יועצת הנשיא להוגנות מגדרית

בואי להזניק את הקריירה שלך!! ולתרגם את התואר שלך להצלחה!!

יצירת קשר:
תמר בן חמו
רכזת פרוייקטים

על התוכנית

'הנבחרות – גשר בין האקדמיה לתעשייה' הינה תוכנית מנהיגות והכשרה ייחודית, שתסייע לך להיכנס בצורה מיטבית לעולם העבודה החדש לקראת סיום הלימודים, כחלק מקבוצה קטנה ואיכותית.

במהלך התוכנית תרכשי מיומנויות וכלים מקצועיים, שיחברו בין הידע האקדמי והמקצועי שלך למיומנויות הנדרשות בעולם העבודה החדש.

במסגרת התוכנית תפגשי בוגרות מובילות שהשתלבו בהצלחה בתפקידים משמעותיים בתעשייה. זו ההזדמנות שלך לקבל השראה, לשאול שאלות וללמוד מניסיון אישי ומקצועי של נשים שהיו בדיוק במקום שבו את נמצאת היום.

בנוסף לאלה, תכירי בתוכנית סטודנטיות נוספות מפקולטות שונות, תרחיבי את מעגל הקשרים האישי והמקצועי שלך ותבני לעצמך רשת חברתית ומקצועית, שתלווה אותך גם לאחר סיום התואר ותהווה יתרון משמעותי עבורך בשוק העבודה.

התוכנית פועלת במכון מזה כעשור, ובמסגרתה הוכשרו עד כה מאות סטודנטיות שהן חלק ממועדון הבוגרות של התוכנית.

למי מיועדת התוכנית

התוכנית מיועדת לסטודנטיות בשנים ג' או ד', מכל הפקולטות והתארים במכון טכנולוגי חולון.

  • בעלות עניין אמיתי להוביל מהלכים של שינוי ולהשתלב בעתיד בתעשייה
  • מעוניינות בהתפתחות אישית ובהכשרה לעולם העבודה החדש
  • רוצות לקבל השראה למנהיגות נשית כריזמטית

סטודנטיות מתאימות יוזמנו לראיון קבלה.

מה תקבלי בתוכנית?

נטוורקינג היא אחת המיומנויות החשובות היום. קשר אישי והיכרות מוקדמת הם עדיין הדרך הנפוצה והמדויקת ביותר למציאת עבודה. במפגש תלמדי טכניקות ביצירת קשרים, שימנפו את החיבורים שלך עם החברים ללימודים וגם עם אנשים שעשויים להיות אנשי מפתח בהתפתחות הקריירה העתידית שלך.

כל המשרות האיכותיות ביותר, כל המגייסים והמגייסות, כל השיח הרלוונטי בתעשייה וכל הזדמנויות הנטוורקינג נמצאים בלינקדאין!
היום אין תחליף לפרופיל לינקדאין איכותי, ואנחנו כאן כדי לעזור לך ביצירתו לפני סיום התואר.

הכנה נכונה היא בסיס להצלחה בריאיון עבודה. תלמדי כיצד להתמודד עם סיטואציה מורכבת ומלחיצה, הדורשת התמודדות בחוסר ודאות תוך שליטה בכלים הטובים ביותר.
בסדנה תלמדי עוד כיצד בונים מסרים שנכון להעביר בראיונות עבודה, על מה שמים דגש ב"צד השני" (מנהלות HR, מנהלים מקצועיים), טעויות נפוצות בריאיון עבודה, איך עונים על השאלות "הקשות", שפת הגוף הנכונה בריאיון עבודה ועוד.

האם העבודה יכולה למצוא אותך, במקום שאת תחפשי אותה? האם אפשר להפוך את המשוואה על פיה? מה אם היית יכולה להכין את הקרקע מבעוד מועד, לוודא שבד בבד עם ההתפתחות המקצועית שלך, את גם מייצרת מותג אישי שילווה אותך וישקף את המומחיות שלך, כך שבעת הצורך המיתוג האישי שלך ישרת אותך ויסייע לך במציאת הדבר הבא בקריירה?

במסגרת התוכנית תיפגשי עם בוגרות מובילות שהשתלבו בהצלחה בתפקידים משמעותיים בתעשייה. זו ההזדמנות שלך לקבל השראה, לשאול שאלות, וללמוד מניסיון אישי ומקצועי של נשים שהיו בדיוק במקום שבו את נמצאת היום.

דרישות התוכנית

נוכחות חובה והשתתפות פעילה בכל המפגשים.

הרשמה

הנבחרות בתעשייה

תוכנית "הנבחרות" פועלת במטרה לשמש 'גשר בין האקדמיה לתעשייה' ולקשר באופן ישיר בין הסטודנטיות לעולם העבודה, מתוך הבנה שהיכרות מוקדמת עם עולם התעסוקה ודרישותיו חשובה מאוד להשתלבות הסטודנטיות בתעשייה לאחר הלימודים ולהצלחתן.

שיתוף הפעולה עם חברת בזק

הקשרים עם התעשייה הם מרכיב מרכזי בתוכנית "הנבחרות". יצירת קשרים אישיים ומקצועיים עם נשות מקצוע בכירות, מאפשרת לסטודנטיות להכיר מקרוב את עולם העבודה ולרכוש יתרונות משמעותיים, כגון:

  • למידה מניסיון אמיתי ומהתמודדות עם אתגרים בשטח
  • בניית רשת נטוורקינג אפקטיבית כבר במהלך הלימודים
  • חשיפה לתפקידים מגוונים והזדמנויות חדשות בקריירה
  • הכנה טובה יותר לאתגרים של עולם העבודה המשתנה

מביטות קדימה

הניסיון שצברנו בשיתוף הפעולה עם בזק בשנת תשפ"ד, משמש מודל לשיתופי פעולה עתידיים עם ארגונים נוספים בתעשייה. אנו ממשיכות לפעול להרחבת הקשרים של התוכנית, במטרה להבטיח לסטודנטיות שלנו את ההכשרה, הכלים וההזדמנויות הטובות ביותר לקראת יציאתן לשוק התעסוקה.

מוזמנים ליצור איתנו קשר להצעות לשיתופי פעולה נוספים.

מועדון הבוגרות

מועדון הבוגרות בניהול משותף עם בוגרות התוכנית מציע פעילות שנתית שוטפת בנושאים של קידום קריירה בעולם העבודה החדש והתפתחות אישית, המועדון משמש כקבוצת נטוורקינג וקבוצת כוח עבור בוגרות התוכנית.

פרויקטים נבחרים שנעשו במסגרת התוכנית

מגנטים לאנשים על הרצף
אריאל וינבלט ונועה שפירא סטודנטיות מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ומשתתפות בתוכנית הנבחרות, יצרו ערכת מגנטים שנועדה לסייע לאנשים על הספקטרום בהתמודדות ועשייה של שגרת בוקר וערב.

אריאל: במסגרת תוכנית ״הנבחרות״, עברנו בין היתר סדנאות בנושא יזמות במסגרתן התבקשנו לחשוב על בעיה מסוימת שאנו יכולות לתת לה פתרון.
יצרנו קשר עם חברה שלומדת את התחום ושאחותה על הרצף, על מנת להבין ממנה יותר לעומק אילו אתגרים צפים במהלך היום-יום. אחד מהאתגרים שהיא ציינה היה קושי ביצירת סדר / שגרה בתחומים מסוימים, למשל בשגרת הבוקר והערב הכוללים טיפוח / סידור תיק וכו׳.
לאחר חשיבה על כלל האתגרים, בחרנו לנסות לתת מענה לאתגר זה, מתוך מחשבה שייתכן והוא לא מקבל את החשיבות הנדרשת כיום.

נועה: במהלך הפרויקט נתקלנו בכמה קשיים. הראשון היה להבין מה הן הפעולות הבסיסיות ביותר שכל אדם על הספקטרום אמור לבצע ויכול לבצע ללא עזרה מאחרים.
תוך כדי תהליך ההתמקדות שלנו בפעולות, התלבטנו אם יש צורך להוסיף פעולות שאינן קשורות להיגיינה, לאחר חשיבה מעמיקה הוספנו לפעולות ההיגיינה – גם פעולות של התארגנות הבוקר והתארגנות לשינה כי הבנו שגם פעולות אלה קשות לזכירה אצל אנשים על הספקטרום.
לאור העובדה שקהל היעד התקשה בשימוש באלמנטים דיגיטליים החלטנו ליצור מגנטים כך שכל אחד יוכל להשתמש בתוצר זה ללא תלות באחר.
ביחד בחרנו את התבנית של המגנטים ואת הצבעים בהם נשתמש. לאחר סיום תהליך הפיתוח היה צורך לחשוב האם יש פעולות שצריך לבצע גם בבוקר וגם בערב ובהתאם יצרנו העתק של מגנט כך שיופיע פעמיים במסמך שנדפיס.

מה למדתן על עצמכן דרך עשיית הפרויקט ומה זה נתן לכן?

אריאל: הפרויקט נתן לי הזדמנות לעבור שלבים מהותיים בתהליך בניית פרויקט, החל מהחשיבה על בעיה, הגדרתה, חשיבה על פתרון וביצועו והיכולת לראות כיצד המשתמש מגיב למוצר הסופי. בנוסף, במסגרת תוכנית הנבחרות ניתנו לי הכלים לדרך חשיבה נכונה, הסתכלות מדויקת יותר על בעיה קיימת ובעיקר הבנה כי הדבר אפשרי.

נועה: אריאל ואני לומדות ביחד בתואר לטכנולוגיות למידה, מה שנתן לנו יתרון בפרויקט זה. יש לנו ניסיון בביצוע עבודות יחד וגם אנחנו מכירות את החולשות והחוזקות אחת של השנייה כך שחלוקת העבודה תתבצע לפי החוזקות של כל אחת. אני מרגישה הרבה פעמים שעבודת הצוות שלנו הופכת את הפרויקטים שלנו לטובים יותר ממה שחשבנו – כי כל אחת יודעת לתת את ה100% מעצמה בחלק שעליו היא אחראית וגם הכי טובה.

OnceAMonth פלטפורמה העוסקת בסיפורים ודימויים של נשים סביב המחזור החודשי.

מטרת הפרויקט: לגרום לתחושת אחידות ושיתוף בין נשים החוות את המחזור החודשי

OnceAMonth

במסגרת פרויקט הסיום שלהן בתוכנית המנהיגות לסטודנטיות "הנבחרות" בחרו, יעל צימרמן, כרמל שרגאי הופמן ומיכל חלפון מהפקולטה לעיצוב להקים ולעצב פלטפורמה עבור נשים שנקראת "פעם בחודש" העוסקת בסיפורים ודימויים של נשים סביב המחזור החודשי.
"פעם בחודש" באה להראות שיש דמיון בין הנשים, כולנו חוות חוויות דומות.
אין שום בושה בלשתף ואף לצחוק על אותם סיטואציות.

יעל כרמל ומיכל מספרות על תהליך יצירת הפרויקט:

יעל: רצינו לתת תחושת שייכות, להראות שזה בסדר לשתף, שכולן חוות דברים דומים, גם אם הם מביישים או לא נעימים. לדעת לצחוק על המחזור הנשי לטובה ולרעה. בנוסף רצינו להביא פלטפורמה שמנגישה לבנות מידע בנוגע המחזור החודשי, בדרך הומוריסטית.

כרמל: נושא המחזור מאוד מסקרן ונוכח בחיי היומיום שלי, לכן היה לי חשוב ליצור בפלטפורמה שמשתמשים ביום יום כמו אינסטגרם, תוכן שמדבר באופן גלוי אותנטי ופתוח על כל מה שקשור במחזוריות האישה. בעיני אנחנו בתקופה שזה יותר ויותר מדובר אבל עדיין עם זאת יש המון סטיגמות ומיתוסים על המחזור הנשי שצריך לשבור!

OnceAMonth2

מיכל: התהליך של הפרויקט היה מעניין מאוד, עשינו סקירה והובא לתשומת ליבנו על חוויות שבנות עוברות שלא מדוברות בחברה, היה לנו חשוב לשים דגש ולעשות אותם נורמבטיבים בחיי היום יום.

אריאל: הפרויקט נתן לי הזדמנות לעבור שלבים מהותיים בתהליך בניית פרויקט, החל מהחשיבה על בעיה, הגדרתה, חשיבה על פתרון וביצועו והיכולת לראות כיצד המשתמש מגיב למוצר הסופי. בנוסף, במסגרת תוכנית הנבחרות ניתנו לי הכלים לדרך חשיבה נכונה, הסתכלות מדויקת יותר על בעיה קיימת ובעיקר הבנה כי הדבר אפשרי.

יעל: עבודת הצוות מאוד זרמה, כל אחת מביאה את היכולות שלה ותרמה. עבדנו ביעילות. תכננו את שלבי העבודה כך שהעבודה עצמה לא הסתבכה. האתגר היה לחפש את הסיפורים ולחשוב איך אנחנו מצליחות להביא את הסיפור באופן הנכון ביותר לפלטפורמה הדיגיטלית.
למדתי שכולנו בסופו של יום חוות דברים דומים, אם זה ברגעים מסוימים בחיים ומצבים שונים. זה חיזק אצלי את תחושת האחדות והרצון לדבר.

כרמל: תהליך הפרויקט היה מהנה ומלמד מאוד, השלב של להוציא לפועל את כל הרעיונות והתכנון היה בעיני מאתגר וברגע שהיה צריך לממש ולהכין פרוטוטייפ זה היה קצת מאתגר לעבוד בקבוצה ולמצוא את הטוב ומתאים לכולם.
אני למדתי על עצמי שאני חייבת להתחבר למה שאני עושה, מאוד קשה לי ליצור אם אני חצי מחוברת.
למדתי שאני מאוד פרקטית.

מיכל: ההבנה שתקופת החודש של האישה מתלווה בהמון שינויים במצבי רוח ורגשות שונים, שמושפעים באופן ישיר לתהליך המחזור שלנו.

מה הדיבור? פרויקט נגד בריונות ברשת

כל ילד שני בישראל הוא קורבן לבריונות ברשתות החברתיות וכ-70% מהילדים סבלו מבריונות בבית הספר. החרם של פעם עבר למימד הווירטואלי והוא פוגע בכל כך הרבה אנשים – לא רק בילדים.

"מה הדיבור" הוא פרויקט נגד בריונות ברשת שיצרו בוגרות המחזור הרביעי של תוכנית הנבחרות, שחר הטואל מהפקולטה לעיצוב ואביטל מעיין מהפקולטה לטכנולוגיות למידה. הפרויקט נוצר במטרה לשנות את השיח ברשת באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות שנתונות לכל משתמש כיום.

הקמפיין העיקרי שלנו היה באינסטגרם. שם הועלו תכנים מגוונים. עיקר הקמפיין, היה באמצעות הפילטר שלנו: “love not hate” באמצעותו הגענו לקהל רחב של משתמשים K40

wordsomething

בחרנו לעסוק בפרויקט נגד בריונות ברשת מתוך כוונה לשנות, לתקן שיח קיים ולתת את הצד שלנו ולהמשיך להתעסק בנושא כמו שעסקנו בעבר. שחר הטואל בעיצוב ואביטל מעיין בטכנולוגיות למידה. ומכאן שילבנו את המדיומים ופיתחנו את ״מה הדיבור״. למדנו, שאנשים רוצים לשנות שיח שלילי ושואפים לשינוי חברתי. אנחנו הבנו בתהליך ובהשקת הקמפיין שאנחנו לא לבד ובאמת ישנה דרישה לשינוי חברתי.

אביטל מעיין:
"אני למדתי שאני יכולה להביא רעיון לידי מימוש ושהוא גם יתפוס קהל רחב. הרגשתי תחושת מסוגלות ולהיות פעילה ברשתות החברתיות".

שחר הטואל:
"למדתי שפשוט לעשות ולהאמין שאתה לא לבד ולא לפחד. לתת לרעיונות שלך במה ולתת לדברים לזרום".

מילון מושגים ראשוני לתלמידי תקשורת חזותית

ברטה שפירו, לירון אבן-פייטלסון סטודנטיות מהפקולטה לעיצוב ורותם כרמי סטודנטית מהפקולטה לטכנולוגיות למידה משתתפות המחזור החמישי של תוכנית הנבחרות עברו הכשרה במסגרת התוכנית ביזמות חברתית בהובלתה של שאנה קרקובסקי, מנהלת את הרציף, מרכז עירוני ליזמות וחדשנות של עיריית תל אביב-יפו. במסגרת ההכשרה הן יצרו מיזם חברתי עבור סטודנטים לשנה א' מהפקולטה לעיצוב.

המיזם החברתי הוא מילון מושגים ראשוני לתלמידי תקשורת חזותית בתחילת דרכם, שמטרתו לגשר על הפער הלשוני הקיים בין סטודנטים לבין מרצים בתחילת הלימודים. מדובר במיזם חברתי שנועד לסייע לתלמידי שנה א' שמתחילים את הלימודים במחלקה לתקשורת חזותית, להתמודד טוב יותר עם השנה הראשונה ללימודים – להפחית את הלחץ והתסכול הראשוניים ולאפשר התרכזות בפיתוח כישורי העיצוב. לשם כך, ריכזו הסטודנטיות את מושגי הבסיס מתחום התקשורת החזותית והנגישו אותם לסטודנטים באמצעות לומדה פשוטה וידידותית.

אוהבים לדעת

"אוהבים לדעת": קבוצת וואטסאפ המיועדת לרווחת הגיל השלישי, שמספקת תכנים שונים ומגוונים

בר ראובני, שירה ציגנלאוב, דיה רוזנפלד וענבל קרייף, סטודנטיות במחלקות לעיצוב וניהול טכנולוגיה, משתתפות במחזור החמישי של תוכנית "הנבחרות" במסגרתה הן הקימו את המיזם "אוהבים לדעת", קבוצת וואטסאפ המיועדת לרווחת הגיל השלישי, שמספקת תכנים שונים במגוון נושאים באופן יום יומי.

love

המאגר נמצא בשלבי פיתוח, המאגר יורחב ויספק מידע לכל הפקולטות במכון ויעלה יחד עם השלמת פיתוח האתר החדש של מכון טכנולוגי חולון.

אליזבת
"הפרויקט היה הזדמנות עבורי להתנסות באפיון ועיצוב מאגר מידע תחת הנחייתה של אשת מקצוע מנוסה שעובדת כיום בתעשייה, ובכך ליישם את הידע שרכשתי בתואר בטכנולוגיות למידה עבור פרויקט חברתי בתוכנית הנבחרות".

שירה
"הפרויקט היווה עבורי חוויה מעצימה של זיהוי בעיה ויצירת פתרון. כשהייתי בעצמי בתהליך היציאה לחילופי סטודנטים נתקלתי בתסכול מחוסר היעילות של המערכת, ומהעובדה ששנה אחרי שנה סטודנטים ששבים מחו"ל אוגרים מידע משמעותי לגבי מוסדות הלימוד השונים אך מידע זה אינו מנותב לשום מקום, וכך הסטודנטים היוצאים מוציאים אנרגיה מיותרת על איסוף המידע כל פעם מחדש. יצירת המערכת הממוחשבת אשר עתידה להתעדכן מדי שנה תחסוך משאבים יקרים לסטודנטים, ויש בה פוטנציאל לשיפור משמעותי של חווית החילופים".