סטודנטים של טל"מ הציגו בכנס צ'ייס

שישה מחקרים של סטודנטים מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT , הוצגו בכנס צ'ייס האחרון והתקבלו בעניין רב.

 

מדי שנה מוקדש מושב לסטודנטים מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב- HIT ומוצגים בו המחקרים המצטיינים שערכו הסטודנטים במהלך בתכנית. מושב הפוסטרים של HIT ידוע בקרב קהילת החוקרים בטכנולוגיות למידה כמאופיין במקוריות הנושאים, ביצירתיות ההגשה וההצגה, ובתרומה להתפתחות המחקרית בתחום.

 

ירדן ברקת ותימור ניסים, בדקו את השימוש של מורים ב- facebook לשם מיתוג עצמי וקידום מוניטין מקצועי. הן בחנו את רמת המודעות של המורים לכך שהפלטפורמה של הפייסובק יכולה לשמש אותם לצרכי מיתוג עצמי מקצועי וגילו שמורים רואים בפייסובק סביבה שיש להתגונן מפניה, ומפני התלמידים ועדיין לא מועדים לפוטנציאל שיש לסביבה זו לקידומם המקצועי.

 

חן שרייבר ושרון אורן חקרו את הקשר בין שימוש ב- waze ולמידת הדרך. הם בחנו באיזו מידה מפתחים המשתמשים ב- WAZE תלות באפליקציה והאם יש לכך קשר לזמן שלוקח להם ללמוד את הדרך בעצמם. הם מצאו שמשתמשי – waze עשויים לפתח תלות במכשיר , דבר שעושי לפגוע במהירות למידת הדרך.

 

לאחר הכנס קיבלו שני הזוגות פניה לפרסם מאמר מורחב בכתב עת מקצועי למורים.

 


מימין לשמאל: חן שרייבר ושרון אורן

 



עוד הציגו בכנס:

 



קארין לסקר ושירן אהרוני, הציגו את מחקרם בנושא תגובות ותחושות של משתמשי facebook לקבלה ו/או אי-קבלה של לייקים (likes). הן בדקו כיצד מגיבים משתמשים לקבלה של לייקים ולאי קבלה של לייקים והאם יש קשר בין התגובה למידת ההערכה העצמית של המשתמשים. מחקרם מצא שקיים קשר מובהק בין תגובות שליליות כלפי לייקים להערכה עצמית נמוכה , כך שככל שההערכה העצמית נמוכה יותר כך התפיסות השליליות בנוגע לאי קבלת לייק עולות.

 


סטודנטיות מהפקולטה לטכנולוגיות למידה. מימין לשמאל: שירן אהרוני, סיוון גיורא, טל פיש, קארין לסקר, חן שרייבר ושרון אורן

 


סיוון גיורא ושחר ברוקס, מחקר שעוסק בסיבות שבגינם מורים פותחים קבוצות וואצאפ עם תלמידיהם.

 


נעמה אייזנרייך ואבי ברששת, הציגו את מחקרם שעוסק בהפרות בטחון מידע בוואצאפ על ידי עובדים במוסדות בטחוניים.

 


וטל פיש ונוי פרץ הציגו מחקר העוסק בתופעה של הוראה בכיתה בה לכל הסטודנטים יש מחשבים ניידים אישיים.

 

כל המחקרים בהנחייתה של ד"ר חגית מישר-טל.

 

מימין לשמאל: אבי ברששת ונעמה אייזנרייך 

קריאה נוספת