שבוע בינלאומי יווני

משלחת גדולה של 16 סטודנטים ו-4 מרצים מהמכון בשבוע מלא פעילויות ואירועים בינלאומיים באוניברסיטת HMU-Hellenic Mediterranean University בכרתים.

שבוע בינלאומי יווני
שבוע בינלאומי יווני
שבוע בינלאומי של רב-תחומיות וקשרים אקדמיים בכרתים

משלחת גדולה של 16 סטודנטים ו-4 מרצים מהמכון בשבוע מלא פעילויות ואירועים בינלאומיים באוניברסיטת HMU-Hellenic Mediterranean University בכרתים. המשלחת כללה סטודנטים וסטודנטיות מפקולטות שונות, ולוו על ידי המרצים בבית הספר ללימודים רב תחומיים, שהשתתפו במהלך הסמסטר בקורסים בינלאומיים בנושא קיימות חברתית ומיומנויות רכות ויזמיות, המשלבים עבודת צוות בינלאומית.

לאחר סמסטר של עבודה בזום עם סטודנטים וסטודנטיות ממדינות שונות באירופה, השבוע הבינלאומי ביוון היווה שבוע מסכם, בו נפגשו הסטודנטים עם הקולגות הבינלאומיים לעבודה משותפת על סדנאות, פרויקטים, מצגות סופיות ופעילות תרבותית.

פרויקטים בקורס Inclusive Internationalization עליהם עבדו סטודנטים בצוותים בינלאומיים על נושאים שונים הציגו יכולות מתקדמות בפיתוח רעיון יזמי בגישה רב-תחומית ובשיתוף פעולה גלובלי. עבור עמותת Handicap International, אשר מעלה את המודעות לשדות מוקשים שנותרו בשטח ומסכנים את העוברים ושבים, פיתחו הסטודנטים פלטפורמת למידה e-learning אשר מדריכה את המשתמש בעזרת אתגרים, משחקים וחידות, כאמצעי לימוד.

נציגי העמותה הביעו התלהבות מהפרויקט והביעו את כוונותיהם לשלב את המערכת באתר של Handicap International לשם הכשרת עובדים והדרכות בבתי ספר. בפרויקט זה השתתפו הסטודנטים עמית כהן וגיא כהן, ואת הצוות הינחה אלי יעקובזון, מרצה בבית הספר. בפרויקט אחר בהנחיית מנוליס לורקיס, פיתח צוות הסטודנטים סביבה וירטואלית של סופרמרקט אשר בעזרת משקפי VR מאפשרת לילדים עם אוטיזם לחוות את חוויית הקניות שמהווה עבורם אתגר.

המערכת שפיתחו מקנה היכרות עם החוויה והתמצאות במרחב, תוך ויסות כמות האנשים והרעשים במקום. המשתמש מבצע משימות כגון רכישת מוצרים, התניידות עם עגלת סופרמרקט ותשלום בקופה. הפרויקט בו השתתף בן סימני, סטודנט למדעי המחשב, לצד סטודנטים מפורטוגל, בלגיה ויוון, זכה לתגובות נלהבות. מכון בכרתים שעובד עם ילדים עם אוטיזם מתכוון להטמיע את המערכת ולבחון באמצעותו שיטות טיפול חדשות. אלו הן רק שתי דוגמאות מתוך שורה של פרויקטים מאלפים ומועילים עליהם שקדו הסטודנטים בצוותים בינלאומיים.

"קיבלו את פנינו בהתלהבות ובכבוד. הפרויקטים היו מחברים ומלמדים, אפשרו לנו ללמוד תוכניות, כלים ושפה חדשים. קיימנו פגישות סביב הפרויקטים לדוגמה: פרויקט בנושא יצירת משחק לאנשים עם אוטיזם, פרויקט של פיתוח פתרונות חקלאיים בני קיימא לקהילות באפריקה. הפגישות התקיימו ברוח של עבודת צוות וחדשנות. במהלך השבוע נוצרה תחושת אחווה ומשפחתיות בין השותפים הישראלים לאירופים, והחוויה הייתה מלאה בתרומה אישית וחברתית." סיפרה גליה ניומן, סטודנטית שנה שלישית לעיצוב פנים ב-HIT.

השבוע כלל גם הרצאות וסדנאות מפי נציגי HIT, שזכו לתגובות נלהבות על חדשנותם. פרופ' גילה קורץ, דקנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה, נתנה הרצאה על אתגרים והזדמנויות בשימוש ב-AI באקדמיה, ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים נתנה הרצאה על הערכת איכות קורסים פרויקטליים, ד"ר אלעד שגב, מרצה בכיר בבית הספר נתן הרצאה על יצירתיות פרקטית, אלי יעקובזון דיבר על קנבס המודל העסקי.

המשלחת הפגינה מצוינות מקצועית ואקדמית, והסטודנטים הוכיחו את כישורי ההנהגה והמעוף שלהם. בית הספר ללימודים רב-תחומיים ממשיך לפתח קשרים בינלאומיים ושיתופי פעולה פוריים, המעניקים לסטודנטים התנסות מקצועית ואקדמית יקרת ערך.

הסטודנטים והסטודנטיות שהשתתפו בשבוע זה זכו לתמיכה של המשרד הבינלאומי עבור הטיסה והשהייה. המשרד הבינלאומי רואה חשיבות גדולה בשיתוף הסטודנטים בתכנים בינלאומיים קצרי או ארוכי טווח. פעילות זו מתכתבת עם הנחיות המל"ג לבינאום האנגלית וקידום הבינלאומיות בהשכלה הגבוהה.