שוקולד, מישהו?

אפליקציה חדשה שפותחה במחלקה לטכנולוגיות למידה הלהיבה את המבקרים בפסטיבל השוקולד במתחם "התחנה" ואפשרה להם להכיר את המתחם ולאכול הרבה שוקולד תוך-כדי משחק "חפש את המטמון" בגרסת המאה ה-21

אפליקציה חדשה שפותחה במחלקה לטכנולוגיות למידה הלהיבה את המבקרים בפסטיבל השוקולד במתחם "התחנה" ואפשרה להם להכיר את המתחם ולאכול הרבה שוקולד תוך-כדי משחק "חפש את המטמון" בגרסת המאה ה-21.
 
אם הסתובבתם בפסטיבל השוקולד במתחם 'התחנה', בתאריכים 13-15.2.14, וודאי יצא לכם לראות את צוות 'חפש את המטמון' משוטט בין התחנות ומחלק שוקולד מתוק.
שרי חזי וקרין יוספי, סטודנטיות שנה ג' במחלקה לטכנולוגיות למידה השתמשו באפליקציה Treasure-HIT כדי לפתח ולהפעיל את המשחק כחלק מפרויקט הגמר שלהן במחלקה.
ישבנו איתן לשיחה כדי להבין קצת על הפעילות ועל המשחק בכלל:

שרי וקריןשרי: "המשחק 'חפש את המטמון' הוא משחק המתנהל באמצעות הסמארטפון, כתחרות בין קבוצות או יחידים או כאתגר אישי/ קבוצתי.
מדובר על אפליקציה סלולרית שמורידים לנייד, בין אם זה אייפון או אנדרואיד, ואפשר לשחק וללמוד יחד על המיקום בו נמצאים."
קרין: "במהלך המשחק צריכים השחקנים לזהות תחנות בעזרת רמזים שמוצגים להם ולהגיע אליהן פיסית. הרמזים יכולים להיות תמונה, תמונה משולבת טקסט, טקסט או קישור לכתובת אינטרנט או סרטון ברשת."
שרי: "פסטיבל השוקולד התקיים השנה במתחם "התחנה" בתל-אביב. לאחר שהפעלנו ב"תחנה" משחק סלולארי לילדים במהלך החנוכה, פנה אלינו מנהל המתחם והציע שנפתח ונפעיל משחק דומה גם לאירוע פסטיבל השוקולד.
מה שעשינו בפועל היה לפתח את פעילות התוכן בהתאם למקום. יזמנו פגישה כדי להבין את הצרכים והראייה של המפיקה בהתאם ליכולות שלנו ושל המשחק. הוחלט על פיתוח שאלות מותאמות על מתחם 'התחנה' ועל שוקולד בכלל. כדי להתחיל בפיתוח השאלות ובניית הרמזים עשינו מחקר על המקום, מה מעניין בו, מה אפשר ללמוד שלא מבינים רק מלהסתכל על המקום. כמו כן, גם על שוקולד – שזה היה תענוג בפני עצמו."
קרין: "חשוב לציין, שהפעילות הייתה מורכבת מכמה חלקים. תחקור התוכן, פיתוח והבניית התוכן והפקה בפועל. אני חושבת שזה היה אתגר לשתינו על אף הניסיון שרכשנו בפעילויות קודמות והתנסויות כאלה או אחרות בעבר; להתמודד לבד עם הפקה בסדר גודל כזה."
 
 
שביט כהן, מפתח האפליקציה, בוגר התואר וכיום מרצה במחלקה, סיפר לנו איך נולד הרעיון:
כמחלקה העוסקת בפיתוח למידה רצינו להציע כלי שיאפשר לבנות משחקי חפש את המטמון בצורה קלה, ידידותית ונוחה. הרעיון המקורי היה לעודד מורים ליישם למידת חקר בחוץ, תוך משחק ושימוש בסמארטפונים שיש היום לכל אחד.
 
שימוש במערכת במהלך הפעילות במהלך פסטיבל השוקולד

 
את המערכת Treausre-HIT פיתחתי כחלק מהתיזה שלי לתואר שני ב"מדיה חברתית וטכנולוגיות רשת" שבו אני לומד במסגרת שיתוף פעולה של המחלקה עם אוניברסיטת לינאוס.
 
לשמחתי, רבים כבר משתמשים במערכת ויוצרים משחקים מרתקים ללמידה וגם לאירועים משפחתיים וחברתיים.

בפסטיבל נכחו כ-13,000 איש ורבים מתוכם הפעילו את המשחק ונהנינו.
לדברי המשפחות:
"משחק חוויתי ומלמד לכל המשפחה!", "זו הייתה חוויה משפחתית, לעבור בין התחנות, לחשוב יחד מה התשובה הנכונה, היה דרייב!", "מאוד נהנינו לשחק וגם לזכות."
 
המערכת פותחה על ידי המחלקה לטכנולוגיות למידה.
פיתוח גרסה ראשונה: שביט כהן
צוות הפרויקט: פרופ' מיקי רונן, דן כהן וקס, גיא סקל, רותם ישראל.
תרמו לאפיון והפיתוח: אורן בן-אהרון ונגה לביא-רזניק

 

קריאה נוספת