הבוגרים שלנו

בוגר המחזור הראשון ד"ר משה דקלו מונה לעמוד בראש מערך ההוראה הדיגיטלית במכון

 

משבר הקורונה אילץ את המכון הטכנולוגי, כמו גם את כל המוסדות האקדמיים בארץ ובחו"ל, לעבור ללימוד מרחוק. אם עד כה הייתה ההוראה הדיגיטלית אופציה משנית להוראה הפרונטלית, הרי שעכשיו עברה ההוראה הדיגיטלית לקדמת הבמה.

 

 

 

אולי יעניין אותך

אתר הדרכה חדש למרצים המלמדים מרחוק

המכון רכש את מערכת "TomaEtest" של TOMAX

 

ד"ר משה דקלו הוא בוגר המכון הטכנולוגי, במחזור הראשון לקיומו. 

מינויו של ד"ר משה דקלו לתפקיד, מעיד כי הנושא הפך למרכזי וחשוב בעת הזו. התפקיד נולד בעקבות פנייה של המל"ג, אשר הכירה בהתפתחות המואצת של התחום ובצורך שיהיה מומחה בכל מוסד אקדמי שיקדם את הנושא. 

 

לדקלו ניסיון רב במתודולוגיה של ההוראה. בשנות ה-70 פיתח עבור המכון בשיתוף הטכניון, קורס במתודיקה להוראת חשמל ואלקטרוניקה, קורס שהועבר במקביל במכון ובטכניון. הוא שימש כיועץ להקמת בתי ספר טכנולוגיים בבריטניה וכן מילא תפקידים רבים במשרד החינוך. בתפקידו האחרון שימש כמנהל בכיר באגף הבחינות ובין השאר פיתח אמצעים דיגיטליים לכל נושא הבחינות.

 

במסגרת תפקידו ב-HIT עובד ד"ר דקלו יחד עם צוות מהמכון שגובש לצורך הענין וכולל את ד"ר רונן המר ראש המרכז לקידום ההוראה, לילך גל אחראית על פיתוח טכנו-פדגוגי של הוראה מקוונת, ולימור סהר-ענבר מנהלת ההערכה ושיפור איכות השירות.

 

ד"ר דקלו: "התוכנית היא להגיע במהלך השנה הראשונה ל-10 קורסים מקוונים ו-3 מוקים.

Mooc (massive open online course) הוא קורס שלם שמועלה לאתר אינטרנט ומאפשר לסטודנטים להיכנס אליו וללמוד אותו בקצב ובזמן שלהם. הקורסים הללו יכולים לשרת לימודים פורמליים ולימודים א-פורמליים".

 

"עולם ההוראה הולך לכיוון הדיגיטלי", אומר ד"ר דקלו, "אולם תקופת הקורונה האיצה אותו והראתה לנו כי יש צורך לפתח שיטות הוראה שיתמודדו גם עם התופעה החברתית שמתקשרת לכל נושא הלימוד מרחוק, והיא התקשורת הבלתי אמצעית של המרצה עם הסטודנטים וחוסר האינטראקציה החברתית המתאפשרת בימים כתיקונם, ומשפיעה מאוד על חווית הלמידה".

 

צוות הלמידה הדיגיטלית בראשות ד"ר דקלו עוסק בימים אלה בשני מהלכים מרכזיים: 

  1. תוכנית תלת שנתית בהוראה דיגיטלית לאישור המל"ג
  2. הקמת תשתיות להפקת הקורסים המקוונים הכוללת הקמת אולפנים

 

השלב השלישי יהיה שלב הפקת הקורסים. ולאחריהם שלב רביעי שיהווה משוב על הפקת הקורסים.
בשלבים המאוחרים יותר נתקן את הקורסים הקיימים ונתכנן ונבנה קורסים חדשים לאור ההתנסות.