ההחלטה איזה מקצוע ללמוד לא היתה פשוטה עבור ג'אז ורשינין, מנהל מחלקת פיתוח למידה וניהול ידע בבזק בינ"ל. רק כשהיה בן 32 שמע על התואר בטכנולוגיות למידה הנלמד במכון וכבר בראיון הקבלה הוא הרגיש שהוא מצא בדיוק את מה שחיפש כל-כך הרבה זמן.
ההחלטה איזה מקצוע ללמוד לא היתה פשוטה עבור ג'אז ורשינין, מנהל מחלקת פיתוח למידה וניהול ידע בבזק בינ"ל. רק כשהיה בן 32 שמע על התואר בטכנולוגיות למידה הנלמד במכון וכבר בראיון הקבלה הוא הרגיש שהוא מצא בדיוק את מה שחיפש כל-כך הרבה זמן.
ג'אז ורשנין, 40, עלה לארץ בשנת 1997 מאוקראינה, ומתגורר באבן יהודה.
בשנת 2008 הוא סיים תואר BA בטכנולוגיות למידה. היום הוא מנהל מחלקת פיתוח למידה וניהול ידע בבזק בינ"ל.
מדוע בחרת ללמוד דווקא טכנולוגיות למידה? "אני יכול להעיד על עצמי שמגיל צעיר אני אוהב טכנולוגיה, ואני אוהב את כל מה שקשור בללמד, להדריך ולהעביר ידע. התואר בטכנולוגיות למידה הוא תואר שמציע שילוב בין שני הדברים. כשהתחלתי את הלימודים כבר עסקתי בתחום ההדרכה בבזק בינ"ל, ולמעשה שם גם שמעתי על התואר הזה. אורן בן אהרון, היום איש סגל במחלקה, עבד איתי בבזק בינ"ל כשהיה סטודנט במחלקה, והוא זה שסיפר לי על התואר.
הייתי אז בן 32, וחיפשתי תואר שיוכל לקדם אותי מבחינה מקצועית. עד היום אני זוכר את ההתרגשות לפני ראיון הקבלה שעברתי אצל ראש המחלקה , פרופ' מיקי רונן. אשתי ישבה בחוץ והחזיקה לי אצבעות. יצאתי מהראיון עם תחושה ש"הגעתי הביתה", פתאום הבנתי, שזה למעשה מה שחיפשתי כל החיים.
שנות הלימודים עברו כל-כך מהר בשבילי. אני חושב שהרלוונטיות של מה שנלמד במהלך התואר לתחום העיסוק שלי ברמה היום-יומית היא שהפכה את הלימודים למסע כל-כך מרתק עבורי.
מה זה אומר להיות מנהל מחלקת פיתוח למידה וניהול ידע? ברמת הארגון זה תפקיד מאד משמעותי. המחלקה שלי ואני למעשה אחראים על כל טכנולוגיות הלמידה בארגון, על פיתוח מערכי שיעור, על הטמעה של מוצרים או שירותים חדשים ועוד. בשנתיים האחרונות הטמענו מערכת LMS (מערכת לניהול למידה) אשר נמצאת תחת אחריותנו ומרכזת את כל תהליכי הלמידה בארגון. זה פרויקט גדול שהושלם ממש לאחרונה.
תפיסת התפקיד שגיבשתי במהלך השנים הובילה אותי לשכנע את ההנהלה של בזק בינ"ל שנכון יהיה אם גם תחום ניהול הידע יהיה באחריות המחלקה שלי. מבחינתי, חיבור הדוק בין הכשרה ולמידה בזמן ההדרכה לבין ידע שאמור לשמש אותנו אחרי ההדרכה הוא מתכון מנצח. למעשה, המחלקה בראשה אני עומד אחראית על כל הידע הקיים בארגון, והפיכתו לידע מנוהל. צריך לזכור שבזק בינ"ל הוא ארגון מעולם התקשורת. יש הרבה עדכונים ושינויים כל הזמן, ולמערכת תומכת, העומדת לרשות העובדים בכל רגע נתון יש חשיבות עצומה לארגון. היום, על-ידי שאילתה או חיפוש פשוט כל עובד יכול לשלוף בזמן מינימלי כל פריט מידע נחוץ. אני מאמין שידע שמגיע בזמן הנכון ובקונטקסט הנכון הופך את הלמידה ליותר רלוונטית.
מה החלום שלך, מבחינה מקצועית? הייתי רוצה להשפיע על ארגונים נוספים באותו אופן שהשפעתי על תרבות הלמידה בבזק בינ"ל. מתרבות למידה מסורתית, פרונטלית שהיתה נהוגה עד לפני כמה שנים לתרבות למידה המשלבת בתוכה גם טכנולוגיות למידה מתקדמות ועדכניות. הלמידה בארגון היום הרבה יותר אפקטיבית ,יעילה וידידותית למשתמש. זה תורם למוטיבציה של העובדים בכל הדרגים, ובהיבטים רבים תורם ליעילות ולרווחיות של החברה. לשמחתי, הנהלת בזק בינ"ל מבינה את החשיבות הרבה של תחום זה לארגון וכולם מרוויחים מזה.
ב 3 השנים האחרונות אני משמש כיועץ עצמאי לחברות בתחום טכנולוגיות למידה ומיומנויות רכות (Soft Skills). בין לקוחותי חברות כמו קסטרו ושטראוס. זאת דרך טובה בשבילי להעביר את הידע והנסיון שלי, ולהשפיע על חברות נוספות.
משהו שלא כולם יודעים עליך? כבר קרוב ל 7 שנים אני חבר בוועדת ההיגוי של כנס הלמידה הארצי. זהו כנס המתקיים פעם בשנה ובכל פעם משתתפים בו קרוב ל 1,000 איש. זה תפקיד התנדבותי אך אני נהנה מכל רגע וגם יכול להשפיע על התפתחות קהילת ההדרכה בארץ.