הקורונה נתנה את אותותיה וחייבה מעבר מהיר למציאות דיגיטלית, שחקנים חדשים שנכנסו לתחום וכניסתה המואצת של האינטליגנציה המלאכותית לעולם משאבי האנוש. ד"ר ערן גל וינאי זגורי מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, עם כל מה שצריך לדעת על שוק ה-LMS בישראל 2022.
הפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון מפרסמת, זו הפעם הרביעית מאז 2017, עדכון סקירה בנושא מערכות ניהול למידה בשוק הישראלי. הסקירה מפורסמת אחת לשנתיים והיא היחידה שנעשית בישראל בצורה כזו רחבה ומטעם מוסד ציבורי. "המטרה לייצר מסגרת דיון ברורה ורחבה סביב סוגיות מערכות ניהול למידה בישראל" מספר ד"ר ערן גל, ראש התכנית לתואר שני בפקולטה. "שוק מערכות לניהול למידה (LMS) מוערך בכמה מאות מיליארדים בכל שנה ורק מוכיח כמה חשובה הטמעתן, שכן, היא למעשה מספקת סביבה מקוונת, אשר נותנת מענה לכל הפעילויות הקשורות בתהליך הלמידה או ההדרכה"
הסקירה האחרונה שפורסמה ב-2020 העלתה כי גם השוק הישראלי מתרחב וצומח עד כדי שניתן להבחין בבירור בהצטרפות גדולה מאד של שחקנים חדשים לתחום, גם במרחב המקומי וגם חברות מחו"ל שנכנסות לארץ. כמו כן, ניתן לראות כי מגפת קורונה שנפוצה לכל עבר בשנתיים האחרונות, השפיע רבות על השוק הישראלי והעולמי כאחד, בכל מה שקשור בהטמעת מערכות ניהול למידה בארגונים שונים.
"בפרסום נוכחי (2022) אנו עדיין בטווח הזמן הקרוב לקורונה, עדיין סופרים נדבקים ומחוסנים ועדיין מנסים להבין השפעות היום ובהמשך" אומר ד"ר ערן גל. "אפשר לראות שהרבה מאד מהחברות בישראל, במיוחד במגזר הציבורי, עברו בעל כורחם לסביבה מקוונת ודיגיטלית, מה שחייב אותם להתחיל לעבוד באופן מואץ עם טכנולוגיות ניהול למידה וכתוצאה מכך, לייעל את עבודתן".
הסקירה כוללת את שלל פתרונות ניהול הלמידה המצויים כיום בישראל ונותנת לארגונים שעושים בה שימוש, דרך לבחון ולהכיר את הסביבה והחלופות השונות הקיימות בה. "אין פתרון מושלם אלא פתרון מתאים ואין יכולת לבחור פתרון מבלי להגדיר את מאפייני הארגון המנבאים הצלחה בפרויקט הטמעת LMS." מסכם ד"ר ערן גל.