פרויקט גמר של סטודנטיות מהפקולטה לטכנולוגיות למידה מאפשר לילדים לתרגל מיומנויות ניהוליות.
צילום מסך מתוך הפרויקט
דור העתיד כבר משתמש בלא מעט יכולות טכנולוגיות חדשניות כחלק מחיי היום יום שלו, במשחק ובלימודים. שתי סטודנטיות בפקולטה לטכנולוגיות למידה, החליטו לפתח אפליקציה אשר תאפשר להם לתרגל מגוון מיומנויות רכות אשר יהוו עבורם בסיס והכנה לעולם התעסוקה העתידי.
מימין לשמאל: טליה קוטלר ושיר עינב
טליה קוטלר ושיר עינב, סטודנטיות בשנה ג' בפקולטה לטכנולוגיות למידה מסבירות:
"פרויקט הגמר שלנו בהנחיית ינאי זגורי, מרצה ורכז פרויקטי הגמר וטל קליין, מרצה ומתכנתת בצוות הפיתוח, עוסק באימון ופיתוח של מיומנויות רכות בקרב ילדים גילאי 9-12 באמצעות פלטפורמת משחקים המבוססת על טכנולוגיית AR (מציאות רבודה).
צילום מסך מתוך הפרויקט
מציאות רבודה היא טכנולוגיה שבאמצעותה אלמנטים וירטואליים גרפיים מוטמעים בזמן אמת על גבי הסביבה הפיזית של העולם האמיתי. במסגרת פרויקט הגמר פיתחנו אפליקציה הכוללת שלושה משחקים מבוססי AR שכל אחד מהם מאמן מיומנות רכה שונה: הסתגלות לשינויים, הקשבה אפקטיבית וחשיבה לוגית.
הרעיון לפרויקט צמח בהאקתון "The FUTURE Challenge" שהתקיים במאי 2020, במסגרת מרכז היזמות של HIT ובו השתתפו יעל טל וטל לינדנפלד, סטודנטיות בשנה ד' מהפקולטה לעיצוב במכון. לאחר ההאקתון יעל וטל החליטו להמשיך לפתח את הפרויקט והגישו אותו כהצעה לפרויקט גמר בפקולטה לטכנולוגיות למידה.
אנחנו קיבלנו את הפרויקט והתחלנו לעבוד יחד איתן. במהלך תכנון ואפיון המשחקים בפלטפורמה עבדנו כצוות אך חילקנו את התפקידים כך שיעל וטל היו אחראיות על העיצוב והנראות של הפלטפורמה ואנחנו היינו אחראיות על פיתוח התוצר בפועל. הפיתוח נעשה באמצעות מנוע unity ושימוש בערכת הפיתוח "Google ARCore" המאפשרת לפתח יישומים מבוססי AR עבור מכשירי אנדרואיד".
צילום מסך מתוך הפרויקט
בימים אלה מתבצע תהליך ההערכה של הפרויקט שכולל ראיון מומחה עם פרופ' גילה קורץ דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה, ובדיקת שימושיות לקבוצה של 13 ילדים בקהל היעד.
"במהלך התצפית על הילדים ראינו שהם מאוד מתלהבים מטכנולוגיית ה-AR וגילו מוטיבציה גבוהה לשחק במשחק. העבודה עם טכנולוגיית ה-AR הייתה מאתגרת מאוד כיוון שמדובר בטכנולוגיה חדשנית ולכן לא כל הפונקציות עובדות בצורה חלקה ויש באגים שאין לנו שליטה עליהם. עם זאת, אנחנו בטוחות שבשנים הקרובות הטכנולוגיה תתפתח ותצבור תאוצה ויעשה בה שימוש בתחומים רבים, בין השאר בעולם פיתוח המשחקים והלמידה".
צילום מסך מתוך הפרויקט
החזון העומד מאחורי הפרויקט הוא להכין ילדים לעולם התעסוקה הדינאמי של המאה ה-21 על ידי אימון ופיתוח מיומנויות רכות (soft skills) כבר בגיל צעיר. מיומנויות מסוג זה מבוקשות מאוד בעולם התעסוקה של היום, אך בפועל אינן נלמדות כראוי במסגרת מערכת החינוך. שילוב טכנולוגיית ה-AR נועד להפוך את הלמידה לפעילה ולעורר מוטיבציה בקרב הילדים.
פורסם: 02/08/2021