פרס בינלאומי לפרופ' גילה קורץ וד"ר דן כהן וקס

פרופ' גילה קורץ דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה וד"ר דן כהן-וקס, מרצה בכיר בפקולטה, זכו בפרס על "רעיון המחקר הטוב ביותר" על מחקרם בנושא משחק לימודי שיתופי מונחה על ידי רובוט חברתי, אותו הציגו בכנס המקוון Knowledge Management Conference 2020 שהתקיים בחסות אוניברסיטת ליסבון.

 

פרופ' גילה קורץ דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה וד"ר דן כהן-וקס, מרצה בכיר בפקולטה, זכו בפרס על "רעיון המחקר הטוב ביותר" על מחקרם בנושא משחק לימודי שיתופי מונחה על ידי רובוט חברתי, אותו הציגו בכנס המקוון Knowledge Management Conference 2020 שהתקיים בחסות אוניברסיטת ליסבון.

 

Escape NAO – חדר בריחה מלווה רובוט חברתי מהערוץ של טכנולוגיות למידה – HIT באתר Vimeo

בשנתיים האחרונות, הפקולטה לטכנולוגיות למידה זיהתה את הפיתוח והמחקר הממוקד ברובוטים אנושיים כתחום פוטנציאל תרומה משמעותית ללמידה ולהדרכה. מדובר בתחום העוסק בשימוש ברובוטים הדומים לבן אנוש ולחקות את תנועותיו ומחוותיו. פרופ׳ גילה קורץ וד״ר כהן-וקס הובילו את מאמצי הפיתוח והמחקר בפקולטה תוך שהם מנצלים את יכולותיו של הרובוט ככלי להעצמת חוויות למידה והדרכה, תוך טיפוח העשרת התהליך ביצירתיות, בידור, הנאה וסקרנות. 

 

מחקרם של גילה ודן החל לפני כשנתיים תוך שהם מובילים צוות סטודנטים מהפקולטה בתהליך עיצוב, פיתוח והערכה של חדר בריחה בנושא היסטוריה של מדינת ישראל. במסגרת זו, הרובוט שימש כמנחה בחדר, תוך שהוא מעצים את הלמידה וההנאה שבשימוש בסביבה זו.

 

בשנה האחרונה, גילה ודן מובילים ביחד קבוצת סטודנטים נוספת ומפתחים פעילות הדרכה עבור בני הגיל שלישי להשתתפות ברשתות חברתיות כדוגמת אינסטגרם. משבר הקורונה שפקד את העולם, הופך את הפרויקט לרלוונטי כאמצעי שעשוי להציע דרך אפקטיבית עבור בני הגיל השלישי בהתקשרות עם בני משפחתם במציאות שכופה בידוד חברתי. בימים אלו, מסתיים השלב הראשון בפיתוחה של הסביבה ומתחיל בחינת מימושה המעשי. 

פורסם: 7/7/2020

קריאה נוספת