משחקים, נהנים ולומדים

משחקי "חפש את המטמון" ו"חידון חולון" נערכו לראשונה באמצעות טלפונים סלולאריים

מי אמר שפלאפונים ובית ספר לא הולכים ביחד? שיתוף פעולה בין מינהל החינוך בעיריית חולון לבין המחלקה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי HIT הוכיח שאפשר ליצור חוויית לימודים אחרת.
 
 
תלמידי כיתה ז במוזיאון
ילדי כיתה ז' במוזיאון צילום: אלי נאמן ואלישבע אדלמן
 
בשבוע שעבר התקיים בחולון "יום מקוון", בו השתתפו כ- 1,000 תלמידי כיתות ד' מ-11 בתי ספר בעיר. לראשונה, התבסס האירוע על משחק בסגנון "חפש את המטמון", שהופעל באמצעות הטלפונים הסלולאריים של התלמידים. הילדים עברו בין תחנות שהוצבו בחצר בית הספר שלהם והשתתפו במשימות הקשורות להיסטוריה של חולון ולאתריה השונים. לסיכום, קיימו הילדים שיחת וידאו עם ראש העיר, מוטי ששון, שסיפר להם על ילדותו בעיר ועל עבודתו וענה על שאלותיהם.
 
היום (ראשון) התקיים מיזם אינטראקטיבי משותף נוסף – "חידון חולון", בו השתתפו תלמידי כיתות ז' מחטיבות הביניים בעיר, שסיירו ברחבי חולון, בלוויית מורה ונהג וענו על שאלות הנוגעות לעיר ולהיסטוריה שלה, שהופיעו על גבי המסכים במכשירים הסלולריים של התלמידים.
 
במקום הראשון בחידון זכו תלמידי חטה"ב "אילון" – ליהי אלישקוב, שיר קרן ליאני, יסמין כסיף ושקד כהן. במקום השני זכו תלמידי חטה"ב "יגאל אלון" – שחר סידון, דדי לניאדו, אביעד סעדו, שקד לבריש ודניאל לין. במקום השלישי זכו שתי חטיבות ביניים: חטה"ב "אורט" עם התלמידים חיים זהר, ליאן הרשקוביץ, נועם לוין ועדן בונדרצ'וק וחטה"ב "הרצוג" עם התלמידים בן בנימינוב, אורן קייזר, יונתן מולקנודוב, ניקול יעקובי וקרן קוטיקוב.
 
ילדי כיתה ז' בתחנת פליבוקס, צילום: אלי נאמן ואלישבע אדלמן
 
המיזם התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק בין פרופ' מיקי רונן מהמחלקה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי חולון וצוותה שפיתחו את המשחק באפליקציית Treasure-HIT, לבין יהודית בר און, מנהלת האגף לחינוך יסודי בעיריית חולון, סמדר ספקטור-דנון, מנהלת המוזיאון לתולדות חולון וצוותה והפיקוח על התקשוב במחוז תל-אביב של משרד החינוך.
 
לדברי מוטי ששון "חולון של היום שונה מאד מזו שהייתה פעם. למרות היותה עיר שמתפתחת ומתחדשת כל הזמן, חשוב להכיר גם את ההיסטוריה שלה ולדעת כיצד הכל התחיל. יש לקוות שהשימוש באמצעים טכנולוגיים חדשים הקרובים ללבם של התלמידים, יגרום להם לרצות ללמוד עוד, לחקור ולהעמיק אודות העיר בה הם חיים".
 
לדברי פרופ' מיקי רונן "המכשירים הניידים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של הילדים. הקושי הוא לשכנע את המבוגרים שאפשר וכדאי לגייס אמצעים אישיים אלה לשימוש במסגרות הפורמאליות של בית הספר. אני מקווה שהחוויה שהתרחשה בחולון, תשמש דוגמה גם בישובים נוספים".
קריאה נוספת