זיכרון_כמעט_מלא
MEMORY_ALMOST_FULL
משתתפים:
יונתן בן-שמחון ומתן טנא, איתן ברטל, רוני גינוסר, איל יהוה גרוּס, אייל דץ, חן הארת׳סטון, אופיר ליברמן,
ענת סאקס, עודד עזר, גלעד פרידמן, שאול צמח, יובל קשת, יואב רודה, נעמה שטיינבוק, חיה שפר, דפנה שרתיאל.
אוצרת:
עדי קרליץ
ליווי התערוכה, אוצרת גלריה ויטרינה:
תמר לב-און
התערוכה פתוחה למבקרים בין התאריכים 26.9.25-9.11.25
בחגי תשרי הגלריה תהיה סגורה בתאריכים:
1-2.10.25 , 6-14.10.25
אירועים בתערוכה:
שישי 26.9 בשעה 11:00
פתיחת התערוכה + סדנת אנימציות מקוריות בטכניקת הwhitewash, בהנחיית איל גרוס
חמישי 30.10 בשעה 13:00
עיבוד תמונה למתחילים: סדנת מבוא מעשית לשיבושי תמונה עם קוד, בהנחיית רוני גינוסר
שישי 31.10 בשעה 11:00
אירוע הביאנלה ופרפורמנס: יונתן בן-שמחון וארנון זנגביל
שישי 7.11 בשעה 11:00
שיח גלריה עם האוצרת ואמנים + נעילת התערוכה
סיורים בתערוכה: שישי 24.10.25 בשעה 11:00 + שלישי 4.11.25 בשעה 13:00
התערוכה זיכרון_כמעט_מלא, המוצגת בגלריה ויטרינה כענף של הביאנלה הבינלאומית "The Wrong Biennale", עוסקת בשיבושים כאסתטיקה פוסט-דיגיטלית בעידן מהפכת הבינה המלאכותית של ימינו. הבינה המלאכותית מאתגרת את האופן שבו אנחנו תופסים באופן מסורתי את היצירתיות, את האינטליגנציה ואת האינטראקציה האנושית, ולאור השימוש האינטנסיבי בה, הן בתהליכי מחשבה הן בתהליכי יצירה, הגבולות בין המציאות הפיזית לסביבה הדיגיטלית הופכים מטושטשים ונזילים יותר מתמיד.
בתערוכה זו מוצגות עבודות במגוון מדיומים וטכנולוגיות המבקשות להציג את נקודות השבר והחיבור שנוצרות במרחב הרעיוני והאסתטי שבין האנושי לטכנולוגי ולהתעכב עליהן, תוך התמקדות בגליצ' כמטאפורה חזותית וקונספטואלית לפערים ולסדקים הנוצרים בממשקים האלה. כיצד מתפקדים השיבוש, התקלה, השגיאה והבאג כפעולה מעצבת בעולם דיגיטלי "מושלם"?
בספרו "Glitch Art in Theory and Practice: Critical Failures and Post-Digital Aesthetics" (2017) מציג מייקל בטנקורט (Michael Betancourt) מסגרת תיאורטית שמתייחסת לגליצ' לא רק כאל תופעה טכנית, אלא כאל אסתטיקה ביקורתית הקשורה לכלכלה הפוליטית הדיגיטלית. בטנקורט טוען כי הגליצ' משמש כמודל לתיאוריה כללית של מדיה ביקורתית החושף את נקודות השבירה במערכות הטכנולוגיות המודרניות. הגליצ' מתפקד כרגע של התגלות, רגע שבו המערכת הטכנולוגית חושפת את פגיעותה ואת אי-השלמות הטבועה בה.
"The Wrong Biennale" (הביאנלה הלא נכונה) היא ביאנלה בינלאומית עצמאית לאמנות; פלטפורמה רב-תרבותית ומבוזרת המציגה גישה פתוחה ומאפשרת ליוצרים לעקוף את התשתית האליטיסטית של ירידי אמנות ולהציג אמנות דיגיטלית לקהל גלובלי. את הביאנלה ייסד בשנת 2013 האמן והאוצר הספרדי דיוויד קילס גיליו (Quiles Guilló), והיא מתקיימת הן באופן דיגיטלי-מקוון הן במרחב הפיזי.