סטודנטית, בוגרת, מרצה

רותם ישראל-פישלזון החלה את דרכה האקדמית כסטודנטית במכון, כיום היא ממשיכה כמרצה אהובה. משבר הקורנה שם, לדבריה, את טכנולוגיות למידה בקדמת הבמה.

 

רותם ישראל-פישלזון החלה את דרכה האקדמית כסטודנטית במכון, כיום היא ממשיכה כמרצה אהובה. משבר הקורנה שם, לדבריה, את טכנולוגיות למידה בקדמת הבמה.

 

כשרותם ישראל-פישלזון, מרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה, חשבה על תואר אקדמי, היא חשבה בהתחלה על עיצוב. "לאחר שהתמיינתי ללימודי עיצוב פנו אלי מהמכון ואמרו לי שלפי הנתונים אני מתאימה לתואר אחר במכון. יש לי בגרות בפסיכולוגיה, הדרכתי כקצינה בצבא ואני גרפיקאית בהכשרתי, מסתבר שהכל התחבר. הגעתי ליום הפתוח של הפקולטה לטכנולוגיות למידה, שוחחתי ארוכות עם פרופ' מיקי רונן ז"ל שהייתה דקאנית הפקולטה והחלטתי להירשם באותו יום", היא נזכרת.
"הייתי באחד המחזורים הראשונים של התוכנית, ששילבה עיצוב, הדרכה וטכנולוגיה, והשילוב הזה של גם וגם וגם היה הדבר שהכי קסם לי".

עם סיום התואר הראשון התקבלה רותם ללימודי תואר שני בשבדיה. כיום בטל"מ יש תואר שני אבל אז טרם היה, אולם בזכות שיתוף פעולה בינלאומי של HIT, התקבלה רותם יחד עם עוד 5 בוגרים של הפקולטה לתוכנית מצטיינים לתואר שני באוניברסיטת לינאוס בשבדיה ( Linnaeus ) וזכתה במלגת לימודים מלאה. ההתמחות שלה היתה בנושא Social Media and Web Technologies.
כבר באמצע לימודי התואר השני, החלה לעבוד בפקולטה כמתרגלת ולאחר מכן כמרצה.

"החזרה למכון הייתה מתבקשת" אומרת רותם. "מבחינתי מדובר במסלול ישיר לפיתוח המקצועי שלי וגם בהזדמנות להחזיר חזרה ולהעשיר את הסטודנטים בידע שצברתי בתעשייה ובתואר השני".
בימים אלה עומדת רותם בפני סיום הדוקטורט, אותו היא עושה באוניברסיטת תל אביב בהנחיית ד"ר ארנון הרשקוביץ מבית הספר לחינוך בנושא "פיתוח יצירתיות וחשיבה חישובית אצל ילדים, באמצעות משחקים לימודיים".

"בעקבות הקורונה גברה המודעות לטכנולוגיות למידה", היא אומרת. "אם בעבר התחום הזה קושר רק למט"ח וללומדות הרי שהיום כבר יודעים שטכנולוגיות למידה נמצאות בכל הסקטורים במשק. מדובר באחד המקצועות המבוקשים ביותר בתעשייה: חברות הדרכה, סטארט אפים, חברות טלקומוניקציה ועוד, זו אחת הסיבות שבוגרי טל"מ נחטפים לעבודה בתעשייה כי הם מביאים איתם ידע נרחב ופרקטיקה שאין לה תחליף. מדובר בתואר הכי פרקטי שקיים ואנחנו המובילים בתחום והכי יישומיים", אומרת רותם. "בעשור האחרון הגענו למצב שבוגרים שלנו נמצאים בתפקידי מפתח בתעשייה והם בעצמם מגייסים את הסטודנטים והבוגרים הטריים של הפקולטה לתפקידים שונים. הסטודנטים רוכשים במהלך הלימודים יכולות תכנות, עיצוב והדרכה. יש כאן ערך מוסף שכן במהלך התואר הסטודנטים רוכשים יכולות תכנות מתקדמות ומפתחים מגוון תוצרי טכנולוגיות למידה כגון אתרים, אפליקציות, לומדות ומשחקים לימודיים".

 

פורסם: 17/03/2021

עודכן לאחרונה: 18/03/2021

קריאה נוספת