במסגרת קורס ייחודי יצרו הסטודנטים תהליך הכשרה משלב הפיצוח ועד לפתרון שהוטמע במערכת ניהול למידה.
סטודנטים מציגים את תהליך העבודה והפתרון המוצע מול הלקוח ונציגים רלוונטיים מהנהלת HIT
בשנים האחרונות, המערכת האקדמית סופגת קיתונות של ביקורת אשר גורסות כי זוהי העת לשינוי פניה של האקדמיה לעולם היישומי והפרקטי שאנו חיים בו. הטענה שהאקדמיה מוקדשת כל כולה לטובת עולם המחקר והידע היא איננה נכונה, במיוחד כאשר בוחנים קורסים אקדמיים, שאת תוצאותיהם ניתן לראות ולמדוד בשטח.
קורס "פרויקטים מיוחדים" הינו קורס פרקטי המעמיד את הסטודנטים בפני צורך אמיתי, אתגר אותנטי של לקוח (ארגון/חברה/מוסד) ומטרתו להקנות סביבת "פרקטיקום" כאשר בסופו הסטודנטים יוצרים פתרון יישומי. יוזם הקורס, ראש מינהל הפקולטה לטכנולוגיות למידה, אורן בן אהרון ודיקנית הפקולטה, פרופ׳ גילה קורץ רואים בקורס סנונית ראשונה להעמקת מקצועיות הסגל המינהלי של המכון הטכנולוגי חולון ולהענקת מיומנויות מעשיות להכשרת עובדים עבור הסטודנטים.
בשנה החולפת, הוקדש הקורס לאתגר שהלקוח בו הוא לא אחר מאשר HIT מכון טכנולוגי חולון, ניהול כשירויות של רכז.ת פקולטה. את הקורס הוביל מוטי אלנקווה, מומחה ללמידה ארגונית ומרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה. "הקורס למעשה מדמה בצורה הטובה ביותר את עבודת השטח, אנליזה של הלקוח ומיפוי צרכים ועד השגת פתרון הלמידה והטמעתו" מספר אלנקווה. במהלך הקורס הסטודנטים עבדו יחד כדי ליצור מערכת שתאפשר בניית תהליך הכשרה של רכזות אקדמיות חדשות.
אתר "הברזייה" שהוטמע במערכת ה- Moodle הארגונית
לוח שנה אקדמי שהפך אינטראקטיבי המסייע בהבנת תכנית עבודה שנתית | "מפת ממשקים אינטראקטיבית" – כל עובד.ת יכולים בקלות להבין מיהם גורמי הממשק הרלוונטיים עבורם |
"זה היה קורס שממש מדמה את התעשייה שבחוץ. היה לנו לקוח אמיתי, שהוא המכון, עם בעיה אמיתית ורצון אמיתי להטמיע פתרון" מספרת רז מהל, בוגרת הפקולטה לטכנולוגיות למידה ואחת היוצרות של הפרויקט, אשר מציינת כי הכלים שרכשה בקורס סייעו לה בהשתלבות בשוק פיתוח ההדרכה שבו היא עובדת היום.
מערכת החפיפה עבור רכזות חדשות שיצרו משתתפי הקורס היא תוצאה של מחקר מעמיק ומקיף שערכו הסטודנטים כדי לענות על אחד האתגרים הגדולים ביותר במערכות אקדמיות. "תפקידה של הרכזת האקדמית חולש על המון תחומים. לכן, כאשר מגיעה רכזת חדשה, לא תמיד יש את הזמן או האפשרות להעביר לה את החומר שצריך והמון דברים נופלים בין הכיסאות" מספרת לימור כהן, רכזת תואר ראשון במינהל האקדמי ורפרנטית הפרויקט מטעם הלקוח (HIT).
הסטודנטים בקורס עברו בין הרכזות השונות ב-HIT , שאלו ותחקרו אותם על דרך עבודתם בניסיון למצוא פתרון טכנולוגי מיטבי ובר יישום. שיאו של התהליך התרחש כמה שבועות לאחר סיום הקורס בו הוצג הפתרון ונחשפה פלטפורמת "הברזייה" לקהל היעד אליו הוא מיועד – כלל הרכזות במכון.
בתמונה: רז מהל, סטודנטית בקורס מציגה את הפלטפורמה במפגש חשיפה לכלל הרכזים
בסופו של דבר, תוצרי הקורס הפכו למערכת שמוטמעת בימים אלו ממש ברחבי המכון. "מדובר בפרויקט, שבמידה והיינו מסתייעים עבורו בחברה חיצונית, היה מגיע לעלות כוללת של יותר מ-100 אלף שקלים" מספרת כהן.
מלבד העובדה כי הסטודנטים המשתתפים בקורס רכשו כלי עבודה מקצועיים אשר יסייעו להם בעתיד בתפקידי פיתוח הדרכה, הסטודנטים התנסו גם במנהל עסקים ויזמות אשר מאד חשובים במציאות מתפתחת ומשתנה כמו שלנו.