אירוע פרוייקטי גמר של הפקולטה לטכנולוגיות למידה 2016

פרוייקטי הגמר של הסטודנטים בפקולטה לטכנולוגיות למידה הוצגו באירוע חשיפה שהתקיים במכון. פרויקט הגמר מסכם ומיישם את הידע המקצועי שנרכש בשלושה תחומי ליבה הנלמדים בתואר הראשון: פיתוח הדרכה, אפיון ועיצוב ממשקים ופיתוח טכנולוגי

פרוייקטי הגמר של הסטודנטים בפקולטה לטכנולוגיות למידה הוצגו באירוע חשיפה שהתקיים במכון. פרויקט הגמר מסכם ומיישם את הידע המקצועי שנרכש בשלושה תחומי ליבה הנלמדים בתואר הראשון: פיתוח הדרכה, אפיון ועיצוב ממשקים ופיתוח טכנולוגי.
הפרויקט מתבצע עבור לקוח אמיתי ונותן מענה לצורך ארגוני במהלכו הסטודנטים מבצעים תהליך פיתוח הדרכה הכולל: חקר וניתוח צרכים, פיצוח ואפיון פתרון, פיתוח תוצר, עיצובו והערכתו. השנה הוצגו 32 פרויקטים עבור מגוון ארגונים – ציבוריים, עסקיים, חינוכיים וחברתיים.

להלן מספר דוגמאות:

 
יוני בדרכים
היוצר/ים: ירדן ברקת ותימור ניסים
עבור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
המרצים המלווים: אורן בן אהרון, ד"ר דן כהן וקס
יוצרות הלומדה מתארחות בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10
משמרות הזה"ב מסייעים לתלמידי בית הספר לחצות את הכביש בבטחה בשעות העומס בקרבת בית הספר .לומדה משחקית שנוצרה במטרה לאפשר לתלמידי כיתות ה' – ו', בני 11-12, לתרגל את תפקידם כחברי משמרות זה"ב ולהעלות את תחושת הביטחון שלהם טרם יציאתם לכביש.
הלומדה מדמה עיר וירטואלית ובה שלושה אזורים מרכזיים המובילים למשחקים. המשחקים מייצגים סיטואציות שהתלמידים יפגשו במסגרת תפקידם כחברי משמרות זה"ב.

קפוץ לקרחון
היוצר/ים: שרון אורן וחן שרייבר
עבור HIT: מכון טכנולוגי חולון
המרצים המלווים: ד"ר דן כהן וקס, פרופ' מיקי רונן

משחק אינטראקטיבי שבאמצעותו ניתן לתרגל מגוון תחומי תוכן באמצעות סידור פריטים מסוג טקסט או תמונה.
המשחק הוא מסוג סידור פריטים (לדוגמא: סידור אירועים מהמוקדם למאוחר, סידור ערים לפי גודלן, סידור מילים לפי סדר הא' ב' וכדומה) כאשר התוכן מוזן מראש באמצעות המחולל המאפשר למורים ומדריכים ליצור ולהציג שאלות מסוג סדר עם פריטי טקסט או תמונה באופן אינטראקטיבי במגוון תחומי תוכן.

לומדת ריענון למחלצים בפיקוד העורף
היוצר/ים: נוי פרץ וטל פיש
עבור: פיקוד העורף
המרצים המלווים: ד"ר ערן גל, רותם ישראל
לומדת רענון למחלצים בפיקוד העורף
הלומדה כוללת חומר תיאורטי מקצועי אודות הטכניקה "כניסה לאירוע הרס" (אחת מטכניקות החילוץ). במהלך ביצוע הלומדה המחלץ לומד על הצורך המבצעי של הטכניקה, סדר הכוחות וחמשת שלבי הטכניקה. הלומדה מלווה בהסברים, הרחבות וכן תמונות וסרטונים להמחשת השלבים. בלומדה קיים 'מונחון' המאגד בתוכו מונחים מקצועיים ופירושם, ותרגול המכיל שאלות ממוקדות על החומר שנלמד בלומדה. במהלך הלומדה, המחלץ יכול לעקוב אחרי מיקומו ברצף הלמידה בעזרת 'הרעיון המסדר' (תרשים רצף התכנים).

*פרויקטים נוספים וכן סרטוני הסבר יעלו בימים הקרובים
קריאה נוספת