תערוכת פרויקטי גמר של תואר ראשון בטכנולוגיות למידה – מחזור י"ב, תשע"ח

פרויקטי הגמר של הסטודנטים לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה הוצגו בתערוכה חגיגית בגלריה ויטרינה במכון. פרויקט הגמר מסכם ומיישם את הידע המקצועי שנרכש בשלושה תחומי ליבה הנלמדים בתואר הראשון: פיתוח הדרכה, אפיון ועיצוב ממשקים ופיתוח טכנולוגי. 

 

פרויקטי הגמר של הסטודנטים לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה הוצגו בתערוכה חגיגית בגלריה ויטרינה במכון. פרויקט הגמר מסכם ומיישם את הידע המקצועי שנרכש בשלושה תחומי ליבה הנלמדים בתואר הראשון: פיתוח הדרכה, אפיון ועיצוב ממשקים ופיתוח טכנולוגי.

הפרויקט מתבצע עבור לקוח אמיתי ונותן מענה לצורך הדרכתי ארגוני במהלכו הסטודנטים מבצעים תהליך הכולל: איתור וניתוח צרכים, אפיון ופיצוח פתרון, פיתוח תוצר, עיצובו והערכתו. הפתרון מכוון לפיתוח תוצרים ברמה מקצועית גבוהה וליצירת ערך מוסף לארגונים.

השנה הוצגו 24 פרויקטים עבור מגוון ארגונים – ציבוריים, עסקיים, חינוכיים וחברתיים

 

בחלקו השני של הערב, הוצגו במליאה שישה פרויקטים נבחרים. נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב ציין בפתיחת האירוע: "אני מלא גאווה וזה תענוג גדול להיות כאן. כל הפרויקטים שהוצגו בפני מציגים נושאים מאוד חשובים לאקדמיה, לתעשייה, לחברה, לאנשים בודדים – זה מאוד חשוב שאנחנו עונים לצרכים האמיתיים. אני מתרשם מאוד מהאיכות והייחודיות של הפרויקטים, אופן הביצוע ואופן ההצגה. זו גאווה גדולה שיש לנו בוגרים כאלה. הפקולטה לטכנולוגיות למידה מובילה את אחד התחומים החשובים בחיי היום יום, כיוון שזהו תחום פורץ דרך שאינו יודע גבולות ונותן מענה לבעיות אמיתיות". 

 

 

Intune – כלי נגינה אינטראקטיבי לטיפול בילדים עם אוטיזם

היוצרים: אביחי טבריס, יעל חיים שומלה ועופר האופטמן

עבור: בית הספר "ניב"

מנחות: יעל אבני ורותם ישראל פישלזון

 

 

'InTune' הוא כלי נגינה אינטראקטיבי, הנועד לסייע למטפלים בילדים עם אוטיזם ליישם טיפולי חיקוי בתנועה עשירים וחווייתיים, באמצעות שימוש במוזיקה כמשוב לחיקוי נכון.

הכלי מיועד לשני משתתפים, כאשר אלו מנגנים מעליו באמצעות תנועות ידיים ללא מגע פיזי. על כל משתתפ/ת לחקות את תנועות האחר/ת בתורו/ה. ככל שהחיקוי מדויק יותר, כך מפיק הכלי מוזיקה עשירה ועוצמתית יותר, כמשוב להצלחה. ניתן לתעד את התרגולים בכלי בממשק התוכנה הנלווית לו, ולאחר מכן לצפות בתיאום בין המטפלים לבין מטופליהם באמצעות מערכת המעקב.

 

 

365 – מערכת למעקב אחר אירועי היום והמלצות לבוש לפי מזג אוויר

היוצרים: אברהם שמואל ונועה טימר

עבור: אקים ישראל

מנחות: ד"ר היילי מרום ורותם ישראל פישלזון

 

 

מערכת 365 נועדה לסייע לאנשים בעלי מוגבלות שכלית ברמה בינונית-נמוכה להתמודדות עם כישורי חיים שונים ופעילויות היום יום הנראות לנו כפשוטות ומובנות מאליהן. המערכת כוללת סביבת משתמש וסביבת ניהול. סביבת המשתמש מוצגת על גבי מסך מגע לצורך תפעול נגיש, מהיר ונוח.

בסביבה מוצג מזג אוויר עדכני והמלצות לפרטי לבוש מתאימים, סדר היום האישי של כל דייר ואפשרות לשחק במשחק אינטראקטיבי לתרגול התאמת פרטי לבוש למזג האוויר. בסביבת הניהול ניתן לערוך ולהוסיף דיירים, לקבוע סדר יום אישי לכל דייר, פעילויות, חדשות ועדכונים. בנוסף, ניתן לצפות בלוחות זמני הדיירים בצורה מרוכזת.

 

 

eMotion – לימוד ותרגול הבעות פנים

היוצרים: בר שבתאי ושיר דהן

עבור: HIT מכון טכנולוגי חולון (ד"ר גילי פלג)

מנחות: פרופ' מיקי רונן ורותם ישראל פישלזון

 

 

eMotion הינה מערכת סימולציה שמאפשרת ליצור פעילויות ללימוד ותרגול הבעות פנים, בשיתוף קורס בנושא הנלמד במכון הטכנולוגי חולון. במערכת ניתן ללמוד על הבעות של רגשות שונים ועל תנועות הפנים באופן חוויתי המאפשר ללומד להתנסות בעצמו ביצירה של הבעות ותנועות שונות. מרצים, מורים או שותפים ללמידה יכולים ליצור פעילויות עבור לומדים אחרים.

 

 

ALEHOP

היוצרים: אלה זיו וצוף בן אליעזר

עבור: צופי-ים תל אביב

מנחים: ד"ר דן כהן-וקס, ינאי זגורי

 

 

ALEHOP הוא אתר מובייל שמטרתו לשנות את תפיסת התפקיד של המדריכות והמדריכים בצופי-ים תל אביב. האתר מציב עבורם משימות מאתגרות אותם עליהם לבצע בעולם האמיתי ולאחר הביצוע לדווח על ביצוע המשימה באתר. האתר משלב אלמנטים של משחוק על מנת להעלות מוטיבציה ורצון להשתמש באתר כמו לוח תוצאות וקבלת ניקוד עבור ביצועים חוזרים וכן אלמנטים חברתיים כמו שיתוף הביצועים והעלאת תמונות.

 

 

עכשיו מתרגלים – לומדת תרגול לקראת מבחן עיוני מסכם

היוצרים: דניאל ביטון ונועה נבון

עבור: עמותת "הגל שלי"

מנחים: אורן בן אהרון ונגה רזניק

 

הלומדה כוללת סרטוני המחשה שהופקו במיוחד ודמות מלווה

 

מערכת דיווח למעקב אחר ביצועי המשתמשים

 

הלומדה "עכשיו מתרגלים" פותחה עבור עמותת "הגל שלי" אשר הוקמה במטרה להעניק לנוער במצבי סיכון הזדמנות להצליח באמצעות גלישת גלים. מטרת הלומדה לסייע לחניכי העמותה לתרגל את החומר הנלמד במהלך קורס חצי שנתי, לקראת המבחן המסכם. כל זאת, בדגש על העברת החומר בצורה אינטראקטיבית ומהנה מתוך הבנה שמדובר על נערים עם בעיות קשב, שמתקשים ללמוד מחוברת קריאה. בין הנושאים: תיאוריה ראשונית לגלישה, התמודדות עם מצבים מסוכנים בים, איך נוצר גל, ועוד.

לצורך מעקב אחר התרגולים שמבצעים חניכי תוכנית "מגדלור" בלומדת "עכשיו מתרגלים", פותחה סביבת דיווח ובקרה ייחודית עבור המדריכים. בסביבה, יוכלו המדריכים לצפות בהתקדמות החניכים בלומדה ובתוצאותיהם כדי לזהות נקודות חולשה לקראת המבחן.

 

 

Switch

היוצרים: מיכל עמיחי ושחר וידר

עבור: בית ספר בן גוריון, כפר סבא

מנחים: ד"ר דן כהן-וקס, ד"ר ליזי כהן

 

 

Switch הוא מחולל משחקים אינטראקטיביים  מסוג סדר והתאמה, המותאם למסכי רב-מגע. המשחקים הנוצרים באמצעות מחולל זה, מיועדים לשני שחקנים או יותר. המחולל מאפשר שילוב מדיה מסוגים שונים: תמונות, סרטונים וקטעי שמע, ובעזרת מעט מקוריות ודימיון, ניתן לייצר באמצעותו פעילויות מגוונות ברמות חשיבה שונות. צד העורך של המחולל מכיל מאגר משחקים מוכנים מראש, שניתן להעתיק ולערוך. כמו כן, לאחר יצירת משחק חדש ניתן לשתפו, ולהוסיף אותו אל המאגר הקיים.

 

 


 

ד"ר ליזי כהן, רכזת פרויקטי הגמר בירכה את הסטודנטים על הגעתם לקו סיום בציטוט של נלסון מנדלה:

"אבל אני גיליתי את הסוד – אחרי טיפוס על הר גבוה, מוצאים עוד הרים רבים לטיפוס. עצרתי כאן רגע למנוחה, כדי להציץ בנוף המפעים המקיף אותי, להביט לאחור אל המרחק שעברתי. אבל אני יכול לנוח רק לרגע, שכן יחד עם חירותי באה אחריות, ואייני מעז להשתאות, שכן צעדתי הארוכה טרם הסתיימה". 

 

לצפייה בכל פרויקטי גמר הכנסו לכאן

 

 


 

תמונות מהארוע

(צילום: טל אביגד)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם: 15/11/2018

קריאה נוספת