"התואר שדרג אותי מקצועית וצייד אותי בידע תיאורטי וניסיון מעשי"

לילך גל, סטודנטית שנה ג' במחלקה לטכנולוגיות למידה, חיה ונושמת הדרכה עוד מתקופת היותה נערה צעירה ופעילה בסניף הצופים בלוד

 

לילך גל, סטודנטית שנה ג' במחלקה לטכנולוגיות למידה, חיה ונושמת הדרכה עוד מתקופת היותה נערה צעירה ופעילה בסניף הצופים בלוד. התואר במכון הפתיע והקסים אותה: "בכיתה אחת יושבים אנשים שזה עתה סיימו צבא, אימהות ל 3 ילדים, אבא שיש לו ילד בגילי. וזה עובד נהדר. יש בזה קסם". לצד הלימודים היא עובדת במרכז לקידום ההוראה במכון.

 
כנס צ'ייס בהצגת מחקר הסמנריון בנושא WAZE
צילום מתוך כנס צ'ייס בהצגת מחקר הסמנריון בנושא WAZE
לילך גל, 25, במקור מרמלה אך כרגע גרה יחד עם בעלה בבת-ים. היא לומדת במחלקה לטכנולוגיות למידה ('שנה שלישית ואחרונה'), ונהנית מהיכולת לשלב לימודים לצד עבודה בתחום, שרק תורמת לניסיון ולרקע שלה.
 
מדוע בחרת ללמוד דווקא במכון? מדוע דווקא טכנולוגיות למידה (טל"מ)?
לילך גל: "אם הייתם שואלים אותי לפני 4 שנים, מה אני רוצה לעשות שאהיה גדולה, הייתי אומרת –אופטומטריסטית. בהחלט לא מקצוע או שאיפה נפוצים, אבל זה היה מעין חלום ילדות. אז עשיתי פסיכומטרי, פעמיים, כדי להגיע לציון הנדרש והצלחתי, השגתי את הציון. במקביל, התקדמתי במקום העבודה שלי, מכבי שירותי בריאות. מנציגת תמיכה טכנית-טלפונית פנים ארגונית, לתפקיד מפתחת הדרכה. התגלגלתי לתחום ההדרכה אחרי שבצבא עברתי והעברתי קורס פיקוד והדרכה בחיל התקשוב, ואם נלך קצת יותר רחוק, הדרכה הייתה עוד בעורקיי מתקופת הצופים".
 
"במסגרת התפקיד, חיפשתי קורסים בתחום ההדרכה והופתעתי לגלות שיש תואר B.A., מוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה, שכל ייעודו הוא להכשיר מומחים לטכנולוגיות למידה. התלהבתי. נבהלתי. הופיעה שם המילה תכנות, יותר מפעם אחת. חטפתי רגליים קרות. שנה שלמה עברה, לא קיבלתי החלטה. בינתיים התקדמתי בעבודה לרכזת הטמעת מערכות מידע במחלקה ההדרכה, ושוב המחשבות על לימודים התחילו לנקר. זכרתי שהיה תואר שקשור להדרכה, למידה…גוגל קצר ומצאתי אותו. הסתבר שהמכון ממוקם 5 דק' נסיעה מביתו של בן זוגי (כיום, בעלי). לפני כן, לא שמעתי עליו. החלטתי לאזור אומץ ולהירשם. ומה לגבי ציון הפסיכומטרי עליו עמלתי כל כך? מסתבר שממוצע הבגרות שלי היה מספיק."
 
לילך גל ותמר גולן בכנס צ'ייס
בכנס צ'ייס. לילך גל ושותפתה לפרויקט תמר גולן
כשהגעת למכון, מה הכי הפתיע/הרשים אותך?
"הזיכרון הראשון שלי מהמכון הוא שהגעתי לראיון קבלה במחלקה לטכנולוגיות למידה.
עברתי ליד בניין 5 וראיתי מלא סטודנטים זרוקים על פופים בדשא, ממש החזקתי את עצמי מלא להימרח גם על איזה פוף".אני זוכרת שראיון הקבלה נמשך קצת יותר מהמצופה. אורן בן אהרון, אחד המרצים במחלקה היה המראיין, ובמהלך הראיון צללנו לשיחה מעניינת בתחום חווית משתמש- תחום הנלמד במהלך שנה א'. כבר בראיון הרגשתי שאני נמצאת במקום בו אני רוצה להישאר, ושההחלטה ללמוד תואר בטכנולוגיות למידה היא החלטה נכונה עבורי.
 
תתארי לנו את חווית הלימודים לתואר
"אני לומדת במסלול הגמיש, זה מסלול לאנשים עובדים, בו למעשה לומדים פעמיים בשבוע מ-16:00 ויום אחד מלא, זה מאפשר לעבוד משהו כמו 80% משרה, ולאמיצים ממש, גם יותר.
הלימודים במחלקה לטכנולוגיות למידה הם לא משהו שרואים הרבה באקדמיה. מדובר בכיתות קטנות וההרכב האנושי-המקצועי הוא מאד מיוחד. מצאתי את עצמי בכיתה אחת, בה יושבים אנשים שזה עתה סיימו צבא, אימהות ל3 ילדים, אבא שיש לו ילד בגילי. והדבר היפה הוא שזה עובד נהדר. יש בזה קסם".
 
"התואר הזה הוא מעין רכבת הרים, מקצועית ורגשית. כבר בשבוע הראשון לתואר, נתבקשנו להתחלק לקבוצות ולייצר תוצר ופרזנטציה משותפת…וזו הייתה מטלה קטנה מתוך המון מטלות, פרויקטים והזדמנויות שנחשפנו אליהם במהלך התואר. לצד ההתנסויות המעשיות, זכינו לקבל משובים מסגל ההוראה וכן הערכות עמיתים, מהסטודנטים. מפתיע אולי לשמוע, אבל אפשר ללמוד המון מהחברים שלנו. רק לאחרונה, למשל, פיתחתי תוך-כדי התואר אפליקציה המיועדת למתעניינים בתואר במכון. מדובר בתהליך שלם של עבודה: אפיון, פיתוח ועיצוב של האפליקציה, ומדהים בעיני שכל הדברים הללו, ועוד, נלמדים במהלך התואר."
 
בכנס טכנולוגיות למידה שהתקיים במכון
בכנס טכנולוגיות למידה שהתקיים במכון

 
איך התקבלת בשוק העבודה?
"אומנם הגעתי מהתחום, אך אני יכולה להגיד שהתואר צייד אותי במגוון תיאוריות, ידע, טכנולוגיות וניסיון מעשי שללא ספק שדרג אותי מקצועית. כיום אני עובדת במרכז לקידום ההוראה, כאן במכון. במרכז מועברות לאנשי סגל הדרכות וסדנאות בתחומים מגוונים כמו: הוראה מקוונת, עיצוב מצגות, פרזנטציות אפקטיביות ועוד ועוד.
בנוסף, אנו שותפים לכל מיני פרויקטים לקידום הוראה סינכרונית וא-סינכרונית במגוון טכנולוגיות ופלטפורמות.
אני מרגישה שבתפקיד אני עושה טל"מ הלכה למעשה. כך למשל העברתי לסגל האקדמי והמנהלי סדנה: "איך לעצב מצגת מנצחת?". הסברתי, הצגתי והדגמתי למשתתפי הסדנא איך לבנות מצגת מסקרנת, שממגנטת את תשומת הלב ומעודדת קשב וכמובן מעבירה את החומר או המסרים באופן הכי ברור, קליט וזכיר. קיבלתי, ואני עדיין מקבלת, תגובות נפלאות על הסדנא הזו. זה סיפוק אדיר שאנשי סגל משתמשים בטיפים הללו, וזה משמח אותי, כי אני יודעת שכך יותר סטודנטים נהנים משיעורים ברורים, מעניינים ומהנים. זה מה שיפה בטל"מ- זה תחום שדרכו ובאמצעותו ניתן 'לגעת' ולהשפיע על הרבה אנשים."
איפה את שואפת לראות את עצמך בעתיד?
"אני רוצה להמשיך וללמוד לתארים מתקדמים בתחום. אני חושבת שמי שבחר ללמוד ולעסוק בתחום הזה, לא יכול לנוח על זרי הדפנה, ועליו תמיד להישאר עם הראש מעל המים, ללכת לכנסים, מפגשים, להשתתף בוובינרים. אחרת, הופכים מהר מאוד ללא רלוונטים".
 
 
קריאה נוספת