שרית עמר, בת 30 מבת-ים, סיימה את לימודי התואר בטכנולוגיות למידה ב 2010, ומאז היא עושה חיל
שרית עמר, בת 30 מבת-ים, סיימה את לימודי התואר בטכנולוגיות למידה ב 2010, ומאז היא עושה חיל ומועסקת כיום באורט ישראל: ״אורט ישראל הוא אחד השותפים המרכזיים של Google בחינוך, ולשמחתי אני מופקדת מטעמם על ניהול מערך השתלמויות המורים ואנשי החינוך עבור Google.
"Google בחינוך" הוא מערך שהכשיר עד היום למעלה מ 35,000 מורים ואנשי חינוך לשילוב טכנולוגיה וחדשנות בהוראה״.
שרית עמר, בוגרת המחלקה לטכנולוגיות למידה במכון, עובדת מזה כ- 4 שנים במרכז המחקר והפיתוח של אורט ישראל.
שרית: "השילוב של שלושת התחומים הנלמדים בתואר: הדרכה עיצוב ותכנות, אפשרו לי להשתלב בקלות בשוק העבודה. התפקיד הראשון שלי באורט ישראל היה ניהול פרויקטים של פיתוח אתרים וסביבות למידה ל-Web .
התפקיד דרש יכולות אפיון UX וכן ניהול העיצוב והפיתוח של הסביבות המתוקשבות שאפיינתי. בזכות הלימודים בתואר יכולתי לנהל את הפרויקטים האלה בהצלחה, מפני שהידע התכנותי והעיצובי שרכשתי בתואר אפשרו לי לתקשר עם המפתחים, ולהוביל אותם ואת המעצבים למטרה הרצויה.
בשלוש השנים האחרונות, עדיין במסגרת עבודתי באורט ישראל, אני עוסקת בניהול עולם ההכשרות וההדרכות של Google בחינוך מטעם אורט ישראל. Google ישראל, בשיתוף איתנו, ושותפים נוספים, בנתה חזון ואסטרגיה עבור החינוך. הקמנו מערך של עשרות מדריכים ומרצים, תכני הדרכה, השתלמויות, סמינרים וימי למידה ואנו מובילים פרויקטים חינוכיים אשר נמצאים בחוד החנית מבחינה טכנולוגית כיום. במסגרת התפקיד גם נחשפתי והתנסיתי בהצלחה בניהול של פרויקט מורכב, הדורש תיאום בין Google, משרד החינוך, אורט ישראל וגורמים רבים נוספים.
זה תפקיד לא קל ומאתגר מאד, אבל אני נהנית מהתפקיד, ומהעובדה שלקחתי על עצמי, וגם שאפשרו לי, לפתח על פי הידע המקצועי שלי את הפעילות המדהימה והמשמעותית מאוד הזו".
מדוע בחרת ללמוד טכנולוגיות למידה? איך נחשפת לתחום לימודי זה? תמיד הייתי מדריכה בליבי, גם לפני הצבא וגם בצבא. בצבא שירתי כמפקדת וכמדריכה בבית הספר למחשבים של צה"ל.
לימודי טל"מ היו בעיניי פתרון מעולה לרכישת השכלה מקצועית בתחום וכאלטרנטיבה לתחום החינוך הפורמלי, שלא הייתי מעוניינת להשתלב בו. בחרתי במכון מפני שהרגשתי שמדובר במכללה קטנה ו"אינטימית" (בניגוד לאוניברסיטה ענקית ובירוקרטית), ובמסלול ייחודי, שהוא חדש וחדשני עם כמות קטנה יחסית של סטודנטים, באופן שיאפשר לי לבלוט ולהתפתח, ולקבל יחס אישי מהסגל.
מבחינה מקצועית, מה את מרגישה שלימודי התואר בטכנולוגיות למידה נתנו לך? המון. לימודי התואר ציידו אותי בכל מה שהיה נחוץ לי כדי לצאת לדרך. העובדה שמגוון נושאי הלימוד רחב כל כך מאפשרת לכל סטודנט לפתח את החלקים שהוא חזק בהם, אך גם ללמוד "לדבר" בשפה של נושאים חשובים, שהוא פחות חזק בהם. אני מאוד מעריכה גם את העובדה שהסגל של המחלקה מעדכן את נושאי הלימוד הטכנולוגיים כל הזמן; אני עוקבת אחרי השינויים בתואר ואני לא יכולה לחכות כבר לאפשרות לחזור וללמוד בתואר השני.
את זוכרת איך התקבלת בהתחלה בשוק העבודה?
בתחום ה-Education בוגרי התואר מיד מקבלים נקודות בונוס אצל מעסיקים, מפני ששמו של התואר הולך לפניו. באורט למשל היו מרוצים מאוד מבוגרת של התואר שעבדה פה, עד כדי כך שהם עודדו אותנו להביא בוגרים נוספים. בנקודה מסוימת היו פה בערך 8 בוגרים, בצוות של 20 איש. אני חושבת שזה אומר המון.
מה החלום שלך מבחינה מקצועית?
הייתי שמחה לקחת חלק בפרויקטים וסטארט-אפים המעודדים למידה עצמית ו-Life Long Learners. כל דבר שיעודד השכלה לא פורמלית בארץ ובעולם באמצעות טכנולוגיות Web מרגש ומעניין אותי.