חדשות ואירועים

מה עושים עם זה? תואר בטכנולוגיות למידה

עידן צזנה, בוגר התואר הראשון בטכנולוגיות למידה על החיים כ-Game Designer

 

עידן צזנה

 

עוד בטרם התחיל עידן צזנה את לימודיו האקדמיים לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון ב-2016, הוא ידע שהוא מעוניין להתעסק במשחקיות ובחוויית משתמש, "שמעתי מחבר שהיה איתי בצבא על הפקולטה ב-HIT והבנתי שיש אחוז לא מבוטל של לימודי תכנות במהלך התואר, לצד לימודים שעוזרים להבין טוב יותר חוויית משתמש" מספר צזנה.


היום עידן צזנה מעצב משחקים (Game Level Designer) בחברת המשחקים הישראלית בבעלות סינית, PLAYTIKA. "ביום יום שלי אני עובד בצוות והמשימות משתנות לפי הדרישות. לעיתים מדובר בתיקון באגים ולעיתים בשיפור ופיתוח של משחקים חדשים" מספר צזנה ומוסיף כי הוא "יוצא דופן" במחלקה שלו, שם עובדים לצידו בעיקר בוגרי תארים במדעי המחשב ותקשורת חזותית. 


"במהלך התואר לימדו אותנו לשים לב לשלושה ערכים מרכזיים- ידע, הבנה ויישום וזה אחד הדברים שאני לוקח איתי לכל משחק שאני מעצב", מספר צזנה. "הרי שבכל שלב במשחק, אנחנו כמפתחים צריכים חשוב האם זהו חלק שבו השחקן יצטרך את הידע, הבנה או יישום ומתוך נקודת המוצא הזאת לפעול ולעצב". 


לימודי התכנות ועיצוב חוויית משתמש מהווים חלק בלתי נפרד מהתואר הראשון ולכן אין זה מפתיע שרבים מהבוגרים מוצאים עצמם בעולמות הגיימינג. "בכל פעם שאני מעצב משחק, אני חושב על השחקן שמשחק בו. איך הוא רואה את המשחק? האם עליי להשתמש בפאסיביות או אקטיביות כדי למשוך אותו? לאיזה מצב הוא מעוניין לשאוף אם ברצונו לנצח? אלו רק חלק מהשאלות שאני שואל את עצמי כדי להבין אותו" מספר צזנה ומוסיף כי בראייה לאחור, כל הפרויקטים שלו בתואר כללו יצירת מערכת משחקית כזאת או אחרת, גם למטרות לימודיות, "כשאנשים נהנים הם לומדים יותר".


טכנולוגיות הלמידה מספקות פתרון מיטבי למצבי למידה מגוונים. יותר ויותר ארגונים ומוסדות מבינים כי יזדקקו למפתחי הדרכה וטכנולוגיות למידה במחלקות ההדרכה והפיתוח הארגוני. יותר חברות יפנו לחברות המתמחות בפיתוח הדרכה ויותר כסף יושקע בסטארט-אפים של טכנולוגיות למידה. כדי לתת מענה לגידול זה נדרשים יותר ויותר מומחים לפיתוח למידה מקוונת שישתלבו במשק במקצוע שהדרישה לו עולה בקצב מהיר.

 

ד"ר דן כהן-וקס, ראש החוג לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה: "בעידן הנוכחי מומחיות בטכנולוגיות למידה דורשת להפעיל תהליכי חשיבה מעמיקים שמתכתבים עם מגוון מיומנויות שנלמדות בפקולטה: חשיבה, פיצוח והתאמה של קונספטי הדרכה המותאמים לתנאים אותנטיים של ארגון, תקשורם באמצעות עיצוב חוויות וממשקי משתמש עכשוויים ומימושם באמצעות פיתוח מגוון טכנולוגיות. 
ארגז הכלים של הבוגר.ת שלנו מותאם היטב לצרכים של ארגונים בתחומי טכנולוגיות הלמידה: למידה והדרכה ארגונית, עיצוב ממשק חווית משתמש ופיתוח טכנולוגי".