לכן לקראת היום הפתוח של המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה רצינו לשתף אתכם מה חושבים סטודנטים שהתחילו השנה ללמוד בתוכנית. שוחחנו עם שני סטודנטים האחד ממסלול הבוקר והשנייה ממסלול הערב. 
 

רועי אפרת, סטודנט שנה א' במחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה במסלול בוקר מספר: הגעתי לתכנית לאחר שנת לימודים אחת במדעי המחשב. "הלימודים במחלקה הם בדיוק מה שהיה חסר לי", הוא אומר. "אני אמנם בתחילת הדרך ולא החלטתי עדיין אם לפנות ללמוד תואר ברפואה, אבל החשיפה לשילוב שבין טכונולוגיה ורפואה, כפי שבא לידי ביטוי בלימודים במחלקה, הביאו אותי לשקול ללכת ולעשות תואר ברפואה.

 

בהמשך השיחה שיתף "כשבאתי לפני שנה ליום הפתוח שמעתי את ראש תוכנית ד"ר רפי ברכאן (מיסד התכנית) מדבר על כך שהם מכווני מטרה ומתמקדים רק מה שאנו באמת צריכים ומכינים אותנו לשטח עצמו. אני יכול להעיד שזה זה מאוד מורגש בלימודים. הכל מאוד ממוקד. אני ממליץ על התואר הזה בגלל הייחודיות שלו וההתאמה לפרקטיות ולעיסוק בעתיד".

 

מרים חזנוב, לומדת בשנה א' מסלול ערב והגיעה ללימודים עם תואר ראשון במערכות מידע. "תקופת הקורונה גרמה לי להחליט להתמקד בתחום הרפואי", היא אומרת. "החלטתי להירשם ללימודים במחלקה ואני יכולה לומר כבר בשלב המוקדם הזה שאני נהנית ומקבלת ידע שמעולם לא נחשפתי אליו. הרושם הוא שפשוט לקחו בפינצטה את מה שחשוב ומעבירים לנו. אני אוהבת את העובדה שיש לנו אפשרות להחליט לאיזה כיוון נפנה רק בשלב מאוחר יותר, כולל תואר ברפואה בשלב הזה מעניקים לנו ידע טכני ופותחים בפנינו את מגוון האפשרויות. 

 

חשוב לי לציין את היחס האישי היוצא דופן ואת ההיענות לבקשות. האופציה ללמוד במסלול ערב, אמנם כרגע פחות משמעותית, לאור העובדה שרובנו עדיין עובדים מהבית, אולם כאשר נחזור לעבודה היא בהחלט מאפשרת לשלב את השניים".