אפליקציה ייחודית להתנהלות עם כסף פותחה בפקולטה לטכנולוגיות למידה

אפליקצית "שקלקלים" פותחה על ידי הסטודנטיות נוי משגב והדס רוזן  מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT, מסייעת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קלה להתנהל נכון עם כספם ומאפשרת להם להשתלב בקהילה. 

 

אפליקצית "שקלקלים" פותחה על ידי הסטודנטיות נוי משגב והדס רוזן  מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT, מסייעת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קלה להתנהל נכון עם כספם ומאפשרת להם להשתלב בקהילה. 

 

נוי משגב והדס רוזן, סטודנטיות שנה ג' בפקולטה לטכנולוגיות למידה בHIT- מכון טכנולוגי חולון, החליטו כחלק מפרויקט הגמר שלהן לפתח על בסיס הרעיונות שעלו במפגשים האלו אפליקציה שתאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית, וכן לקשישים ולילדים, לעקוב אחר הכסף שברשותם, לצלם מחיר של מוצר ולוודא כי הוחזר להם עודף מתאים.

האפליקציה, בעברית ובערבית, זמינה להורדה בחינם בחנות האפליקציות. פיתוח האפליקציה נעשה בהנחיה של נוהר רז פוגל ורותם ישראל, מרצות בפקולטה לטכנולוגיות למידה במכון, ובליווי של נציגי אקי"ם.

 

האפליקציה הינה תוצר של יוזמה משותפת וייחודית של תלמידי כיתות ט' מבית הספר "אחד העם רמת ורבר" בפתח תקווה ומהמרכז למחוננים בטירה, כחלק מפרויקט שנתי "ילדים למען ילדים" בהובלת IBM  והמכון הטכנולוגי חולון. הפרויקט מחבר בין תלמידים יהודים וערבים ליצירת דיאלוג באמצעות פיתוח יוזמות טכנולוגיות לטובת הקהילה בה הם שותפים. את התכנית מלווים יועצי IBM  וסטודנטים מ-HIT  אשר מקבלים מלגה מחברת IBM  על תרומתם לפרויקט.

נגה לוי מנהלת אחריות חברתית ב IBM ישראל: "הפרויקט נועד לעזור לילדים ממגזרים שונים למצוא ביחד פתרונות לבעיות של קהילות שונות. התהליך והתוצר הסופי מייצגים ערכים אשר IBM  מקדמת במגוון פעילויות התרומה לקהילה שלה—חינוך טכנולוגי ושילוב של כלל המגזרים בחברה. טכנולוגיה משנה מציאות וחייהם של בני אדם ולכן אנו מאמינים בחינוך טכנולוגי לכולם ועבודה משותפת ".

משתתפי "ילדים למען ילדים" נפגשו במהלך השנה בבית IBM , לראשונה בחייהם, עם אנשים עם מוגבלויות שכליות קלות, וניסו לעמוד על הקשיים בהם הם נתקלים בחיי היומיום שלהם.

 

אחד הקשיים שהועלו בפגישות הוא הבעייתיות ביכולת השימוש של בעלי המוגבלויות בכסף מזומן, והתלות שלהם בעזרה חיצונית בהתנהלות איתו. בין השאר, הדבר נובע מכך שלרוב אין להם מיומנויות חשבון בסיסיות הנדרשות להתנהלות עם כסף, אין להם ביטחון עצמי בשימוש בו, והם לא יודעים להעריך את  כמות הכסף שברשותם, ולכן לא יודעים לזהות האם יש להם מספיק כסף לרכישת פריט וכמה עודף מגיע להם.

 "הדהים אותנו לראות את התהליך שהילדים עברו במהלך השנה. הם הגיעו אלינו עם חששות מהמפגשים, בלי הבנה טכנולוגית ובלי ידע מהי בכלל מוגבלות שכלית. לאט לאט, דרך המפגשים עם האנשים עם המוגבלות השכלית, הם נפתחו והפכו למלאי מוטיבציה ורצון לעזור" אמרה רותם ישראל, הפקולטה לטכנולוגיות למידה בHIT- מכון טכנולוגי חולון.

 

 

 

פורסם:14.6.2018

 

קריאה נוספת