חדשות והודעות

כנס GIS יישומי - ניתוח ושימוש מידע מבוסס מיקום התקיים ב HIT

הכנס, GIS יישומי - ניתוח ושימוש מידע מבוסס מיקום, שנערך לראשונה ביוזמת ד"ר דימיטרי גולדשטיין ומר מארק ישראל מהפקולטה למדעים, עסק בניתוח ושימוש במידע מבוסס מיקום. כמאה משתתפים מהתעשייה ומחברות מובילות בתחום האזינו להרצאות על מגוון השימושים של GIS.
 
את הכנס פתח ד"ר רפאל ברכאן ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ של המכון הטכנולוגי ואמר כי תחום ה- GIS משולב כבר עתה כמעט בכל שטחי הפעילות של המכון וכי המגמה הזו רק הולכת וגדלה.
 
 
בנוסף הרצו בכנס אנשי מפתח חשובים מהתעשייה, אשר הדגישו את חשיבות תחום ה- GIS בחיי היומיום.
 
פרופ' ירון פלוס, המדען הראשי של המרכז למיפוי ישראל הרצה בפני הנוכחים על ה"עיר החכמה". הוא הדגים כיצד שימוש במידע מבוסס מיקום מייעל פי כמה את נושא התכנון והתחזוקה של תחומים שונים בערים המשתמשות ב- GIS.
 
מר יוסי צפריר, ראש תחום אנרגיה בחברת "גדיר הנדסה" הרצה על השימוש ב-GIS ככלי עזר בהתייעלות אנרגטית. שימוש מושכל במידע מבוסס מיקום מסייע למקבלי ההחלטות ע"י הצגת מידע רלוונטי בלחיצת כפתור.
 
לדברי ד"ר אבי דרור מחיל הים, טכנולוגייתGIS היא מכפיל משמעותי ביותר של כוח ועוצמה ארגונית. ד"ר דרור הציג מספר דוגמאות לשימוש בכלי GIS לצורך ניהול אפקטיבי של מכלולים מורכבים ביותר.
 
מר שרון אסיף, מלשכת המודדים המוסמכים בישראל הרצה על היתוך מידע בפענוח תצלומי אוויר, על האתגרים בפיענוח תצלומי אויר דיגיטליים ועל האפשרויות שנפתחו כתוצאה ממחשוב תהליכים בתחום
 
מר משה יניב, נציג אגף טכנולוגיות במרכז למיפוי ישראל דיבר על הקשר שבין בינה מלאכותית לגיאו- אינפורמציה והדגים הלכה למעשה מהי בינה מלאכותית.
 
 
מר מארק ישראל , אחראי תחום GIS , מערך הפרויקטים בפקולטה למדעים הציג בפני המשתתפים את פעילות מעבדת הגאו-טק במכון הטכנולוגי, הציג גידול משמעותי בכמות הפרויקטים ובאיכותם. מארק הציג את הקורסים הצפויים להיפתח בסמסטר א' הקרוב. הקורסים הינם בשיטת למידה מבוססת פרויקטים ובמהלכם זוכים הסטודנטים להנחיה צמודה ממנחים מהתעשייה וחשיפה לפיתוח בסביבות חדשניות ודינמיות.
 
במהלך הכנס הוצגו גם פרויקטי הגמר של הסטודנטים. בין הפרויקטים היו פרויקט גמר בנושא יישום ניהולי לתכנון וביצוע מדידות גיאודטיות, פרויקט בנושא kriging interpolation, פרויקט בנושאpollunot אפליקציית mobile (android) לניטור זיהום אוויר, פרויקט המהווה POC ליישום גישת ה-Big Data במרכז למיפוי ישראל, ועוד מספר יישומי Web המשלבים בתוכם פיתוח במספר שפות בשילוב מנועי בסיסי נתונים מגוונים.
 
תאריך פרסום:1.10.2017