היקף הלימודים: 49 נ"ז / 24.5 ש"ש
מטרות הקורס:
° פיתוח מיומנויות לחשיבה מחוץ לתבניות החשיבה המקובלות
° הקניית כלים לפעולה ביקורתית בתחום העיצוב והיכרות עם המתודות הפרקטיקות והעקרונות הבסיסיים הקשורים בכך.
° פיתוח היכולת לפעולה עיצובית במציאות מורכבת.
° הקנייה יכולת לייצר מחקר עיצוב ביחס למציאות עתידית ולפתח רעיון עיצובי בעקבותיו
° לימוד פוטנציאל פעולה עם טכנולוגיות חדשות.
° הקנייה של יכולת עבודה על פרויקט בינתחומי במסגרת פרויקט קבוצתי
מטרות הקורס:
· היכרות עם יסודות למידת מכונה ועם ההתפתחויות העכשוויות בבינה מלאכותית ובדיה סינטטית
· התנסות באימון, הפעלה ומניפולציה של טכניקות גנרטיביות מבוססות למידה עוקה.
· שילוב פרקטיקות מבוססת קוד, דאטה, אלגוריתמים ולמידת מכונה בתהליכי העיצוב והיצירה
· פיתוח חשיבה ביקורתית בשימוש ובהתייחסות לבינה מלאכותית ותוצריה.
· יצירת פרויקט אישי מבוסס יצירתיות חישובית
Course Objectives
The course aims to equip students with the ability to recognize and analyze complex
challenges and potential feedback, while providing a set of conceptual and practical
tools to operate in them.
By the end of the course, students will:
° Acquire familiarity with the basic language of complexity.
° Understand conceptual tools to recognize, describe and address complexity.
° Explore basic methodologies for applying complexity to socio-technological
environments.
° Develop a multidisciplinary perspective regarding the co-evolving dynamics of
social, environmental and technological systems.
The final assignment involves a critical analysis of a subject of choice through the
lens of complexity. It can be a bibliographic or comparative study, presenting either
existing or speculative case-studies. The topic must be approved by the instructor
מטרות הקורס: מטרות הקורס:
א. סקירה מעמיקה של מגמות מרכזיות בתחום התרבות וההגות של המאה ה 21
ב. התוודעות למושגי יסוד בפילוסופיה ובסוציולוגיה של המדע והטכנולוגיה בנות זמנינו
ג. היכרות עם מגמות אינטרדיסציפלינריות חדשות, המשלבות בין מדע, טכנולוגיה ועיצוב
ד. פיתוח כלים ביקורתיים לניתוח, פיענוח וזיהוי אתגרים בתחומי חברה ותעשייה תוך קידום יצירתיות וחדשנות בפתרון בעיות מורכבות בעולם העיצוב.
הנושאים שילמדו בקורס
תהליכים ופרקטיקות להתערבות עיצובית בסביבות אמיתיות תעשייה/ עסקים/ אירגונים.
היסטוריה ותיאוריה של נושא הנלמד בהקשר של תאוריית המורכבות.
פיתוח מיומנויות לחשיבה מחוץ לתבניות החשיבה המקובלות.
מתודולוגיות מחקר: הצגה של שיטה/ות מחקר ורעיונאות בהקשר לנושא הנלמד.
לימוד וניתוח מקרי בוחן
אתיקה ושיקולים מערכתיים.
התנסות בפתרון בעיה נתונה, יישום מתודות וכלי מחקר, פיתוח גישה עיצובית טכנולוגית ואתית.
תכנון, עיצוב ופרזנטציה של פרויקט מחקרי לבעיה נתונה.
מטרת הקורס
הצגת מתודולוגיות מחקר ועיצוב בתחום החדשנות המוצרית, העיצוב האסטרטגי, חשיבה עיצובית
פיתוח של מתודולוגיות ייצוג ושינוי כלי עבודה בעבודה אל מול ארגון לקוח, תחת אילוצים ״אמיתיים״. התנסות במחקר ועיצוב לסוגיה מורכבת בהקשר של מרחבי פעילות של ארגון, מרחבי אינטראקציה מול לקוח. הקניה של יכולת עבודה על פרויקט מולטי-דיסיפלינרי במסגרת פרויקט קבוצתי.
* לימוד מנוע המשחקים Unity והשימוש בו ליצירת יישומיVR אימרסיביים.
* עבודה בסיסית עם קוד C# Sharp ל Unity
* פיתוח החשיבה הנרטיבית אימרסיבית- עיצוב חוויתי רב חושי
* מתודולגיות עבודה (פרוטוטייפינג) לפיתוח עיצוב בסביבות של מציאות מדומה (VR).
* עבודה בקבוצות להפקה ויצירה משותפת על גבי פלטפורמת Oculus VR .
* התנסות בסיסית בדרכי הפיתוח של יישומים למציאות רבודה (AR).
* התנסות ביישומים תומכים: לפיסול תלת-מימדי כמו Blender ו Sculptris.
הקורס יבחן מספר מתודולוגיות מובילות בעולם העיצוב. ניכר את המתודות והטקסטים רלבנטיים תוך חשיפה לדוגמאות היסטוריות ועדכניות מעולם העיצוב. הקורס יבחן גם את קשרי הגומלין שבין עיצוב, טכנולוגיה, אתיקה ופוליטיקה מתוך ראיית המעצב כסוכן פעיל המשפיע ומעצב את עולם התרבות.
במסגרת הקורס נעסוק בקריאה ביקורתית של טקסטים בעולם העיצוב. כמו כן הסטודנטים יתנסו בבחירת נושא מחקר בהתאם לתחומי העניין של הסטודנטים אשר ישיקו לתחומי פרויקט הגמר שלהם, ואף יתנסו
במחקר ובכתיבה של הצעת מחקר שהעיצוב נמצא במוקד:
מתודולוגיות בחקר העיצוב
תיאוריות בעיצוב
עיצוב וטכנולוגיה
הקורס מעניק לסטודנטים את הרקע, הידע הבסיסי והכלים הנחוצים להבנת המערכות הטבעיות והאנושיות סביב נושא הקיימות ומשבר האקלים, והיכרות עם מושגי יסוד כדוגמת האנרגיה, משאבי טבע, וזיהום.
הקורס יקנה לסטודנטים את הרקע הנחוץ שיעזור להם לבצע בחירות והחלטות בעיצוב בר-קיימא באמצעות קבלת החלטות מושכלות על בסיס מתודולוגיות ותוכנות מתקדמות, הבנת האתגרים והבחנת המורכבות במערכות יחסים בין פתרונות סביבתיים, כלכליים וחברתיים.
בחינת יחסי הגומלין של הטכנולוגיה והשפעתה על תחום העיצוב בכל שרשרת הערך, מיצירת החלטות עיצוב ועד הפצה וצריכה. הקור יתמקד בתפקידה של הטכנולוגיה כמניע ראשי לשינוי אסטרטגי ויבחן את השפעתה על שרשרת הערך של עבודת המעצב. הסטודנטים יבחנו טכנולוגיות פורצות דרך במכלול ההשפעות הרחבות על החברה.
מטרות הקורס
· להבין את התהליכים שמאפשרים לטכנולוגיות מסוימות לשנות את חיינו.
· לזהות ולסקור טכנולוגיות מתפתחות שהן בעלות פוטנציאל "לשנות את העולם"
· להבין את ההשלכות החיוביות והשליליות של טכנולוגיות משבשות.
· לזהות תהליכים מובילים בעולם מלא הזדמנויות.
· לזהות השלכות "קיימות" כתוצאה של בחירת טכנולוגיה בתהליך העיצוב.
מטרת הקורס
לימוד ניהול חדשנות בארגונים כפרקטיקה מרכזית ליצירת ערכים עסקיים ושינוי התרבות הארגונית כך
שארגונים יוכלו לבדל עצמם ולפרוח בסביבה תחרותית ומשתנה.
הנושאים שילמדו
התיאוריה שמאחורי המונח – מהי חדשנות בפועל וכיצד היא באה לידי ביטוי במסגרת תהליכים ארגוניים.
ארגז כלים של חדשנות בארגונים – מתודולוגיות וטכניקות שמשמשות את פונקציית החדשנות בארגון, לשנות את האופן שבו ארגון פועל ולייצר ערכים חדשים.
חיבור הידע התיאורטי הנרכש עם ידע מעשי בעזרת חיבור למנהלי חדשנות בארגונים מובילים בארץ.
מטרת הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לשימוש באלגוריתמים ותהליכים חישוביים בעיצוב.
הקורס יתמקד בשימוש במודלי בינה ליצירת דימויים, תנועה ותכנות יחד עם שימוש בכלי
אינטראקציה פיזיים לפיתוח חוויות ייחודיות תוך חיבור בין יצירתיות לטכנולוגיה.
Course Objective:
The course introduces students to algorithms and computational processes in design,
focusing on parametric approaches, computational creativity, and data-driven design
practices. It emphasizes the integration of advanced tools in the design process,
bridging creativity and technology.
מטרות הקורס
.א הכרת תפיסות מרכזיות והקניית כלים התומכים בתהליכי מיפוי, איפיון ופיתוח ממשקים
טכנולוגיים קיימים ומתפתחים )אפליקציות ואתרים, IOT, Metaverse, AR, VR, Wearables
וכיו´´ב(.
. ב יצירת פתרונות ממוקדי־משתמש לטובת משתמשי הקצה )מקבלי שירות, נותני שירות(.
Course Objectives:
A. Learning key concepts and methodological tools for mapping and analyzing
existing and emerging technological interfaces, including applications,
websites, IoT devices, Metaverse platforms, AR/VR systems, and wearable
technologies.
B. Developing human-centered design solutions that enhance the experience of
both service recipients and service providers through the implementation of
these technological interfaces.
מטרות הקורס:
מטרת עבודת הגמר היא לאפשר לסטודנט להוכיח את יכולתו וכישוריו, להביא לידי ביטוי את הנושאים והעקרונות שבהן עוסקת תכנית הלימודים, לשלבם בפעילות המקצועית שלו ולהצביע על דרכים שבהן יש לעבודה משמעות והשלכות חברתיות ותרבותיות בסביבתו. עבודת הגמר מהווה סיכום של פרק הלימודים במסגרת התוכנית ובמה להצגת סה"כ הידע והתובנות הנלמדות בה.
נושאי הקורס
מחקר טכנולוגי ושיטות עבודה
הגדרת אסטרטגיית פעולה עיצובית
הגדרת מטרות ואופני יישום
יצירת תכנית עבודה ולוחות זמנים
נושאי הקורס
מקרה בוחן. ופגישות עם ממציאים פורצי דרך בתחום הטכנולוגיה ומעצים שזיהו טכנולוגיות בעלות פוטנציאל "לשנות את העולם מהארץ ומחו"ל.
מטרות הקורס :
היחשף לתהליכים שמאפשרים לעיצוב להשתמש בטכנולוגיה פורצת דרך.
להבין את ההשלכות החיוביות והשליליות של טכנולגיות מתקדמות בעלות פוטנציאל "לשנות את העולם"
לזהות תהליכים מובילים בעולם מלא הזדמנויות
לזהות השלכות "קיימות" כתוצאה של בחירת טכנולוגיה בתהליך העיצוב.
מטרות הקורס
הקורס יעסוק בנגזרות של עיצוב רפואי, בהיכרות עם עיצוב רפואי, מחד ומאידך כתהליך פיתוח עיצובי רב מרכיבים ושותפים. הקורס יאמת את הסטודנטים עם המורכבות המאפיינת תחום זה, ומרחב השיקולים, האילוצים, המעורבות הרגולטורית, מדיניות ממשלתית, קונסרבטיביות ניהולית וכד'.
בהלימה עם היותו קורס מבוא לתחום ה- Service Design, לקורס זה שתי מטרות מרכזיות:
1. הכרות ראשונית עם הפרספקטיבה, השיטות והכלים של Service Design
הסטודנטים ירכשו הבנה תיאורטית של המתודולוגיה היושבת בבסיס עולם התוכן והפעילות המתקיימת במסגרתו.
2. התנסות עצמאית בביצוע פרוייקט Service Design
הסטודנטים יתנסו בתרגול עצמאי של המתודולוגיה, ויתרגלו שיפור של חוויית הלקוח בשירות אמיתי.
במסגרת הקורס הסטודנטים ירכשו, באופן ראשוני, את הגישה העקרונית לתחום ה- Service Design. בנוסף, הם ילמדו ויתנסו בנושאים הבאים:
– מחקר לזיהוי צרכים
– מיפוי מסע לקוח
– זיהוי הזדמנויות לשיפור חווית הלקוח
– ביצוע מובנה של תהליכי Ideation לפיתוח פתרונות
– בניית Protoypes לשירות
– בחינת ה- Prototypes בשטח מול קהל הלקוחות
מחקר ולמידת תהליך יצירה, כתיבת נרטיב אינטראקטיבי.
° התנסות בטכנולוגיות החדשות הקשורות ל- AR (augmented reality) VR (virtual reality)
((alternative reality gaming ARG.
° מחקר ולימוד ה-טרנסמדיה והתלכדות מדיה.
° בנית פרויקט טרנסמדיה העוסק בפתרונות לבעיות חברתיות מורכבות על פלטפורמות וירטואליות שונות.
° בחינה של ההזדמנויות החדשות העולות מהתפתחות התקשורת הדיגיטלית ושל הנגישות הפשוטה יותר לאמצעי הפקה חדשים.
תוכן הקורס ונושאים עיקריים:
הדמיית נתונים, בלועזית "ויזואליזצית מידע Information Visualization, היא ההצגה החזותית של נתונים כדי להעביר ידע. הצורך והשימוש באמצעי המחשה ויזואליים הולך וגדל ב"עידן המדע". הקורס סוקר יסודות של תפיסה חזותית דן במרחב הפתרונות הוויזואליים בהקשר של סוגי נתונים, השאלות הנשאלות עליהם וקהל היעד. יישום הקורס מתמקד בניתוח ביקורתי של "הדמיית נתונים" וכן ביצירה שלהם בעזרת תוכנת Tableau
מטרת הקורס
לימוד על תחום עיצוב השירות, כלים רלוונטיים לתחום והפעלתם בהקשר של ״פרויקט אמיתי״.
Understanding the field of service design, the tools pertinent to this field, and their
application in the context of a "real project.´´
מטרת הקורס:
הקורס יציג בפני הסטודנטים והסטודנטיות תחום חדש באתיקה – אתיקה של טכנולוגיה.
תחום זה מחייב חשיבה מחודשת על עקרונות אתיים מודרניסטיים והתאמתם למציאות של
המאה ה־ 21 . החשיבה המחודשת מתייחסת לא רק לאדם, אלא גם להשפעות הטכנולוגיה
והסביבה. נוכח התגברות ההתחממות הגלובלית והנזקים הסביבתיים שיצר האדם, הצורך
באתיקה מעודכנת הופך חיוני מתמיד.
Course Objectives:
The course introduces students to a new field in ethics – the ethics of technology.
This field requires rethinking modernist ethical principles and adapting them to the
21st- century. This renewed approach considers not only human aspects but also
technological and environmental impacts. As global warming intensifies and humancaused
environmental damage becomes more evident, the need for updated ethics
becomes increasingly vital.
קורס זה נועד לחשוף את הסטודנטים לעשייה העדכנית ביותר בתחומי ההשקה שבין עיצוב, טכנולוגיה למדע ולחשיבה התיאורטית המלווה אותם וכן לפתח את היכולת שלהם להבין, לנתח ולהגיב באופן ביקורתי על עשייה מסוג זה. הקורס נועד להוות מקור השראה למשתתפים בו, להיכרות עם טכנולוגיות ופרקטיקות מדעיות חדשות וכן למפגש עם יוצרים ותיאורטיקנים מרכזיים הפועלים בתחום בעולם. באמצעותו הם ייחשפו למתודות שונות ומגוונות להתייחסות לנושא מחקר, למקורות השראה מגוונים מאזורים שונים בעולם ותהיה להם האפשרות להרחיב את הרשת המקצועית שלהם באמצעות מפגשים אותם יוכלו ליזום במסגרת זו.